vissen in het twentekanaal rond enschede

Plaats reactie
Gebruikersavatar
henky bruinsma
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-05-2010 12:07
Locatie: enschede

08-11-2014 13:33

Help ik wil graag op het twentekanaal gaan vissen wat ik eigenlijk nog nooit gedaan heb.
nou wil ik hier niet de vraag stellen: welk aas en welke stekken. Maar meer een klein duwtje in de rug. Zoals waar moet ik op letten bij mn stekkeuze? Is het slim om bij een brug in de buurt te gaan zitten of juist niet ik ben helemaal blanco als het gaat om kanaal vissen. Alle tips zijn welkom ook als het gaat om materiaal keuze. Ik vraag niet om in een gespreid bedje maar om kleine tips
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-11-2014 14:02

Het stuk Enschede heeft als specifiek nadeel dat je hele grote stukken kanaal niet kan bevissen zonder boot.
Qua aas, maak het jezelf niet moeilijker dan het is. Vis gewoon met waar je vertrouwen in hebt, als het maar niet te witvisgevoelig is. Ik vis zelf voor 95% alleen met boilies op het kanaal, maar ik ken ook genoeg mensen die goed vangen op tijgernoten. Andere particles vangen ook, maar kunnen witvisproblemen opleveren.
De meeste bruggen op het TK zijn niet overdreven interessant. Qua stekkeuze: peilen, observeren en gewoon proberen. Niet te lang blijven hangen op stekken die niet lopen. Over peilen is hier al genoeg geschreven. Voor de rest is het TK niet heel anders dan andere kanalen, ook daar is met de zoekfunctie en in artikelen genoeg over te vinden.
Last but not least: sinds 2011 hebben we een spiegelkarperproject op het hele TK, waarbij alle vissen gefotografeerd worden voor uitzetting. Vang je een spiegel, meld deze dan met een foto van de linkerflank (of beide flanken) via skp@ksnregiooost.nl. Mocht het een uitzetter zijn dan krijg je de informatie over waar en wanneer hij is uitgezet terug en je helpt ons aan hele nuttige informatie.

Mocht je nog specifieke vragen hebben over het TK kan je me PBen. Ik vis zelf niet op het stuk Enschede maar heb wel veel ervaring op de andere sluisvakken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie