WARM WEER EN SLECHTE VANGST!!

Plaats reactie
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

26-07-2003 17:00

het valt mij op dat met de huidige weersomstandigheden de vangsten sterk teruglopen wat is jullie ervaring hiermee?
der hodi
Berichten: 23
Lid geworden op: 17-07-2003 02:00
Locatie: Simpelveld

26-07-2003 18:40

mensen jullie doen wat niet goed bij mij gaat het uitstekend.
Maar ik ga dan ook vissen op anderetijden dan "normaal" ik ga van heel vroeg tot een uur og 12 of nachtvissen natuurlijk en mijn andere optie is sávonds vanaf een uur of zeven tot elf.

Zo vang ik ze
it's my destiny
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

26-07-2003 18:49

je hebt gelijk in ronnie maar er is een plek waar je karper nog kunt vangen heb gisteren ff gezeten mooie karpers gevangen ik hou het wel bij prive bericht oke stuur je zow groeten
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
coen zwaans
Berichten: 261
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: volkel

26-07-2003 18:51

drijvent moet nu noujuist wel lukken
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-07-2003 19:57

Peter, als je net als ik op het Spaarne o de Nel vist is het inderdaad zwaar waardeloos! De laatste 2 nachten (vrijdag en maandag jl.) 2 visjes gevangen waar ik normaal 8 runs of meer per nacht krijg!
ik heb ook mijn bedenkingen over de warmte en de link naar de vangsten...

Maar, er zullen ook wel weer betere tijden komen!
Ik heb altijd geleerd... de aanhouder wint!

Oh, ja! Ben vandaag ook nog een paar uur wezen vissen op het Spaarne op een veelbelovende stek, maar het enige leven in water waren de meerkoeten...

Succes!
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

27-07-2003 11:57

Marijn, zelfs op een afgesloten putje worden de vangsten minder.Ik heb het hier ook nog met de korst geprobeerd maar de vissen zijn zeer voorzichtig geworden.Afijn ik ga zo en paar uurtjes witten in Spaarnwoude ook wel leuk en paraplutje mee.
Vang ze, Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-07-2003 22:42

Mannen, warm weer en slechte vangst?
Dat is maar betrekkelijk en hangt ervan af op welk water je vist.
De karper voelt zich het lekkerste in water van 28 gr.C. Maar natuurlijk moet er wel voldoende zuurstof in het water zitten.
Op b.v. rivieren met stroming is een hoge watertemperatuur alleen maar een pré. Ook op grote(re) meren, als er maar voldoende wind op staat. Op kleine putjes kunnen bij hoge watertemperaturen en weinig wind de vangsten minder worden.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

27-07-2003 23:26

Het enige waar je tegen moet op boksen als de watertemp. hoog is is het hoger voedsel aanbod voor de karper,echt niet dat de karper minder vreet.

De karper is door moeder natuur aangeleerd om dat te vreten waarvan op dat moment het meeste aanwezig is.

Als er bv een explosieve groei van watervlooien is ligt je knikker er op de bodem van het water er maar eenzaam bij en vreet de karper zich op half water en aan de oppervlakte helemaal stijf aan deze beestjes.


Wil.
Cor Blokhof

27-07-2003 23:40

Wil,

Dat is wel waar wat je zegt.

Maar als nu te weinig zuurstof is voor de karper zodat deze niet al te actief kan zijn.

Ik merk op vele stilstaande wateren dat de zomer echt de slechste periode van het jaar is. Denk niet dat dat alleen door natuurlijk voedsel komt.

Groeten,

Cor
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

28-07-2003 00:08

Zuurstof is natuurlijk een belangrijk iets,maar op de hele kleine putten na valt het wat het zuurstofgehalte betreft vaak mee.

Het is altijd een aantal factoren bij elkaar die beslissen of we vangen of niet,zuurstof is er een van maar aangezien we in Nederland vaak wind hebben is er op de meeste wateren wel voldoende zuurstof.
Bevis je een kleinere put die ook nog eens wat beschut ligt ja dan heb je met zulke temeraturen te kampen met zuurstof gebrek.



Wil.
johan breek.
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: leeuwarden

28-07-2003 09:20

Hier is het ook minder, al valt me op dat de laatste paar dagen de meeste runs van 0800 tot een uur of 1400 waren. Vreemde tijden:)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-07-2003 09:34

Zuurstof stimuleert de karper tot azen. Karper wordt vaak tot azen aangezet in de nabijheid van plekken waar wat zuurstofverrijking is. Een zuurstoftekort is wat anders. Dit laatste dwingt de karper tot noodademhaling aan het oppervlak van het water. Dit kan zomers in ondiep (sier)water gebeuren, en als het gebeurt dan moet er snel ingegrepen worden. Doorgaans door de brandweer er bij te halen die de brandspuit erop zet.

Bij warm weer zwemt de karper in de warme waterlagen, op half water of dicht onder het oppervlak. Ze zwemmen over ons aas heen zonder dit een blik waardig te gunnen. Weinig aan te doen. Soms als ze om de een of andere reden naar de diepte vluchten pikken ze ons aas wel eens op. Doorgaans zijn er wel degelijk tijdstippen dat ze ineens gaan azen. Meestal in de ochtend of de avond. Een fikse regenbui wil ook wel eens helpen (verkoeling, zuurstofverrijking?). De kunst is om de karper te onderscheppen zodra ze gaan azen. Het enig wat je vooruit helpt is dus het observeren van de karpers, zodat je weet waar je ze kunt onderscheppen als ze gaan azen. Moet je nog altijd wel de concurrentie aan met natuurlijk voedsel dat bij warm weer ruimschoots voorhanden is. Doorgaans helpt het echter weinig om partikels te gebruiken. Als karpers op partikels azen, dan azen ze ook wel op boilies.

Groeten, Kees
Plaats reactie