Tips gevraagd voor aanpak Biesbosch

Plaats reactie
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

19-04-2002 09:54

Erik,
ik heb zelf ook nog maar enkele keren op het HD gevist, maar als je snel veel te weten wil komen over het HD en de Biesbosch (waarvan de visserij onderling weinig verschilt in mijn ogen) kun je het beste veel met vissers praten, die er al enkele jaren vissen. Je hebt grote kans dat je locals vind bij de Moerdijkbruggen.
Veel succes!
Robert
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

21-04-2002 12:53

Bedankt Robert je zegt zelf dat je er ook hebt gevist heb je nog iets interessants weten te vangen daar?

MVG,
Erik
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

23-04-2002 08:36

Buiten een vrij groot aantal windes heb ik vorig jaar maar enkele karpers gevangen, de zwaarste was 18 pond. Ik heb er tot nu toe maar drie gevangen....
Ik durf je echter met zekerheid te vertellen dat er uitschieters van rond en boven de veertig pond zwemmen. Persoonlijk denk ik overigens, dat een deel van de spiegels(de grotere met name) uit Duitsland komen. Ik heb wel eens foto's gezien, en dat leken mij vissen die vanuit de duitse rivieren (instinctief???) naar de kalmere wateren van de BB en het HD zijn getrokken.
Robert de Wilt.
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

23-04-2002 22:48

mm Robert ik heb zelfs geruchten gehoord van een 53 ponder die gevangen zou zijn bij de Amercentrale afgelopen weekend... weet niet of dit waar is maar toch. Of ze van Duitsland afkomen zou kunnen, maar lijkt me heel onwaarschijnlijk omdat de karper dan of overgeplaatst moet zijn door een stel idioten of door een behoorlijk aantal sluizen zijn gekomen.

Ik heb trouwens net een reaktie geplaatst op je bericht over karpers in HD.

Hele grote windes zeker? ik heb er een aantal gevangen waar je van denkt is die vis in die oude 'beet' nu echt maar zo groot?

MVG,
Erik
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-04-2002 22:24

Erik,

Van Iffezheim tot de Amercentrale zijn geen sluizen. Is echter wel een pokkeeind zwemmen.
ruim 700 km.

MVG

Klaas
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

26-04-2002 19:44

Oh sorry dat wist ik niet :smile: maar ik heb afgelopen vakantie zoveel sluizen voorbij zien komen dat het me logisch leek dat er daar ook wel een paar tussen zouden zitten.

Erik
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

26-04-2002 21:31

Even reactie tussendoor mbt de spiegels, waarvan jullie denken dat ze uit Duitsland afkomstig zijn, denk dat je beter kunt spreken over buitenland. Daar geloof ik ook echt wel in...maar je moet het anders opvatten denk ik. Ga er niet van uit dat ze even aankomen zwemmen, dat is gewoon een proces van tientallen; maby 20tal jaren. Kijk naar de meerval in frankrijk, die kwam in een heel groot deel van frankrjk niet voor 20 jaar terug...moet je nu eens kijken hoe ze zichzelf hebben verspreid. Bij ons op het Ijsselmeer / ketelmeer / zwarte meer worden ieder jaar spiegels gevangen met ruggen zo hoog als franse rassen daarbij hebben ze dan vaak ook nog alleen dat bekende lijntje schubben langs de rugvin en zijn het vaak van die grijsachtige vissen, bijna geen twijfel over mogelijk dat het iig geen valkenswaarders zijn, maar wat wel dan? Nou ik weet het wel...Ik denk dat het in de loop der jaren regelmatig gebeurd dat jonge treklustige visjes een stukje gaan zwemmen of verdwalen enz. door een stukje voedselconcurrentie wat verder gaan neuzen en zo uiteindelijk na een x aantal jaren vind er echt wel wat verspreiding plaats logisch in mijn ogen als je naar de open rivierstelsel kijkt die door de juisteras- landen lopen.

gr ray
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-04-2002 22:19

Ja Raymond, alleen jammer dat het er maar relatief weinig zijn.
Plaats reactie