Populatie

Plaats reactie
jan hogendijk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: den haag

08-08-2003 12:54

Heren karpervissers,

Ik zit met het volgende;
Ik vis momenteel op een watertje waar ongeveer 20-25 karpers zwemmen, deze vissen zijn uitgezet rond 1950-1960 en zijn allen boven de 20 pond met mooie uitschieters tot ver in de 30! Je vist er werkelijk buiten de bewoonde wereld en de rust is er gigantisch!
Het water is in de loop der jaren behoorlijk bevist en de vis is er moeilijk te vangen! Heeft iemand ervaringen met het vissen op een water met een danig lage populatie en een heersende dressuur? Wat voor tactiek kan ik gebruiken, hoe moet ik het gaan aanpakken?
Boilies werken niet al te best, tijgernoten zijn ook al geruime tijd geïntroduceerd en wekt enig wantrouwen.

Wat te doen op dit fantastische water! Het water heeft mij dusdanig te pakken dat ik er blijf vissen totdat ik de populatie allemaal is een keer op de onthaakmat heb gekregen... tot nu toe is dat er pas en met dit tempo wil het niet lukken, verschillende manieren gevist, maar weinig resultaat!

heeft iemand goede en gegronde tips?

Bij voorbaat dank,

Jan
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-08-2003 13:09

Jan,

- Pennen?
- Free-linen?
- 'Back to the sick(?) sties? Qua aas (aanbieding) dan, dus je hoeft je haar niet in 'bloempot-model' te laten knippen hoor!
- Mij meenemen? :wink:
Groet,

John
Niels Rijerse
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: Breda

08-08-2003 13:25

Advies:
Tijgers blijven het vaak doen.

Weinig voeren / veel voeren testen
Verschillende aasjes uitproberen

Zelf een boilie ontwikkelen en die gedurende een paar maanden voeren NIET MEE VISSEN.

Wanneer vertrouwen van vis in de nieuwe boilie, dan er mee gaan vissen.
Gebruikersavatar
Jeroen van Goozen
Berichten: 140
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

08-08-2003 18:15

Beste jan,

De meeste vissers vissen inderdaad met boilies op dat soort wateren! wat ik je kan aanraden om eens te proberen zijn particels zoals duivenvoer met hennep toevoegen, deze methode is vooral goed toe te passen met de pen! kan tevens ook goed met vastlood!
zelf heb ik de laatste tijd ook met de single hook bait gevist! In mijn geval was dat een pop-up boilie van dynamyte baits! eerst had ik er niet veel vertrouwen in, maar al snel bleek dat het wel degelijk werkt als je weet in welk gebied de vissen zich meestal ophouden! ik heb er bijzondere vangsten meegedaan!

veel succes,
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

08-08-2003 20:59

Een poging wagen met een aardappel onder de pen? Gebruikt (bijna) niemand meer! :wink:
Without carp fishing life would be a mistake!
ronald vos
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-02-2003 01:00
Locatie: kuddelstaart

09-08-2003 12:00

jan

is dit water in de buurt van voorhout
want dan kan ik je wel aardig helpen maar neem dan ff contact met me op via mail of zo
ik hoor het wel
jan hogendijk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: den haag

11-08-2003 09:21

Ronald, dit water is niet in de buurt van Voorhout, meer richting A´dam! Afgelopen vrijdag weer een knappe blank... 4 medevissers gezien die gezamenlijk rond de 10 kilo voer erin gooiden... dit gebeurd dus dagelijks door ongeveer 12 vissers! Die voeren elke dag, verder zijn er nog andere karpervissers actief bezig maar die voeren niet zo veel, hier is toch (bijna) niks tegen te doen?
Zelfs de aardappel is een middel wat al veel gebruikt word en niks (meer) oplevert...

HELP!!
roberto di kappa
Berichten: 21
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: Zwolle

11-08-2003 09:26

Zelfs de aardappel is een middel wat al veel gebruikt word en niks (meer) oplevert...

HELP!!


Probeer eens een mossel.

Zie voor meer info: <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=6946&forum=35&20" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=6946&forum=35&20</a><!-- BBCode auto-link end -->
Gast

11-08-2003 14:49

Een aassoort kan mssn dan wel wat argwaan trekke bij visse maar geloof maar nooit dat je de grootste in het water er niet me kan vange. Geloof me pak het heel anders aan.
Probeer er achter te komen hoe de tijgernoten door de locals gevist worde (werde).
doe er bijvoorbeeld 1 tijgernoot met een drijvend balletje kurk (waar je pop-up boilies mee kan draaien). En vis die dan op de stek waar de karpers met vertrouwen azen. (dus op slecht bereikbare plekken).

PS. ik weet niet of je er wat aan hebt maar als je er wat aan hebt stuur ff een privé berichie (dan kan ik je een rig geven war je op de moeilijkste stekkies kan legge :wink: )


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pascal kik op 2003-08-11 14:51 ]</font>
Gast

11-08-2003 14:53

Word er (te)veel gevoerd. Voer dan gewoon niet.(vange die gasten die veel voeren dan wel).
Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

11-08-2003 16:11

wat je zou kunnen proberen als de witvis stand het mogelijk maakt en het de laatste jaren niet gedaan is, is gaan vissen en voeren met sweetcorn.
buiten de standaard dingen zoals; ga vissen op de plekken waar bijna nooit gevist wordt op het meer, of op tijden dat er bijna niet gevist wordt, of met een andere methode (penvissen, oppervlakte vissen) e.d.

Succes,
Sjoerd Koster
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

11-08-2003 16:29

Knijp boillies fijn, gooi er hennep bij, en ook een hoop in 2en en 4en gesneden tijgernoten erbij. Mix het allemaal door mekaar, en voer dan een paar handjes rondom je haakaas. Als aas gebruik ik dan 2 halve tijgernoten aan een lange soepele hair, en aan de andere hengel 2 kleine stukjes boillie. Werkt bij mij erg goed, vooral op wateren waar veel gevist word.

mvg
stefan
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

11-08-2003 21:20

tja daar kom ik weer zet the method in het zal ieder geval de dresuur doorbreken maar ik denk dat je met zo,n klein bestand wel een paar dagen moet voeren met je method mix in combinatie met je haak aas dit zal het vertrouwen in die grote voerballen doen vergroten kijk voor info over the method hier:

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=8426&forum=35&3" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=8426&forum=35&3</a><!-- BBCode auto-link end -->

succes

ps als je meer vragen hebt stuur je me mar en pb
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

11-08-2003 21:59

Eerst en vooral het advies om vol te houden; als je je zinnen zet op grote vis in een moeilijk water dan zul je nu eenmaal de nodige moeite moeten spenderen.

Verder zou je kunnen kiezen voor een aanpak die (waarschijnlijk, je weet het namelijk nooit zeker) afwijkt van wat de meeste anderen doen:

- aas: kleine boilies (12 mm bijvoorbeeld) van een wat duurder merk zoals Mainline Active 8 of NRG
- lange onderlijnen (40 cm)
- weinig voeren
- veel observeren en niet schromen om te verkassen
- vissen in de winter

Succes!

Humphrey
jan hogendijk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: den haag

12-08-2003 08:43

Rick.... geweldig, je hebt het altijd over de method!! Heb het de vorige keer al met de method geprobeerd, ook dat was niks! Er zijn nu ongeveer net zoveel vissers op het water bezig dan dat er vissen zwemmen, het is niet normaal! Per dag gaat er ongeveer 20 kilo voer in en dat op 20 vissen... Ik hou vol, maar verwacht dat het pas in november en maart zou kunnen gaan lopen... dan haken de meeste vissers even af!

In ieder geval iedereen erg bedankt voor de tips!!
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

12-08-2003 09:58

hahaha ik zei al van daar gaat ie weer komt gewoon omdat ik helemaal dol ben op het method vissen maar 20 kilo voer per dag en 20 vissen is dit nog wel ecologisch verantwoord

volgens mij zij de karpers gewoon begraven met die hoeveelheden :smile:

ik wens je veel succes en idd van de winter liggen denk ik pas de kansen
volg mij op twitter: @rickschoonaard http://twitter.com/rickschoonaard
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

12-08-2003 10:14

met zoveel voer in het water op een kleine populatie is absoluut niet verantwoord! Het water word danig vervuilt, vooral met deze temperaturen van de laatste tijd... dan vraag je om botulisme in het water en kan het opeens snel afgelopen zijn!
Plaats reactie