karpervissen rond amsterdam

Plaats reactie
frans schults
Berichten: 1
Lid geworden op: 19-09-2013 20:37

25-09-2013 22:41

:cry: :evil: Vandaag wezen vissen in de voormalige kweekvijvers van het amsterdamse bos . We hebben in ieder geval lekker zitten kletsen . Werd gek van bootjes . De bootjes verhuur had het druk ,ook vanwege het mooie weer . Niet voor herhaling vatbaar en zonde van je 12.50 euro .
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

26-09-2013 05:36

Waar in A'dam heb je geen karperwater kan je je beter afvragen....
noord, oost, zuid, west overal lopen wateren van groot tot klein en overal zwemt karper.
Ga er op uit en ga vissen :wink:

Bv. De Amstel, Noordzee kanaal, het Ij, gaasperplas, Sloterplas, A'dam Rijnkanaal, kleine
Vaartjes, sloten en parkvijvers etc etc etc etc etc
Zat uitdaging om je de komende 30 jaar bezig te houden :)
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

26-09-2013 13:44

Onder de kerosinedampen van Schiphol bevindt zich een alleraardigst plasje, de Amstelveense Poel genaamd. Een plek waaraan ik dierbare herinneringen heb overgehouden. Een eeuwigheid geleden visten mijn maat en ik er regelmatig en spectaculaire vangsten zijn me bijgebleven.
Ik ben wel benieuwd hoe het tegenwoordig is gesteld met dit mooie plasje. Hopelijk is hier geen dramatische vissterfte geweest in de laatste jaren, en dan bedoel ik deze eeuw.

Vroeger viste hier regelmatig een zeer originele visser met de naam Thomas Lont en op mooie zomeravonden wist hij vanuit een bootje altijd mooie karpers te vangen.
Tegenwoordig lijkt hij alleen nog maar rond dit water te fietsen op zijn mountainbike. Zijn inspirerende blog is van karper naar fiets getransformeerd en ik moet zeggen dat ik dat zeer betreur. (hoewel ik zelf ook van fietsen houd). Misschien moeten meer fans van hem eens iets van zich laten horen om hem te vragen de oude draad weer op te pakken. Kom op Thomas!
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

26-09-2013 19:22

Ik ken die plas ook van jaaren geleden, en idd Lont struinend rond de plas op z'n brommertje ook zo'n oude knakker die je daar tegen kwam was Jan ten Nuil zo'n echte pen visser die alles wist van die plas.
Ook ik ben er al jaren niet meer geweest en ja hoe zou er nu zijn, vroeger zaten er hele mooie vissen.


CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-09-2013 08:41

lastig watertje...

zit/zaten wel een paar mooie vissen op

maar 2 weken blanken is daar ook niet uitzonderlijk.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Plaats reactie