Karperen in Groningen

Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

21-11-2003 11:15

volgens mij zitten er wel leuke vissen in zuid+/- 28 pond en gemiddelde vis op is zuid +/- 18 pond. Ik weet niet of dat waar is want ik heb dat gehoord van een jonge! maar uit ervraring is dat wel ongeveer waar!maar in de zomer kan je er ook wel zitten gewoon de toppen heel hoog zetten! en anders moet je gelijk voor aan bij het riet zitten wat ze kort hebben gemaakt daar vangt het wel goed.
groeten jeroen
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

21-11-2003 11:35

grootste vis op zuid ik momenteen 31.8 p ofzo die ik weet dat er gevangen is en gemiddeld fah dat verschilt maar ik denk rond de 15 pond
Greetz Bart
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

21-11-2003 13:10

oh en op noord weet je dat ook bart? vis jij er ook wel eens meschien heb ik jouw daar wel eens gezien!

groeten jeroen
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

24-11-2003 10:16

euhm op noord grootste 24.5 pond enne gemiddelde 9 pond ofzo nee weet iki niet enne ik vis al lang niet meer op s'hein gen lol meer in dus als je me er gezien moet hebben dan is dat een jaar anderhalf jaar trug
Greetz Bart
Marco Wolvekamp !!!
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Sappemeer

25-11-2003 12:17

He Jeroen...vraagje...

vis jij ook wel eens in slochteren???

marco
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

25-11-2003 13:57

marco je hebt een pb
bart
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

18-09-2004 10:47

ff over dat in vinkhuizen, er zit hier nog degelijk wel karper en genoeg ook. ik woon mn heele leven in vinkhuizen klopt indd dat er veel is dood gegaan maar in de meeste vijvers zit nog genoeg karper :) alleen ze zijn lastig te vangen. Zomers als tijd mooi weer is geweest zie je ze gewoon zwemmen ze zijn er dus nog wel.

en dat was niet door het zuurstof, de vijvers hier in vinkhuizen zijn 2jaar geleden uitgebaggert, alleen die stel *&@#@ deden dat beetje verkeerd, na het baggeren lagen de kanten vol met dooie vis, maar wel wat vis heeft het overleeft, nu begint er weer beetje vis terug te komen, laatst met de voorn hengel ook paar kleine karpertjes gevangen dus komt wel weer goed, ook word er begin volgend jaar als het goed is weer vis uitgezet


Groeten Erwin Pietersen ( op mijn neefje zijn naam omdat mijn account om vaage redenen niet doet)
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
henk trautmann
Berichten: 24
Lid geworden op: 15-09-2004 21:48
Locatie: Veendam

18-09-2004 11:57

Tja, vroeger )meer dan 10 jaar geleden trok je met gemak een karper of 10 op een dag uit de vijvers in vinkhuizen. Als je er met echt zomers weer langsfietste zag je ze gewoon azen. Fiets er nog vaak langs maar geen vis meer gezien.

[quote="Danny Hoekzema"]FF een tip (eigenlijk een domper!): niet in alle vijvers in Groningen zit nog genoeg karper! Ik stond laatst te kijken in Vinkhuizen aan de Goudlaan (waar vroeger toen ik daar nog woonde erg mooie karper zat) en mij werd verteld door iemand die de waterkwaliteit kwam meten, dat er geen karper (lees: vis) meer inzat vanwege de zuurstofloosheid van het water. Tragisch! Daarnaast: bij mij in de buurt (Midwolda/Oostwold) schijnt laatst een enorme partij dode karper uit het water gehaald te zijn (men sprak van enige honderden kilo's!), waarschijnlijk een of ander virus. Een echte tip dan tot slot: In de wijk De Held schijnt behoorlijk wat karper in de vijvers te zitten, dus proberen maar ....

Greetings boys and girls!

Danny[/quote]
Klaasjan Zuidema
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-03-2005 03:40
Locatie: Prov Groningen
Contacteer:

26-03-2005 02:48

Riooloverstort is inderdaad een enorm probleem.

Wat hebben wij eerder leuk gevist in oa de Hamburgervijver. Met de matchhengel op die kleine karper die zo massaal aanwezig was. Gewoon blikje mais mee en wat aardappels en klaar is kees. Jammer dat dat weg is voor de huidige jeugd. :cry:
tom steenmeijer

09-06-2007 18:28

voor het hamshire hotel in hoornsemeer zit een plas met allemaal riet ervoor en veel water lelies int water maar er zit wel veel karper is mij
zo vertel ik ga binnekort oook maar is vissen alleen wel veel hoog gras
er staan 3 grote ronde ballen int water als jullie ng meer moetten weten
voeg me maar toe tom_sprite@hotmail.com
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

11-07-2007 09:14

Hey mede-groningers,

sinds een dikke maand ben ik ook inwoner van deze waterrijke provincie(ik kom uit Assen en woon nu in de stad) en probeer mijn weg een beetje te vinden in al dat water hierzo. Ik ben voornamelijk een struiner en ik ben ondertussen al een paar keer met de penhengel op pad geweest aan de west kant v/d stad... Aduarderdiep, Hoendiep, Munnikesloot....

Maar mijn vraag is nu, stroomt het hier altijd zo &$#! hard of komt dat omdat het zo veel regent de laatste tijd. Mijn hele verzameling pennetjes en pennen was kansloos tegen de stroom gisteren... :'(

Zijn er trouwens jongens(of meiden natuurlijk :P) actief op het board die de omgeving van Groningen afstruinen...? :)
Harald Bremmer

11-07-2007 10:10

yo mede plaatsgenoot.

ik zie overal in de stad penvissers. De meesten vissen wel op de vijvers. Ikzelf vis een paar keer per jaar op vijvers. Puur voor de lol en om even snel veel vissen te vangen. Er zit wel wat verschil in vijvers. De ene heeft mega veel kleine vis(dwerggroei?) en anderen maar een aantal met veel mooieren er tussen. Fiets er gewoon langs dan weet je waar niet zo veel karpers zwemmen, daar waar niet zo veel matmannen "how wot"tegen elkaar zeggen en proosten met halve liter blikken. Op de kanalen kun je ook wel pennen, al heb je nu inderdaad wel achterlijk veel stroming. Er loopt een kanaal vanaf jouwn oude woonplaats naar je nieuwe woonplaats. Het bestand is wel anders hiero maar ge kunt ze wel vangen.

succes!
Sebastiaan van herwaarden
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-06-2007 12:27
Locatie: Ede

11-07-2007 11:10

Ik ben zelf vaak in groningen geweest me oma heeft daar gewoont.
Zelf ging ik nooit in groningen vissen maar zijd oost groningen daar heb ik heel wat 20 ponders gevangen en wat me op viel dat er veel spiegels tussen zaten.
dat ik er gevist heb is al 4 jaar geleden en toen waren al veel karpers rond de 24 pond ben er nog niet terug geweest.
En de eerste keer dat ik daar viste ving ik meteen de eerste nacht een mooie spiegel van 30.3 pond.
Dus ik denk zelf dat er nu wel wat mooie vissen moeten zwemmen.
Het is groot genoeg.
Wie je meer info stuur dan een pb.
Gr sebastiaan
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

11-07-2007 12:54

Harald Bremmer schreef:yo mede plaatsgenoot.

ik zie overal in de stad penvissers. De meesten vissen wel op de vijvers. Ikzelf vis een paar keer per jaar op vijvers. Puur voor de lol en om even snel veel vissen te vangen. Er zit wel wat verschil in vijvers. De ene heeft mega veel kleine vis(dwerggroei?) en anderen maar een aantal met veel mooieren er tussen. Fiets er gewoon langs dan weet je waar niet zo veel karpers zwemmen, daar waar niet zo veel matmannen "how wot"tegen elkaar zeggen en proosten met halve liter blikken. Op de kanalen kun je ook wel pennen, al heb je nu inderdaad wel achterlijk veel stroming. Er loopt een kanaal vanaf jouwn oude woonplaats naar je nieuwe woonplaats. Het bestand is wel anders hiero maar ge kunt ze wel vangen.

succes!


Ik blij om te horen dat je het ook achterlijk hard vindt stromen op het moment.. :P Met de pen is het wel erg lastig op het moment en ik zag mezelf al bijna gedwongen worden aan te sluiten bij de matmannen... :D

Maar ik ben al wel wat wezen rondkijken binnen en buiten Groningen(hoewel het niet echt goed observeerweer is op het moment.. :D ) en daar zal ik de komende tijd ook nog wel wat tijd is steken(3 weekies vrij voor de boeg).

Wat ik begrepen heb is het bestand in Groningen idd wel een beetje "anders" dan ik gewend ben, maar er zitten vast wel een paar krenten in de groningse pap.

iig bedankt! en wie weet tot ziens... :)
tom steenmeijer

12-12-2007 15:15

--
Laatst gewijzigd door tom steenmeijer op 12-12-2007 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

12-12-2007 16:12

1) ik denk niet dat iemand zo snel zijn stek verraad.
2) Dit topic is al aardig oud het kan best zijn dat hij nooit meer op dit forum komt.
Groeten
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk