a.s. zondag is het 31 augustus.

Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-08-2003 08:37

Tja, na a.s. zondag is in grote delen van ons land officieel het nachtvissen weer voorbij. Even afgezien van het feit of men zich al of niet hieraan houdt zullen een groot aantal serieuze karpervissers niet blij zijn met deze datum, die ooit in het verleden is ontstaan maar niet meer aansluit bij de opvattingen van deze tijd.
Vanwege het toegenomen aantal misdragingen is wijziging in b.v. het hele jaar nachtvissen toegestaan ook een steeds moeilijker te realiseren iets aan het worden.
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

25-08-2003 09:29

C'est triste,Aart
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

25-08-2003 09:31

Ja, nog maar even flink profiteren van die laatste week dan, want wie weet op hoeveel wateren volgend jaar het nachtvissen weer verboden is. Ik pik vanavond nog even een nachtje mee. :smile:

En ja Aart, je hebt volledig gelijk dat het toestaan van nachtvissen gedurende het gehele jaar steeds moeilijker wordt. Als sommige mensen zich in die 2 maanden al niet kunnen gedragen, wat moet dat dan de rest van het jaar worden? Alhoewel, in mijn ervaring zijn de vissers die ook in najaar en winter ( al dan niet illegaal) gaan nachtvissen toch vaker de serieuzere vissers (lees: geen rotzooimakers). maar die zijn dan weer de dupe van de kleine groep.

Je hoort steeds meer kritische geluiden van diverse organisaties over het nachtvissen, geluiden die ook bij de overheid aankomen. en meestal zijn die klachten afkomstig van organisaties die meer invloed hebben dan onze hengelsportinstanties, die het toch al zwaar te verduren hebben in Den Haag (en bij gemeenten).

groeten,
karperlimbo
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

25-08-2003 10:28

Goed dat je het ff aanhaalt Aart, nou zijn de blauwe controleurs hier niet zo flauw(lees politie), ze zien ons graag zitten hier op de plas, een beetje controle onderling want er gebeuren vreemde dingen
hiero (4 moorden in 3 jaar).
Het is een soort afrekeningsplas, vrij onzichtbaar en alleen insiders kunnen hem vinden, vandaar.En wat Jurgen ook zegt ,swinters zitten er toch de meer serieuze vissers te vissen en blijft baldadige jeugd liever thuis voor de buis.
Ze zouden eigenlijk het seizoen om moeten draaien en alleen van oktober tot april nachtvissen, scheelt een hoop trammalant denk ik .Zijn we ook gelijk van die bivakkerende duitsers,polen en ander gespuis
af.
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

25-08-2003 11:14

rinus my men

dat zijn nouw woorden die hout snijden het seizoen omdraaien geweldig idee heb gister nacht toch echt zitten baalen dat ik mijn thermo onderkleding niet mee had 7 graden was het maar brrrrrrrr. snap heel goed dat de rotzooi trappers het graag wat warmewr hebben maar......

dan maken ze 's wintwers toch ff een mooi groot kampvuur tis wel een oplossing maar het roept ook weer andere overtredingen op
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-08-2003 11:15

Jurgen: 2 maanden? 3 maanden zul je bedoelen.:smile:
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

25-08-2003 11:17

ja, maar die vliegen zo snel voorbij. :smile:
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

25-08-2003 11:26

Stoppen jullie nu ook daadwerkelijk met nachtvissen tot het seizoen weer geopend, wordt of lappen jullie de regels aan je laars en vissen jullie lekker 's nachs door??

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

25-08-2003 11:28

Ik vis door,ben ik nu slecht? :wink:
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

25-08-2003 11:42

Hahaha, zekers niet, ik vis zelf ook zo lang mogelijk door! Ik vraag me gewoon af of de rest van de forumgebruikers dat ook doet.
Volgens mij word 't kaf van 't koren ook gescheiden zodra 't weer slechter wordt. De 'nep-karpervissers' zullen afhaken, al denk ik niet dat die hier aanwezig zijn, die geven meer om hun felbegeerde pilsje dan om het karpervissen zelf...

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

25-08-2003 11:50

Ik vis "gewoon" door. Want op de plaatsen waar ik vis wordt er haast niet gecontroleerd. Tenminste, dit jaar heeft nog niemand naar m'n papieren gevraagd.

Vorige week reed er aan de overkant vh kanaal een politiewagen zeer langzaam, en zeer geinterreseerd kijkend naar mijn hengels langs. Ik heb toen de derde hengel (die ik bijna nooit gebruik... bij daglicht) er maar vast uitgehaald.
Want als ze me komen bekeuren (terecht) dan moet ie er toch uit. Maar ze zijn niet geweest, en het was voor hun zeker wel zichtbaar.

Ik bedoel, die controles..... dat is hier gelukkig niet zo veel.

Gegroet!

WouteR StegginK
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

25-08-2003 11:54

Dus Stephan,
Een karpervisser, die niet goed tegen de kou kan en dus 's -winters niet vist, is een "nep-karpervisser"?
Zeer gewaagde en domme redenering.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

25-08-2003 11:55

Zolang het water niet dicht gevroren is blijf ik door vissen, we hebben hier trouwens nog nooit last gehad met nachtvissen buiten de ingestelde nachtvisperiode. Hoop dat men zich hier dan ook blijft gedragen zodat men geen aanleiding heeft om toch maar eens wat strenger de regels te hanteren.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

25-08-2003 12:04

Vis juist het liefst buiten het seizoen om,
tenminste rust aan de waterkant, ook geen horden hondenuitlaters.
Die eventuele boete van 30 euro (heb `m nog nooit gehad trouwens)betaal ik dan maar.
Ga zodirect weer.(nu `t nog kan :lol: )
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

25-08-2003 12:07

ik denk dat de wat oudere of super fanatieke vissers alleen doorgaan er komt ook nog eens een helehoop extra uitrusting bij kijken om met de koude te vissen denk aan thermo onderkleding,warmtepakken,goeie brander(SIG of Coleman),goeie tent,warmere slaapzak en vooral een ijzeren doorzetings vermogen

ja zal doorgaans denk ik niet iemand onder de 18 regelmatig langs het water zien zitten als het wat kouder wordt er zijn natuurlijk uitzonderingen maar dit is mijn idee erover
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

25-08-2003 12:07

Mijns inziens wordt er ('s zomers!!) sowieso te weinig gecontroleerd, er zijn te veel mensen die zonder vergunning vissen. Dit zijn dan voornamelijk ook alleen de 'nep-karpervissers', die bovendien veel overlast veroorzaken...
De vissers die buiten het nachtvissseizoen 's nachts vissen veroorzaken over het algemeen geen overlast (of het moet heel goed weer zijn...), die komen over het algemeen puur en alleen om te vissen.

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

25-08-2003 12:14

Nee Wieck, ik zeg alleen dat de 'nep-karpervissers' in ieder geval af zullen haken. 'n visser die slecht tegen kou kan, en dus niet gaat vissen is 'n uitzondering, maar de echte fanatieke vissers zullen doorgaan, volgens mij ook als ze onder de 18 zijn, ik ga in ieder geval wel door!

Maar begrijp me niet verkeerd, als 'n visser alleen 's zomers vist is het niet direct een 'nep-karpervisser', maar een 'nep-karpervisser' vist over het algemeen wel alleen bij goed weer!

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

25-08-2003 12:25

O.K. Stephan, no hard feelings.
Maar er zijn natuurlijk allerlei redenen, waarom iemand ' s-winters niet kan of wil vissen. Denk aan ouderen-gehandicapten enz.
Die vissers kunnen best fanatieker zijn dan jij.
Verder veel succes met het "wintervissen"

groetjes
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

25-08-2003 12:32

Als ik door wil vissen moet ik wel een water vinden waar niet zoveel wordt gecontroleerd. maar het is in ieder geval wel mijn intentie om langer door te gaan met nachtvissen (30 euro boete valt me overigens nog mee, ik heb 3 jaar geleden voor een derde hengel 110 gulden betaald!).

Ik denk wel dat er in september regelmatig controles zullen plaatsvinden op illegaal nachtvissen. Opletten dus!

groeten,
karperlimbo
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

25-08-2003 12:41

Heren vissers, houdt je aan de regels v.w.b. het nachtvissen. Ik lees hier, dat diverse "karpervissers" toch gaan nachtvissen buiten de nachtvistijden.
Dikke neus, dan maar een bekeuring.
Hoezo, karpervissers hebben een slechte naam?
Dit is een van de redenen waarom !!!!!


groetjes
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

25-08-2003 12:44

Ja dat weet ik, daar heb ik ook alle begrip voor!! Maar het is gewoon 'n feit dat 'nep-karpervisser' (althans, in ieder geval het grootste deel ervan), afhaken zodra de temperatuur niet aangenaam meer is.
Wat dat betreft zou het het beste zijn als het nachtvisseizoen in het voor- en najaar zou zijn, dan zijn de vangsten over het algemeen toch het beste, en dan zal de overlast tot een minimum beperkt worden.
Maar het is net zoals je zegt, dan komt de mogelijkheid om te nachtvissen van ouderen, gehandicapten, mensen die gewoonweg slecht tegen kou kunnen, etcetera in het gedrang. En ik gun het hun absoluut ook om te kunnen blijven nachtvissen!!
Het is en blijft een lasige kwestie, wat mij betreft moeten mensen die overlast bezorgen in ieder geval zeer hoge geldboetes krijgen, en moet hun eventueel het recht om te vissen (tijdelijk) afgenomen worden, bv dmv (tijdelijke) inbeslagname van vergunning, mits de perso(o)n(en) in kwestie deze in bezit heeft/hebben...

Serieuze karpervissers veroorzaken geen overlast, en bezorgen de karpervissers in het algemeen dus ook geen slechte naam!!

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Cor Blokhof

25-08-2003 12:48

Ik vis ook gewoon het hele jaar door

Echt moeilijk doen ze hier toch niet

En "Fuck Authority" :smile:

Gegroetm

Cor
lourens den outer
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: nieuwegein

25-08-2003 12:59

Ik heb met verbazing zitten lezen over karpervissers die er een puinhoop van maken, overlast bezorgen en wat al niet meer. Dit moeten we volgens jullie dus niet accepteren? En terecht.
Maar nachtvissen buiten het seizoen, vissen met een derde hengel wat allebei dus niet mag moeten we dus wel accepteren. Is het niet zo dat als iedereen zich gewoon aan de regels houd er een hoop armoe minder is.
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

25-08-2003 13:05

Vissen met een derde hengel keur ik in principe ook af, maar nachtvissen buiten het seizoen absoluut niet, mits diegene(n) geen overlast bezorgen! Who gives a fuck als er zo'n dalk in z'n tentje kou zit te lijden?? :grin: Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich daaraan kan storen...

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

25-08-2003 13:06

En "Fuck Authority"???
Perfecte instelling, Cor.