Uw eigen permanente viseilandje?

Jan van Leeuwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-07-2003 02:00
Locatie: boskoop
Contacteer:

23-07-2003 11:05

Het is nu mogelijk om uw eigen vis-stek te huren in boskoop. Op een klein eilandje midden in de polder van Reeuwijk. Kijk voor meer informatie op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.delansing.nl" target="_blank" class=bericht>www.delansing.nl</a><!-- BBCode auto-link end -->
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

23-07-2003 11:40

Weer een commerciele boarder... :???:
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

23-07-2003 11:44

ow jee wat een machtig gevoel uhum
weg spanning weg sensatie
weg gevoel ???

gaat helemaal nergens over
delete zulke topics

tip voor Jan aangezien je nieuw bent
heb het niet te veel over commerciele wateren
word hier zeer ckr niet op prijs gesteld
In het land der blinden is éénoog koning!
Cor Blokhof

23-07-2003 11:49

Jan,

Ik heb die website eens bekeken en tot de conclusie gekomen dat het wel wat duiderlijker mag.

Om welk water gaat het bijvoorbeeld ?
Zijn het nu eilandjes op niet ?

En die foto's mogen ook wel wat groter.

Prijzen erbij was zeker ook geen goede optie omdat het zo prijzig is :grin:

Groeten,

Cor
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-07-2003 12:04

Men grave een kuil,plante er wat bomen omheen,ramme er wat riet in de bodem en voila,men hebbe een natuurgebied........
Verder nog wat knollen er in en de vissers komen vanzelf.................
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

23-07-2003 12:05

Beste Heren,

Het zou voor beter zijn voor "commerciële" posters om gewoon even naar de redactie van deze pagina te emailen met de vraag of wij een advertentie willen plaatsen.

Verder is dit geen betaalwater, dus waarom deleten? Niet alles waar je iets kan huren is een betaalwater en niet alle betaalwateren zijn per definitie slecht!

En waarom weg beleving, dat snap ik echt niet?

Vr.Gr.

Bertil
<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:Bertil@Karperwereld.nl" class=bericht>Bertil@Karperwereld.nl</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-07-2003 13:11

Heren, ik ken dit water aangezien ik er in de buurt woon. Het betreft hier een eeuwe oude polder tussen Reeuwijk en Boskoop. Er zwemt hier een populatie van vissen die hun herkomst hebben in deze polder. Ook betreft het hier een goed evenwichtig bestand met mooie uitschieters, zoals in zoveel polders voorkomt.

Ik vind het moeilijk dit water als betaalwater te bestempelen.

Wat ik wel jammer vind is het commerciele aspect. Het reclame maken voor een bedrijf op dit forum. Maar aan de andere kant, er zijn ook genoeg aasfabrikanten die sluikreclame maken.........

Groet,
Kiron
Willem Barnas

23-07-2003 13:23

Kiron,

You're right.

WB :wink:
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

23-07-2003 13:48

Bertil,

Met beleving bedoel ik hetvolgende....

Mijn hunting spirit die ik al vanaf mijn vijfde jaar bezit als visser zal totaal verdwijnen als ik op mijn "eigen" eilandje zit te vissen...

De beleving die ik zal hebben op zgn "vrije"(lees commercieloze) wateren zal voor mij niet aanwezig zijn op een eilandje dit is wat ik bedoel

Wat Kiron dan ook zegt kan ik mezelf zeer goed in vinden maar het is nog steeds zo dat de commercie door zulk soort praktijken onze hobby dermate inmetselt ...

Wie zegt dat over een jaar of wat ook jou fantastisch thuiswater niet zo behandeld gaat worden ... heb je dan ook nog zo iets ow beter nu heb ik eindelijk me eigen eilandje nee toch ckr

sorry maar ik "jaag" nu eenmaal graag op mijn karper en wil daardoor duidelijk maken m.b.v. van deze post dat dit een belangrijk aspect is van de hedendaagse karpervisserij

Ik zie mezelf dan ook niet 4/5 n8en per week op mijn eigen prive eilandje vertoeven sorry maar dit is mijn mening hierover....

Misschien was het woord delete toch wel erg ernstig in de mond genomen ... en mocht ik hiermee gevoelens gekrenkt hebben dan verontschuldig ik me hierbij...

Maar hoe kom je ooit bij het woord betaalwater dat is in vorige postings niet naar voren gekomen er word gesproken over commercie ....

En dan het geval als ik ergens een plek kan/moet huren en ik betaal hier voor om te vissen is het in mijn ogen een betaalwater ...ben het wel met je eens dat niet alle betaalwateren slecht zijn maar helemaal koosjer blijft het in mijn ogen nooit

Anyway ik wil me verder dan ook niet mengen in het wel of niet ja of nee tegen bet. wtr want daar gaat het hier niet om

Het betreft slechts reclame!

Met verklaarde vriendelijke groet
hans

ps
Hou er rekening mee dat dit mijn beleving is
:grin: :grin:
jan van kranenburg

23-07-2003 14:24

Ik stel - vanuit mijn situatie - dergelijke informatie WEL opprijs.
Niet iedereen is instaat om "al jagend" zijn karper te belagen.
In ieder geval lijkt 't mij een prachtig gebied en de moeite waard om dit te behouden.
Tja, en als de overheid zoiets nalaat of niet verder ontwikkelt, dan onstaat er ruimte voor prive-iniatatieven. In ieder geval wijkt dit concept zeer duidelijk af van wat op dit board "betaalwater" word genoemd.
Ik ga zeker eens kijken, en wie weet...


mvg

Jan
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

23-07-2003 14:52

Dat het pr8ig is geloof ik graag maar ook met goed en degelijk beleid/beheer kan daar de karper belaagd worden

maar om daar nou meteen plekken voor te verhuren nou nee...

Ook neem ik aan dat als je een karper probeert te vangen er toch wel degelijk sprake is van jachtinstinct

Het zelf vinden van de vis is het mooiste wat er is ...Nu geloof ik ook wel dat je daar ook moet zoeken naar je vis maar toch
nee kweet ni het zit mij niet leuker
maar goed ieder zijn meug toch?

mvg
hans
Arjen Lans

24-07-2003 12:19

Hans,
Je zou het ook door een andere bril kunnen bekijken:
Juist omdat deze eilandjes verhuurt worden aan vissers, blijft dit gebied voorbehouden aan (karper)vissers. Ook werkt het verhuur van eilanjes excessen tegen waarvan we allemaal wel wat voorbeelden kennen.

Prima dus, zeker voor (karper)vissers die bijv. camperen met gezin willen combineren met lekker ontspannen vissen op open water.

Arjen
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

24-07-2003 13:31

Arjen

Nix op tegen wat je zegt maar zoals ik al eerder zei: Ik heb bij vissen een bepaald gevoel en beleving waar voor mij geen plaats is voor dit soort "verhuur"

Dus wat de bril betreft is hij dik in orde :grin:

Voor wat betreft de excessen waarover je spreekt ....Zou kunnen, in zo een geval zal de tijd het leren ligt uiteraard ook aan het beleid wat gevoerd word door de verhuurders
Door het beleid wat hun zullen voeren kunnen ook excessen onstaat denk bijv. eens aan vriendjes politiek. Ik zeg niet dat het gebeurd maar zoals iedereen weet (met uiteraard enig nuchter verstand) is het leven nooit zonder excessen

Maar het gebied kan ook op een andere manier voorbehouden worden aan vissers door bijv zoals ik al eerder zei een goed beleid en sturing van beheerders (van een vv of iets in die geest). Ook duidelijke afspaken met Staatsbosbeheer in deze is dan duidelijk op zijn plaats

Denk dan ook aan enkele andere voorzieningen zoals prullebakken en vlonders op de meest bezochte en meest gangbare plekken. Denk hierbij ook aan invaliden

Dit wil uiteraard ook zeggen dat het gebied voor een ieder veel toegankelijker wordt, dit met name door de prijs die dan lager uit zal gaan vallen (visvergunning) en uiteraard de voorzieningen

Maar verders spreek ik je post niet tegen ...
Ik vind deze discussie zelfs nog interessant worden...Na dat ik er als een botte klootzak op inhaakte (wat overigens niet de bedoeling was :grin: )

mvg
hans
Arjen Lans

24-07-2003 14:17

Hans,
Lang leve de botte klootzakken (kijk als je tijd hebt een paar oude postings van mij door. auw, schaam, auw).

Zolang we onze gekleurde bril maar af kunnen zetten houdt het e.e.a. scherp en gekleurd.

Werkze,
Arjen
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

24-07-2003 14:40

Gelijk heb je Arjen
hahaha

Nadeel van mij is echter dat ik vaak meen wat ik zeg en dat doet vaak wel eens auw en niet alleen bij mij maar goed

jij ook werkze
hans
Jan van Leeuwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-07-2003 02:00
Locatie: boskoop
Contacteer:

29-07-2003 15:10

Beste Lezers,

Allereerst wil ik zeggen dat dit geen commerciele advertentie is, aangezien ten eerste De Lansing geen bedrijf is maar een stichting. Deze stichting kan alleen in leven gehouden worden als haar kavels worden verhuurd, U betaald op de lansing niet voor het water maar voor de oppervlakte grond net als op een reguliere camping. Kortom de lansing is op absolute non-profit basis, alle gelden worden gebruikt ter verbetering van het landschap. De lansing wordt door 1 beheerder in stand gehouden welke tevens eigenaar is van het natuurgebied.
Deze oproep is puur bedoeld om mensen te informeren en hopend dat daar nieuwe aanmeldingen aankomen voordat de gemeente boskoop er een snelweg doorheen wil trekken.

Ik hoop dat ik de meeste onduidelijkheden nu heb weten weg te nemen.

Mvg,

Jan van Leeuwen
roberto di kappa
Berichten: 21
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: Zwolle

03-08-2003 20:47

Op 2003-07-29 15:10, schreef Jan van Leeuwen:
Deze oproep is puur bedoeld om mensen te informeren en hopend dat daar nieuwe aanmeldingen aankomen voordat de gemeente boskoop er een snelweg doorheen wil trekken.


Met alle respect: Van welke planeet ben jij afkomstig :???:
Alsof wat donaties een garantie zijn voor het behoud van een natuurgebied?

Den Haag of de gemeente Boskoop zijn een bepalende factor in een bestemmingsplan.
[ Dit Bericht is bewerkt door: Roberto di Kappa op 2011-01-01 00:01 ]
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

04-07-2007 15:40

Hallo Jan, buiten alle redenen die aan te voeren zijn ,graag wat meer info.
zijn er mogelijkheden om een boot aan te leggen,zijn er mogelijkheden voor meerjarigverhuur,mag er een caravan geplaats worden.
kun je met de boot naar (buiten) dus naar de rijn ,gouwe etc
en zijn er nutsvoorzieningen.
Ik moet helaas dit jaar van Nieuwkoop af vanwege verraad van de middenpartij.
Dus ik zoek iets gelijkwaardig
groet henk
Laatst gewijzigd door Henk Janssen op 04-07-2007 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

04-07-2007 15:54

Willem Barnas schreef:Kiron,

You're right.

WB :wink:



God lieve jesus , daar heb je barnas weer eens ..... ik wist dat het woord polder je gewoon weer wakker moest schudden :wink:

Welkom Terug kerol :)
KSN
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-07-2007 16:02

Geplaatst: 03-08-2003 19:47 Onderwerp:


Komkommertijd heren??????????? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

04-07-2007 16:20

Een datum van een posting is niet, waar ik mij druk over maak.
Wellicht heeft anderen op dit moment wel info die interresant is.
zoals de mij gevraagde informatie en of ervaring
groet Henk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-07-2007 18:00

Nou jij misschien niet maar Gerard concludeert dat iemand kort geleden heeft gereageerd.
Ik denk ook niet dat Jan hier nog aanwezig is dat waren 4 jaar terug zijn enige 2 postingen namelijk.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

04-07-2007 18:39

Vandaar ook mijn oproep of iemand van het aanbod gebruik heeft gemaakt,
en zijn ervaring wil delen met mij ,omdat ik ook wel interesse heb.

groet henk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-07-2007 19:20

Dan was de meest voor de hand liggende actie naar de site van Jan te gaan en daar te zoeken om een contactadres.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

04-07-2007 19:33

Prijzen?