Eindelijk lage waterstand de Maas!

Plaats reactie
Riz Feijt
Berichten: 101
Lid geworden op: 13-03-2002 01:00

15-03-2002 20:24

Eindelijk het is zover!
We kunnen dit weekend aan de slag op de Maas! In het zuiden des land! Ben benieuwd, heb er een goed gevoel bij!
De watertemperatuur is niet echt koud is me opgegevallen!

Zijn er al mensen die sessie's hebben kunnen maken? En wat was jullie resultaat?

Met vriendelijke groet

Riz Feijt
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

15-03-2002 21:01

niet te veel hopen nou is nog zeer moeilijk maar het lijkt dat het water niet koud is maar dat is niet zo nu nog 8 graden is nog te koud en zeker op de maas ik vis er al enkele jaren en ik ging pas vangen op ong 12 graden maar nu ga ik daar niks zoeken, maar je weeet maar nooit toch

succes

weg lopende pennen
><> penvisser kevin ><>
Riz Feijt
Berichten: 101
Lid geworden op: 13-03-2002 01:00

15-03-2002 21:22

Ik denk dat wel aan de stukken ligt waar je de Maas bevist!
Heb namelijk goede ervaringen na een hoge waterstand! Het water zakt, de stroming word minder! En de vissen kunnen het rustiger aan doen, ze hoeven zich niet perse staande te houden in de harde stroming!
Deste meer tijd hebben ze om hun reserves aan te vullen! Dus extra veel te vreten!

Dus wie weet! Als we het niet proberen, en thuis blijven zitten, weten we het nooit!

Riz Feijt
bert goris
Berichten: 33
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00

17-03-2002 17:39

ik denk dat de beste tijd net voorbij is riz,want met hoog water komt die vis pas echt los,het uiterwaardenvissen is schitterend om te doen,de vis komt niet allen in aktie door de harde stroming,maar vooral door het kleine dierlijke voedsel wat zich op het land bevind,het grazen van de koeien word even door de karpers overgenomen,
ik ving karpers bij een watertemperatuur van 5 graden celcius,en als het water gezakt is word het toch allemaal weer een beetje moeilijk,maar bij een watertemperatuur van zo'n 12 graden begint de vis los te komen,
maar ik vis dan uitsluitend op zeer ondiep water,sneller warm als de zon zijn best doet. gr bert

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bert goris op 2002-03-17 17:49 ]</font>
Riz Feijt
Berichten: 101
Lid geworden op: 13-03-2002 01:00

18-03-2002 11:16

Beste Bert,

Dat in de uiterwaarde vissen lijkt me echt geweldig om een keertje te doen! Aangezien wij hier geen uiterwaarden hebben! Gewoon het idee al dat je in het landgoed aan het vissen bent!

Maar mijn eerste sessie zit er op, en ik mag niet klagen! 3 Karpers gevangen en een zware verspeeld, vind ik toch een redelijk resultaat voor een eendaagse sessie! En dan die bijvangste van enkele grote kopvoorns, heeft er voor gezord dat ik zondag niet stil heb gezeten!

Groetend Riz
Plaats reactie