Is er al iemand begonnen?

Plaats reactie
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

05-03-2002 15:39

En voor degene die al begonnen zijn, hoe zijn de vangsten?

Groetjes
Gast

05-03-2002 17:06

Begonnen?? Op karper?? Voor de serieus? Ja zo'n 14 jaar geleden en ik geloof dat ik daarna niet meer gestopt.......:smile: :smile:

Geintje.

Ik en mijn vismaat zijn in januari geweest. Wat resulteerde in 1 karper op 1 sessie. In februari vanwege het vele overstromen van de maas in zuid limburg, ben ik niet kunnen gaan. Mijn 'thuiswater'overstroomt dan ook.

Dit weekend zijn we noodgedwongen uitgeweken naar een redelijk bekend maar voor eens nieuw water. Wat resulteerde in resp. 20 25 en 30 pond. Mijn vismaat ving 25 en een dertiger. Dit was m ook gegund want dit was zijn allereerste 30 ponder. Na wegen en nog eens wegen was ie op de kop af 30 pond.

Groetjes Tim
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

05-03-2002 17:12

dus tim, je weegt een vis 10 keer en dan is ie opeens 30 pond? en niet 9 keer ervoor 29,5?

waarom zo moeilijk?
je bedondert alleen jezelf (en of je vismaat)

maar goed, wees trots op die 2 hoge 20-ers.

wel een mooi resultaat voor zo vroeg in het jaar.

groeten,
chris
Gast

05-03-2002 17:26

Beste Chris,

omdat ik de vis twee keer weeg concludeer jij dus dat wij de bedoel bedonderen....:sad: triest!

We hadden de waymaster nog niet gebruikt. Die stond ingesteld op onze weegzak. Nu hebben we dus ook een onthaak mat waarmee je kunt wegen. Echter Chris is ie in natte toestand wat zwaarder(JAAAH zo'n 2,5 pond)als een normale weegzak.

Dus Chris, aangezien die dertiger als eerst kwam, en wij de vis de eerste keer gewogen hadden met de onthaakmat woog ie 32,5 pond. Echter toen ons dat te binnenschoot hebben we dus opnieuw gewogen. En bleef er dertig op de kop af over. Nu, we hebben dus niet gewogen in ons voordeel, maar ons zelfs nog wat pondjes afgenomen. :smile:

Toch bedankt dat je hem wel nog feliciteerd. Maar bedonderen met wegen ?? Nooit. Dan had ik m al 10 karpers naar 30+ kunnen wegen.

Sorry chris, vind het een beetje een trieste conclusie van je.

Greetz Tim
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

05-03-2002 17:45

Op 2002-03-05 17:06, schreef Tim Boelema:
Begonnen?? Op karper?? Voor de serieus? Ja zo'n 14 jaar geleden en ik geloof dat ik daarna niet meer gestopt.......:smile: :smile:

Geintje.

Ik en mijn vismaat zijn in januari geweest. Wat resulteerde in 1 karper op 1 sessie. In februari vanwege het vele overstromen van de maas in zuid limburg, ben ik niet kunnen gaan. Mijn 'thuiswater'overstroomt dan ook.

Dit weekend zijn we noodgedwongen uitgeweken naar een redelijk bekend maar voor eens nieuw water. Wat resulteerde in resp. 20 25 en 30 pond. Mijn vismaat ving 25 en een dertiger. Dit was m ook gegund want dit was zijn allereerste 30 ponder. Na wegen en nog eens wegen was ie op de kop af 30 pond.

Tim, ik lees hier toch echt na wegen en nog eens wegen ... 30 pond. oke er staat niet bij hoeveel keer je weegt, als jij zegt 2 keer dan geloof ik je.

ik zie je niet als een bedrieger, sterker nog ik heb respect voor je omdat je eerlijk bent over je vangsten, dat zouden meer mensen moeten zijn die karper vangen.. je kent vast van die mensen die vangen NOOIT vis, of alleen knolletjes.

groeten, chris


Groetjes Tim


Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

05-03-2002 18:18

Om even weer verder op het onderwerp te gaan, ik wou dit weekend opnieuw beginnen (heb wel gevist van november-eindjanuari, maar de resultaten waren zo slecht, lees 5-10 blanks op een rij dat ik ff een maandje of anderhalf was gestopt), maar donderdag had ik een ongelukje op mijn werk waardoor mijn rechtermiddelvinger goed open lag en deze helemaal niet meer kon/kan gebruiken en het vissen dus niet door kon gaan. Ik ben echter wel van plan om dit weekend te beginnen met voeren op een tweetal stekken en hoop dan na het weekend weer een paar avondjes te kunnen vissen en hopelijk natuurlijk ook weer vangen, maar voorlopig moet ik wachten op genezing.

Met Vr Gr
Niels K
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

05-03-2002 18:43

Tot nu toe heb ik 3 karpers in 2002 gevangen en deze allemaal op de pen...

ook al waren ze klein... ik heb ze toch even gewogen voor de statistieken... 4, 4 en 8 pond.

VOlgende keer beter maar aan de andere kant... vis is vis.

Tight Lines, frank
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

05-03-2002 20:59

'k ben ook al begonnen van 't jaar. Heb nu 128 uur gevist (6 nachten) en heel goed gevangen. Tot nu toe 15 stuks, tot 13 kilo. M'n beste seizoensstart tot nu toe.

Ik baal alleen wel als de tering want ik heb er al 1 verspeeld! en m'n voornemen was: om er dit jaar maximaal 2 of 3 te verspelen, zeg maar max: 2.5 % van m'n aantal aanbeten! Zit nu dus op zo'n 6 % :sad: Maarja, je kan niet alles hebben.

Succes iedereen, en geniet van het vissen!

Mzzl,

Dolle Henkie :wink:
Arjan van den Berg

07-03-2002 11:38

Hallo Allen

Leuk om zo'n topic te openen, want het enige waar we echt van kunnen leren is toch de praktijk ervaringen.

Bijv. Michiel Pilaar, wat doe jij nu anders dan vorig jaar dat je zo goed vangt?

ik heb zelf iets minder fanatiek de winter doorgevist en ben na de Carp beurs weer aardig begonnen. Ik heb nu 4 vissen op 5 nachten. Met 1 mooie 13,5 kilo erbij. Ik vis meestal instant op cultuurwateren in de winter.
Alle vissen zijn gevangen op een soaker en een stringetje met 5 boilies. Wel goedkoop dat wintervissen :smile:

MvG

Arjan
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

08-03-2002 11:32

De eerste 20-er is voor mij ook al binnen.

Jammer dat die 20 pond over 2 vissen is verdeeld!! :lol: :lol:


_________________
Martijn VS. Karpers : 2-2

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Julien op 2002-03-08 11:32 ]</font>
Plaats reactie