Stand van zaken Tedingerbroekplas

Plaats reactie
Ricki van der hoeven
Berichten: 14
Lid geworden op: 20-08-2013 15:40

06-04-2014 14:21

Mede karpervissers,

Na een aantal jaren op tedingerbroekplas gevist te hebben merk ik dat ik steeds minder vang op deze plas, nou is de vraag licht dit aan mijn of aan het water? Het water vind ik gewoon een stukje pracht natuur ookal ligt het nu omringt door woonwijken.

Ben al meerdere keren zowel savonds en overdag wezen kijken bij het water en het viel me op dat er zo nu en dan ''oostblokkers'' zitten die bijna geen wordt NL spreken en heel vreemd over de vangsten vertellen. Wie weet nemen ze de vissen mee!? Ook het aantal afval wat er ligt baart mijn zorgen, vooral langs het hek!

Nu is de vraag Is er iemand hier die hier nog steeds vaak vist en het water op zijn duimpje kent, hoe is het bij jou met de vangsten?

Gr, Rick
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

06-04-2014 18:10

De Tedingerbroekplas is inderdaad wel veranderd. Vroeger viste ik er best vaak, en een karpertje vangen was er niet al te moeilijk. Het water is er nu glashelder geworden en er zijn heel veel waterlelies. De karper lijkt wel bijna verdwenen te zijn, er voor in de plaats zijn zeelt en graskarper gekomen. Geen idee waar al die karpers zijn gebleven. Wel zonde :(
Laatst gewijzigd door Richard Pont op 06-04-2014 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-04-2014 18:17

Hoi,

ik kan het niet per definitie volmondig zeggen, maar ik heb meerdere verhalen gehoord dat er veel vissen zijn uit gehaald en over geplaatst naar andere wateren en ook mee voor consumptie...
tis echt jammer want het was een leuk watertje, maar door vele aardig naar de knoppe geholpen..
maar goed wat ik heb gehoord hoeft niet waar te zijn, maar ik geloof dat er wel een kern van waarheid in zit..

ik zou het links laten liggen die plas en je op ander water richten.

Gr,

R.
Oja joh!!!
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

12-04-2014 17:35

Een seizoen of 2 geleden wel wat uurtjes gemaakt. Was prima aan de vis te komen, ook overdag. Echter vond ik de vissen er zeer slecht uitzien, zonde.... Overigens kunnen we daar de oostblokkers niet de schuld van geven.
Plaats reactie