karperwater in regio rheden gezocht

Plaats reactie
Rutger Jansen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19-03-2016 19:08

19-03-2016 19:28

Hallo,

Heb sinds korte tijd de hobby vissen weer opgepakt. Ik woon momenteel in rheden, maar ik ben hier niet opgegroeid dus ken de viswateren hier nauwelijk. Zeg maar niet. Ik zoek een viswater waar het betrekkelijk eenvoudig karpervissen is. Ik ga dit graag met mijn zoontje doen die in Frankrijk de smaak te pakken heeft gekregen (op betrekkelijk makkelijk water). Hoeven geen joekels te zijn, als we maar wat vangen zonder ingewikkeld gedoe (low tech vissen). Ben lid van de winde in velp, op biljoen nog weinig succes gehad. Grootste probleem dat ik t water niet ken denk ik. Of we doen heel veel verkeerd. We vissen met in lijn loodmontage, boilies van 15 tot 20 mm of gewoon simpel mais op een hair, rodpot, beetmeldertje met 3,60 m 2,75 lb hengels. Goede witvistekken zijn ook welkom. Moet wel veilig viswater zijn ivm de leeftijd van mijn zoontje.

gr rutger
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-03-2016 19:31

Ik kan je niet helpen aan water, maar kan je wel vertellen dat de vis nu nog zeer passief is ( winter modus) .
Niet zo heel verwonderlijk dat je nu niets vangt hoor, doen de meesten hier op het forum op het moment :P
Gewoon vol houden, en het is tevens een goede les voor je zoontje om zijn geduld op de proef te stellen
Rutger Jansen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19-03-2016 19:08

19-03-2016 20:16

Dat blanken was ook van de zomer. Zijn ons weer aannhet voorbereiden voor het nieuwe seizoen zeg maar. Trainen van geduld is goed, maar af en toe wat vangen wel zo leuk en goed voor de motivatie. Echeter de ervaring is Frankrijk is zijn referentie kader, elke 30 min een karper. Hij is wel een beetje verwend dus. Dank voor reactie.

Gr rutger
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

19-03-2016 20:51

Je hebt PB.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-03-2016 21:18

Oké ruiger. Maar ik kan 1 ding verklappen, in Nederland of in frankrijk zit in principe geen verschil kwa hoe te vissen.
Een betaalwater "kan" het wat makkelijker gaan, dan op een openbaar Nederlands water, indien je wantrouwen heb in je systeem kun je best even een foto plaatsen.
Wat is het bodem type waar je momenteel op vist en blankt.
Hard of zacht, type onderlijn materiaal etc
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

21-03-2016 20:51

Biljoen is vooral een nachtwater, overdag zijn ze ook wel te vangen (in de ochtend) maar dan zullen jullie vroeg moeten opstaan.

Overdag zul je vooral moeten zoeken (waar het water overgaat van breed naar smal bij de eilanden)

Zoete birdfood bolie van 15mm (fruit smaak) PVA zakje met wat boilies, boilie kruim en eventueel wat hennep en vissen.

Als je 2 dagen van te voren wat voorvoert (boilies) dan heb je meer kans.
Plaats reactie