Volgens mij eten de karpers niet meer !!!!

Plaats reactie
Thomas Bont
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-07-2003 02:00

26-07-2003 12:32

2,5 week al niet meer vangen, geen run meer te bespeuren en weinig beweging op het water !!!

Vis in de overijsselse Vecht en de soesterwetering en begin behoorlijk in mijn kunnen te twijfelen.....zit er nog wel karper op mijn stekken ?????

Zijn er nog meer lotgenoten ????....mensen met tips die nog wel vangen ????....laat het me ff weten!!!

Met vriendelijke groet,

een twijfelende karpervisser
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-07-2003 12:54

Thomas,

Bij ons in de omgeving is het op moment ook
slecht gesteld met de vangsten, op enkele
uitzonderingen na!
De waters die jij beschrijft, zijn naar mijn
mening het meest productief in het voorjaar
en najaar! Bij mij komt het najaar iets be-
ter uit de bus! :wink:
Thomas, of probeer eens een paar keer een
andere stek en blijf een beetje mobil, na
24 uur geen beet gezien gewoon VERKASSEN!!!!!

groetjes Benny
johan breek.
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: leeuwarden

28-07-2003 09:29

Idd verkassen is meestal de beste optie:) Je zou ook eens kunnen proberen een andere aasprensentatie voor te schotelen, hiermee bedoel ik dus wat vierkante bolies maken, zacht deegje op de haak zonder lood, met een beetje slappe lijn vissen of probeer eens wat natuurlijk aas aan te bieden, aangezien ze op dit moment vaak naar het natuurlijk aas terugvallen. Natuurlijk aas heeft natuurlijk wel de mindere eigenschap dat moeilijk op de haak komt (tubifex, mosselen) of dat je bijvangst heb van brasem (maden, wormen). Een manier om een beetje de bijvangst in te dammen en de kans op karper groter te maken is door de maden te rijgen aan garen, een stuk of wat, moet in het geheel aardig wat worden. Dan wikkel je het garen met maden om je haak tot je een trosje krijgt zegmaar.
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

06-11-2003 20:25

Verkassen kan wel een optie zijn. Maar op wat voor water zit je is het diep of ondiep maakt allemaal uit nu vooral omdat het de laatste tijd koud is en de watertempratuur in een keer naar benden is gegaan.
Waar ik zelf vis is het ook ondiep en er word ook niks meer gevangen dus zoek je het diepere water op en je zult er nog wel een paar vangen dit jaar.

Karpergroetjes robert
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

06-11-2003 23:21

Op zeker dat ze nog vreten. Stromend !
Plaats reactie