De Stokvijver en De Gebrande Hoef???

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joost Braak
Berichten: 5
Lid geworden op: 17-08-2014 09:33
Locatie: Dinteloord

17-08-2014 15:41

Hey iedereen,

omdat ik nieuw ben in het karpervissen en nog niet weet wat de goede plekjes zijn, ben ik natuurlijk heel veel om me heen aan het kijken of ik goede info kan vinden.

Nu kwam ik op dit forum een paar berichten tegen over bovenstaande wateren, alleen zijn die berichten van 2006 en kan er natuurlijk in de tussentijd het een en ander veranderd zijn.

Kan iemand mij vertellen of de Stokvijver een goede plek is om als beginnend karpervisser (dus niet het beste materiaal en geen nachtsessies met tent e.d. , maar gewoon instant sessies) een keer mijn geluk te beproeven (ik kan het nog geen kunde noemen dus hou ik het maar op geluk :D :D ).

Dezelfde vraag geldt voor De gebrande Hoef. Ik las dat het er een bende moet zijn door achtergelaten spullen van andere vissers, nu heb ik dat al met mijn eigen ogen gezien, maar daar kan ik nog mee leven. Weet iemand hoe het er staat met de karpers. En kan iemand me ook vertellen of je er kan vissen met alleen een Vispas of dat je er toch een aanvullende vergunning voor moet hebben of aangesloten moet zijn bij een bepaalde HSV.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties...

Greetz, Joost.
Nil Volentibus Arduum (niets is moeilijk voor hen die willen).
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

17-08-2014 19:21

joost
tik de naam van het water in op google off what ever , en alle info die je wil komt eruit rollen
succes er mee , ik kan je niet helpen kom niet uit jou omgeving
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Joost Braak
Berichten: 5
Lid geworden op: 17-08-2014 09:33
Locatie: Dinteloord

17-08-2014 22:51

Hey jannes,

Bedankt voor de reactie.
Natuurlijk ben ik eerst zo begonnen, maar het probleem is dat ik dan informatie krijg van jaren geleden.
Ik hoop op deze manier aan recentere info te kunnen komen. Misschien iemand die daar nu af en toe nog vist.
Misschien zelfs een beheerder ofzo.
Maar in ieder geval alvast bedankt voor de reactie.

Greetz, Joost.
Nil Volentibus Arduum (niets is moeilijk voor hen die willen).
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-08-2014 14:47

Niets is moeilijk voor hen die echt willen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-08-2014 15:30

Waarom ga je het niet gewoon proberen?
Leer je het meest van, karperen is meer dan ingooien en vis vangen en er zijn rottere manieren om wijzer te worden.....
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-08-2014 15:57

De meest recente info vind je alleen door je kop aan de waterkant te laten zien en met mensen te praten.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
johan de tree
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-04-2013 17:56

18-08-2014 17:02

hoi joost

stokvijver is kappot gemaakt door de vereniging, de top vissen zijn er hellaas niet meer.
dit omdat ze er zo nodig vis moesten uitzetten.
vorig jaar hebben ze er graskarper op gezet in maart/april en dit jaar hebben ze er spiegeltjes en schubs op gezet. dus vis zit er nu zat op.
maar voor een beginnend visser is het geen aanrader ivm wier groei.
kijk anders eens in oud-gastel daar kun je wel een visje vangen.
Gebruikersavatar
Joost Braak
Berichten: 5
Lid geworden op: 17-08-2014 09:33
Locatie: Dinteloord

18-08-2014 20:13

Iedereen alvast bedankt voor de reacties...

Johan van Tree helemaal bedankt voor de informatie en de uitleg.

Misschien ga ik het dan maar eens in Oud-Gastel proberen, is nog lekker dicht in de buurt ook.
Bedoel je als water de blankershove, of heb je nog andere tips.
Anders ga ik zelf wel op zoek.

Greetz, Joost.
Nil Volentibus Arduum (niets is moeilijk voor hen die willen).
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

19-08-2014 14:18

Dinteloord kom je vandaan hè? Ik zou zeggen Dintel, Vliet, Mark, enz... Wel peilen, voorvoeren, enz., maar daar kom je met een beetje google-en wel aan uit. Instant overdag een visje vangen is wat lastig, dus misschien niet helemaal je ding.

De Stokvijver is niet kapot gemaakt. De Stokvijver is heringericht naar de wens van de GBV-leden die wel de moeite namen om op de ALV te komen. Daar werd namelijk, zoals vooraf gecommuniceerd, gestemd over het lot van deze vijver. Ik heb destijds gestemd voor behoud van de Stokvijver zoals deze was. Terwijl ik er nooit gekarperd heb en dat ook niet van plan was te gaan doen. Was één van de weinige stemmen voor deze optie, ik was 1 van de 2 karpervissers op die ALV...

De Gebrande Hoef beviste ik jaaaaaaren geleden. Altijd wel een (instant) visje te vangen daar, maar het kwam me op enig moment wat treurig over. Te veel te kleine vissen die zich makkelijk lieten vangen. Wel sterk en leuk om te vangen destijds, dat zeker wel. Kijk uit langs de oevers, op sommige stukken zit je langs de kant zo vast of schuur je makkelijk je lijn door. Zakje pellets en een stringertje met 3-4 boilies deed het altijd wel voor mij, net als een method lood met eenvoudig voer i.c.m. mais. Ik zou er nu wat anders te werk gaan (verspreider voeren bv.), maar het werkte wel. Staan die bordjes met info over welke vergunning je nodig hebt er niet meer?
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Joost Braak
Berichten: 5
Lid geworden op: 17-08-2014 09:33
Locatie: Dinteloord

19-08-2014 18:12

Hey Mart,

ook jij weer heel erg bedankt voor je reactie.
Ik kom inderdaad uit Dinteloord, maar wil er best wel een stukje voor rijden.
Dat vissen aan de Vliet, Dintel en Mark is misschien (nog) niks voor mij. Heb nog niet de kennis en de spullen om voor te voeren, op grotere wateren te vissen en 1 of meerdere nachten door te gaan.

Gewoon een instant sessie is nu meer mijn ding, een uurtje of 4 / 5 aan de waterkant, even tot rust komen en genieten van de omgeving.

Ik ben pas weer sinds een maandje aan het vissen en heb ook pas sinds een maand een vispas en een lidmaatschap van HSV GBV. Wist dus niet van de ALV, anders had ik misschien ook wel kunnen komen. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nog absoluut niet de kennis en ervaring heb om een goed oordeel te vellen over de toekomst van de stokvijver. Eerst maar eens een paar jaartjes vissen en ervaringen op doen.

Ik denk dat ik de gebrande hoef maar eens ga proberen dan. Heb gebeld met Hengelsportwinkel Vriends in Achtmaal (hij zou de vergunningen verstrekken voor dit water) en deze winkel is daar mee gestopt. Hij wist niet beter dan dat een Vispas voldoende zou zijn om er te mogen vissen en anders kan je eventueel nog een vergunning kopen bij een mogelijke controleur.
Wat er nog precies rondzwemt wist hij niet, had wel gehoord dat er een aantal buitelandse vissers waren geweest die misschien wat vissen hebben meegenomen, maar het zal nooit helemaal leeg zijn, dus dat ga ik dan maar zelf proberen.
De manier waarop weet ik nog niet, sommige termen (method lood & stringertje) zijn mij nog niet bekend, dus tijd voor onderzoek en een goed plan...

Nogmaals bedankt voor de reactie...

Greetz, Joost.
Nil Volentibus Arduum (niets is moeilijk voor hen die willen).
leo van der stel
Berichten: 5
Lid geworden op: 28-12-2009 20:11

25-08-2014 20:42

Hey joost kan het ook gewoon je buurman vragen gr leo
Plaats reactie