wat is jou grootste vis op klein water!?

Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-11-2014 14:26

Een brasem van dik 7 kilo. Is dat wat?
charley ouwersloot
Berichten: 24
Lid geworden op: 28-10-2013 11:50

03-11-2014 22:32

waarom deze vraag?

- omdat ik het leuk vind om te horen dat mitz een 7kg brasem weet te vangen
- omdat ik vind dat kleine putjes te vaak links gelaten worden (onder de kilo jagers)
- ik zelf op groot water vis en vd week op een heel klein putje ga vissen
- het water bestaat sinds 1948, en mij het super gaaf lijkt een oer oude vis te vangen
- omdat het een leuk discussie onderwerp is

( ik ben zelf totaal geen kilo jager. het water waar ik graag vis is 34+- hec. en topvis zit rond de 30pond) twentekanaal is 20min rijden voor mij maar dat trekt mij niet.

het onbekende trekt mij wel redelijk en nu richting de winter vooral ook de afwisseling.

en ik heb dit topic gestart om mooie discussies op gang te krijgen en ervaringen te delen/horen

vriendelijke groet
charley ouwersloot
Berichten: 24
Lid geworden op: 28-10-2013 11:50

03-11-2014 22:41

Cees v Opstal schreef:Is toch gewoon leuk om te lezen.
Heb zelf ook weleens zo'n topic gestart op het Roofvisforum maar dan voor snoek, komen best leuke dingen uit.
Cultuurvijvers doen me niet zoveel maar van die weggestoken bosvennetjes, verstopte wielen en lang vergeten gaten laten mijn hart vaak sneller kloppen.
Die vissen doen me meer dan dikbuiken van de plaatselijke volgestorte boiliemesterijput.
Dat er dan ook nog eens een leuke verrassing uit komt maakt het helemaal leuk, puntgaaf zijn de vissen sowieso.
Zouden meer vissers moeten doen dan weet je weer waar je het allemaal voor doet, oh nee laat maar zitten blijf mekaar maar de kop inslaan en de banden lek steken op de slettenput. :evil:


ik geef je helemaal gelijk.

dat is dit water ook ongeveer.
het water is heel klein en word eigenlijk niet veel gevist. sporadisch zit er een visser, maar dan praat ik over 1x in de 4weken? over het hele jaar gezien en dat is dan vaak ook nog een roofvisser.

het water kan je helemaal na eigen hand zetten. wat in mijn ogen nog niet eens zo 1,2,3 lukt omdat de vis amper boillies kent en zichzelf verzadigd met natuurlijk aas.

zelf voer ik 2/3 dagen voor met hennep/boekweit/bonen/lupine/tijgers/mais.

lupine en tijgers zijn 5procent van dit gehele voerpakket.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

14-12-2014 20:57

in uden zwom een vis van 27 kilo op een putje van 1 hectare of minder....helaas is deze overleden.....
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

14-12-2014 22:18

Het putje waar Mark Van Gool het Nederlands record ving, was dat niet een hectare of zelfs minder? Dat verhaal heb ik echt al 10 keer gelezen, schitterend toch wat er soms te vinden is op dergelijke vergeten watertjes. :D

On topic: De schub op mijn avatar komt van een miniem bosputje van een halve hectare.