Uitgeest

Plaats reactie
Harm Enkels
Berichten: 37
Lid geworden op: 14-07-2003 02:00
Locatie: Haarlem

01-09-2003 14:04

Als ik vanuit Haarlem de A9 volg richting Alkmaar zie ik aan mijn rechterhand een mooi water liggen met veel zijslootjes.
Kan iemand mij vertellen welk water dit is en wat voor bestand aan karper er zwemt? Ik ben niet op zoek naar stekken, want die zal ik zelf gaan zoeken, maar ik wil graag weten wat de mogelijkheden zijn op dit water!

Priveberichten zijn prima om niet alles openbaar te maken!

Alvast bedankt!

Harm
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

01-09-2003 22:12

Bij Uitgeest zijn vier meertjes waar je mag vissen , het binnenmeer, de weijenbusch, de varkensbusch en het vroonmeer ook wel grondsmeer genoemd. In de vergunning valt dit onder Heemskerker en Uitgeester broekpolder. Je mag hier alleen vissen als je lid ben van AHB Uitgeest, bij Akersloot het kerkemeer HSV de Sander, nachtvissen is op al deze wateren verboden, je mag hier vissen van een half uur voor zonsopkomst tot een half uur na zonsondergang. Het betreden van riet en land in Uitgeest is ook verboden, ook als je toestemming van een van de boeren weet te krijgen. In Akersloot staat in de vergunning waar je het land wel mag betreden, je moet dan over het erf van een boer, en hier heb je tevens toestemming van deze boer voor nodig. De regels zijn hier zo streng omdat dit gebied in handen is van het noordhollands landschap (zij sluiten alles af voor de nederlandse bevolking en laten mondjesmaat boten toe in hun gebied), doordat de fuiken van de beroepsvisser regelmatig gelicht werden door vissers die niets vingen, maar toch paling wilden roken is het nachtvissen verboden.
Als je er met de boot op wil, neem dan een platbodem, loop je niet zo snel vast, er staat soms niet meer dan 20 cm water in de vaarten er naar toe. Momenteel zijn ze in Uitgeest na ruim dertig jaar aan het baggeren, maar het zal niet diep worden, dat is onmogelijk door de veenbodem.


Jos.
Marijn van Oirschot
Berichten: 111
Lid geworden op: 22-03-2003 01:00
Locatie: Haaren

01-09-2003 22:22

dit noem ik nog eens informatie
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

02-09-2003 22:11

Ja, ja,

Maar, die Jos die weet het wel hoor!

Gr. John
Harm Enkels
Berichten: 37
Lid geworden op: 14-07-2003 02:00
Locatie: Haarlem

03-09-2003 11:16

Jos,

bedankt voor de informatie!
Echt blij ben ik er niet mee, want je kan er niet gewoon vissen, je hebt dus allerlei extra vergunningen nodig en je mag niet nachtvissen...

Maar bedankt voor de informatie!

Met vriendelijke groet,

Harm
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

03-09-2003 22:37

Er zijn er meer hier in de buurt die er niet zo blij mee zijn, er is een overdracht van visrechten op komst, over een paar jaar zal het wellicht beter zijn.

Jos.
Plaats reactie