Karperwateren omgeving Arnhem

Plaats reactie
Briann Alma
Berichten: 72
Lid geworden op: 18-02-2014 18:41

05-08-2014 19:09

Hallo, Kan iemand mij wat vertellen over de Uiterwaarden rondom Arnhem? Of andere plassen kan natuurlijk ook.. Als het maar geen stad wateren zijn.
Ik ben alleen opzoek naar info over het nachtvissen of niet? En of het water uberhaupt legaal is om op te vissen?


Gr
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

05-08-2014 22:22

De uiterwaarden liggen technisch gezien ook in de stad :D :wink:

Meinerswijk is een mooie stek maar daar heb je een aparte vergunning voor nodig Er is een wachtlijst en er wordt streng gecontroleerd door BOA's omdat het een natuurpark is. Waar hij te verkrijgen is weet ik niet precies maar probeer het eens bij HSV Elden. Voor de rest liggen er enkele kolken binnen de stadsgrenzen, maar het is er wel redelijk rustig. Sommigen zijn prive-eigendom, andere kun je met je vispas gewoon bevissen (zie boekje, of zoek in de digitale versie met ctrl-f). Kwestie van aanbellen en netjes vragen en je komt er zo achter. Nachtvissen is meen ik overal in en om Arnhem verboden.

Als je specifieke vragen hebt over een water laat maar weten.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-08-2014 08:57

Van die uiterwaarden zijn er dacht ik twee die vrij toegankelijk zijn om te vissen. Ik weet niet om welke twee het gaat, het is ook niet zichtbaar dmv bordjes welke plassen het betreft. Heb in het verleden (pré-BOAtijd) gevist op verschillende plassen, er kwam niemand, nu hoef je dat echt niet te proberen, want je bent meteen de Sjaak.

Stadswateren. Wat versta jij onder stadswateren. Zoals Robert zegt, ook de uiterwaarden zijn stadswateren.

Nachtvissen mag inderdaad nergens gebeuren in de Gemeente Arnhem, dat het toch gedaan wordt en hier en daar gedoogd wordt, betekent niet dat je geen prent kunt oplopen. Je eigen risico dus.

Wil je specifieke info, PB effe , maar je kunt ook veel vinden op de site van SVN ivm de Vispas.
Briann Alma
Berichten: 72
Lid geworden op: 18-02-2014 18:41

06-08-2014 11:28

Bedankt voor de info. :wink:
Cultuurwateren was misschien een beter word dan stadswateren. Als het water maar rustig gelegen is..
En de uiterwaarden bij Heteren weet iemand daar wat over?


gr
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-08-2014 12:51

Je bent nogal onstuimig.

Wat zoek je in een water. De rust, de soorten vis, de grootte van een vis, de vismogelijkheden (pen vissen, statisch vissen, een combi), nachtvissen, de grootte van het water, geef dat eens aan, want je springt van de hak op de tak.

Je woont in Arnhem? Kijk toch eens rond, ik vis ook wel eens in Arnhem, met de pen en in het najaar soms statisch, en ik zoek de rust op en vind die daar ook. Zoeken, Brian(n), gewoon de gemeente kaart erbij pakken (kun je aantekeningen op maken) en op google zoeken. En dan een voor een eens afvissen wat je leuk lijkt. Vooraf wel eerst kijken wat er in de Vispas zit. Doe dat overdag/avonduren wanneer dat kan. Volgens mij ben je dan wel een jaartje of twee verder.

Ik zeg het telkens hier: vissen is doen, proberen en leren. Ik kan me niet voorstellen dat je alle wateren al geprobeerd hebt. Ik heb er bijna 30 jaar gewoond en ik heb nog steeds niet overal gevist.

Mocht je toch nog vragen hebben over bepaalde wateren in Arnhem, dan hoor ik het wel.

En Ja, ik heb ook in Heteren gevist, en begrijp even niet hoe je van Arnhem naar Heteren springt qua onderwerp (is in de buurt, maar toch), want Regio en gemeente Arnhem heeft zoveel water om in te vissen.
Briann Alma
Berichten: 72
Lid geworden op: 18-02-2014 18:41

06-08-2014 22:15

Hallo Frenk, waarom ik ineens naar Heteren toe ga is omdat er in Arnhem nergens s'nachts gevist mag worden. (zoals je zei in vorige bericht)
Ik woon niet in Arnhem, wel in de buurt ongeveer 20 km.

Waar ik opzoek ben is een water waar nachtvissen is toegestaan, qua vissen op het water maakt me vrij weinig uit.. Kom ik vanzelf achter. (wat het leukst is) :wink:
Een rustig gelegen water, het liefst een groot water..

Alvast bedankt voor de moeite.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-08-2014 22:34

Zie PB
Plaats reactie