Stand van zaken koedood/gaatkenseplas te barendrecht

Plaats reactie
Ricki van der hoeven
Berichten: 14
Lid geworden op: 20-08-2013 15:40

20-08-2013 15:45

Beste forumers,

Wellicht dubbel bericht maar gaarne informatie mbt stand van zaken koedood/gaatkenseplassen te barendrecht.
karper bestand klein/groot? veel/weinig? dressuur wel/niet? etc. etc.

Naar aanleiding van informatie binnekort een sessie te boeken.

Graag per PB, of via topic ook geen probleem

hartelijke dank!
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

20-08-2013 15:52

http://www.google.nl
/hoeteobserveren
/karpervissen
/kommetjeluiereetvandebank
/iklaatmeallesvoorkauwen
/zoekhetzelfuit
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

20-08-2013 17:40

[quote="Hugo Lammers"]http://www.google.nl
/hoeteobserveren
/karpervissen
/kommetjeluiereetvandebank
/iklaatmeallesvoorkauwen
/zoekhetzelfuit[/quote]


:P geniaal
Ricki van der hoeven
Berichten: 14
Lid geworden op: 20-08-2013 15:40

20-08-2013 18:32

Perfect bedankt hugo!

Ten eerstr waarom reageer je als je onzin uitkraamd?
Dat ""zoeken"" van je dat zegt elke nutteloze forumer als eerst.
Ga mijn niet vertellen hoe ik moet zoeken naar karper.
En waarschijnlijk weet jij helemaal niks van dit water?
Mischien zijn er mensen die me wel kunnen vertellen waarom dit water het waard is om
Te gaan vissen?

Alvast bedankt! (Voor de fijne behulpzame mensen)
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

20-08-2013 20:41

Als je zelf al weet dat het de moeite waard is om te vissen, waarom dan deze vraag.
PS. ben je nieuw hier? Heb jij je al voorgesteld?
Ricki van der hoeven
Berichten: 14
Lid geworden op: 20-08-2013 15:40

21-08-2013 07:00

Sorry, maar waar staat dat ik het waard vind om er te vissen? Ik vroeg of iemand mijn kan
Vertellen waarom het water het waard is.

Voorstellen? Is dat verplicht dan? Me naam staat eral... Ik merk al aardig hoe
dit forum in elkaar steekt....
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

21-08-2013 08:10

www.google.nl
/doenietzostoer
/carpboardrulez
/carpfishingrulez
/geendankvoordehulp
/iedereeniszobegonnen
/waaromzoekjehetzelfnietgewoonuit
/ikzegniethoejemoetzoeken
/ikgeefjedesitealleen

Oké genoeg onzin nu.

Ricki mijn reactie kan worden gezien of als opbouwende kritiek. Ik stel je een vraag terug:

Waarom denk je dat karpervissers, die goed vangen op koedood/gaatkenseplas, jouw informatie willen geven over het water als ze zelf goed vangen ?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Bert Groen
Berichten: 51
Lid geworden op: 30-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan de Lek (NL)
Contacteer:

21-08-2013 12:42

Ricki van der hoeven schreef:Sorry, maar waar staat dat ik het waard vind om er te vissen? Ik vroeg of iemand mijn kan
Vertellen waarom het water het waard is.

Voorstellen? Is dat verplicht dan? Me naam staat eral... Ik merk al aardig hoe
dit forum in elkaar steekt....



Tsjaa Ricki,

zo zie je maar, stel hier een normale vraag en het enige antwoord is zoek het lekker zelf uit.
De huidige gebruikers van het forum zijn namelijk niet meer van plan om anderen een klein zetje in de goede richting te geven.
Op vragen als op welke stek of met welke boilies vang ik het meest of de grootste kan ik me dergelijke antwoorden nog enigzins voorstellen maar op een normale vraag overeen klein beetje info over het water om jouw eigen ontdekkingstocht op gang te helpen zouden ze best een normaal antwoord kunnen geven.
Helaas kan ik je de benidigde informatie niet geven, simpelweg omdat ik er niet over beschik.
Succes met je speurtocht!
Kromme hengels!!
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

21-08-2013 12:45

Zitten een paar vijftigers, voordat je die hebt wordt je wel gek van de veertigers
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

21-08-2013 13:18

Bert Groen schreef:
Tsjaa Ricki,

zo zie je maar, stel hier een normale vraag en het enige antwoord is zoek het lekker zelf uit.
De huidige gebruikers van het forum zijn namelijk niet meer van plan om anderen een klein zetje in de goede richting te geven.
Op vragen als op welke stek of met welke boilies vang ik het meest of de grootste kan ik me dergelijke antwoorden nog enigzins voorstellen maar op een normale vraag overeen klein beetje info over het water om jouw eigen ontdekkingstocht op gang te helpen zouden ze best een normaal antwoord kunnen geven.
Helaas kan ik je de benidigde informatie niet geven, simpelweg omdat ik er niet over beschik.
Succes met je speurtocht!


Bert, ik wil niet heel lullig over komen maar ook ik heb deze antwoorden gekregen op vragen die ik stelde. In eerste instantie reageerde ik exact hetzelfde als dat de TS deed echter ik heb wel geleerd om verder te kijken dan mijn neus lang is, door te observeren, te proberen en te concluderen. Uiteindelijk heeft mij dit veel meer geleerd want je moet ook nog maar eens zien of de verkregen informatie daadwerkelijk klopt.

Oké om mijn goede zin dan te laten zien : Beste Ricky, wat wellicht verstandig is, is om meerdere malen langs het beoogde water te lopen / fietsen en wellicht een praatje te maken met aanwezige vissers. Zijn er geen vissers aanwezig dan heeft het ontzettend veel nut om te observeren en te kijken waar a) de vissen zich ophouden b) mogelijke visstekken zijn. Of het is wellicht handig om met een peil hengel de stekken uit te peilen zodat je een goed overzicht krijgt van het water.

Het spenderen van tijd aan de waterkant is het meest effectieve want door te proberen zul je dan of slagen of falen. Wanneer je slaagt weet je dat je iets goed doet en wanneer je faalt weetje dat je wellicht je taktiek moet aanpassen.

is dit een beter antwoord Bert en Ricky ?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

21-08-2013 15:44

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Ricky, de reden waarom ik vraag of jij je al voorgesteld had, is : fatsoen. Zo ben ik opgevoed. Zal wel door mijn leeftijd komen (50+), maar als ik ergens nieuw ben, stel ik mezelf voor en stel daarna in een andere rubriek wat vragen. Uit je eerste topic kwam niet naar voren dat je zelf al enig onderzoek van belang had gedaan.

Dus als iemand nieuw op dit forum meteen pats boem een vraag stelt (niet per se jij): is dit water de moeite waard, zitten er grote op, waar moet ik mee vissen, zonder te laten weten zelf al het enige gedaan te hebben, dan vind ik dat ik me terughoudend mag opstellen en even vragen wie je bent (=voorstellen).

Dit is een (vorm van een) sociaal netwerk, dus je voorstellen is toch wel het minste wat je kan doen? Sociaal gezien, tenminste?

Daarnaast. Als je een vraag stelt (of meerdere in dit geval) over een bepaald water, dan betekent dat toch dat je het op de een of andere manier de moeite waard vindt. Toch? Of zie ik dat verkeerd.....

Benader eens de HSV, die weet ook vast wel meer over het bestand.

Succes hier.
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

21-08-2013 15:57

Frenk, ik sta helemaal achter wat je zegt.

Trouwens goede tip om de plaatselijke HSV eens te contacten want deze willen vast informatie geven over het desbetreffende water.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

21-08-2013 17:28

Bert Groen schreef:
Tsjaa Ricki,

zo zie je maar, stel hier een normale vraag en het enige antwoord is zoek het lekker zelf uit.
De huidige gebruikers van het forum zijn namelijk niet meer van plan om anderen een klein zetje in de goede richting te geven.
Op vragen als op welke stek of met welke boilies vang ik het meest of de grootste kan ik me dergelijke antwoorden nog enigzins voorstellen maar op een normale vraag overeen klein beetje info over het water om jouw eigen ontdekkingstocht op gang te helpen zouden ze best een normaal antwoord kunnen geven.
Helaas kan ik je de benidigde informatie niet geven, simpelweg omdat ik er niet over beschik.
Succes met je speurtocht!


Kijk je kan dit een normale vraag noemen, maar eigenlijk vind ik het klakkeloos online vragen naar bestanden verre van normaal. Ik vind het getuigen van bijzonder weinig eigen initiatief en weinig/geen respect voor de vissers op het betreffende water. Wat voor antwoord wil je hebben?

@TS: ga er een paar keer naartoe, loop een rondje, peil wat en praat met de aanwezige vissers. Daar krijg je een stuk meer nuttige informatie uit dan maar even een topicje met die vragen op cb zetten. En als ze niet meteen los willen laten wat je wil weten ga je gewoon aan de slag en komt die info later vanzelf wel. Als je altijd van tevoren wil weten wat er precies rondzwemt verwijs ik je graag door naar een of ander betaalwater of een van de overbekende, platgelopen circuitputten.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

21-08-2013 19:07

he ricky

mijn leer meester zij ooit eens met een thermos fles koffie en een baal shage kom je heel ver op een nieuw water
en hij had gelijk
want nu jaren later werkt het nog steeds
observeren , observeren en nog eens observeren
succes man
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

21-08-2013 19:54

Ricki welkom op het forum.

Beste allemaal. Ricki is hier nieuw! Om hem gelijk met dit soort antwoorden te bombarderen is denk ik een beetje KANSLOOS!
Ok, hij heeft in ieder geval zijn forum-ontgroening gehad zullen we maar zeggen (nou het onthaakmat-dingetje nog).

Ricki, Zo werkt het meestal niet.
Ik vis vaak zonder hengel! Bijna dagelijks bekijk ik google earth en rijd dan (onderweg naar huis vanaf mijn werk) later even langs om te kijken. Meestal observeer ik dan 30-60 minuten. Ik probeer naar wateractiviteit te speuren. Een kolkje, bellensporen, zwemmende karper, misschien wat rietbeweging, noem het maar op. Meestal loop ik dan ook een flink stuk langs het water of rijd ik steeds met de auto een stukje verder op zoek naar mooie stekken (veiligheid, voedsel en vluchtmogelijkheden voor de vis). Ik probeer gewoon zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Als er mensen aan het vissen zijn dan maak ik altijd even een praatje. Ik denk dat zeker 40% van mijn vistijd zonder hengel is. Als een watertje na deze inspectie voor mij interessant is dan ga ik er eens op vissen. Misschien blank ik 4/5 keer nou en. Als ik het watertje nix vind dan sla ik deze gewoon over.

Vissen gaat voor mij vooral om de beleving en het creëren van zoveel mogelijk zekerheid. Zekerheid hebben in je methode en in je viswateren. Als je al drie keer bij een water hebt geobserveerd en je ziet helemaal niets wat op karper activiteit lijkt dan zal dit je geen zeker gevoel geven als je er gaat vissen. Probeer gewoon zoveel mogelijk rond te kijken en te leren.
Afgaan op een goede tip voor een viswatertje of het bestand vind ik lam en te gemakkelijk. Ok, een inschatting van het bestand is misschien wat anders. Dressuur...wordt er heel veel gevist en zijn er daardoor weinig stekken vrij...ja, er is dressuur. Uit het bovenstaande zul je begrijpen dat veel mensen veel tijd en aandacht besteed aan het verzamelen van informatie. Deze geven zij en ik dan ook niet altijd prijs aan een onbekende. Anders is het als ik een medevisser spreek, wie net als ik veel aandacht besteed aan onderzoek. Met diegene wil ik graag van informatie uitwisselen.

Onderzoek kan ook online zijn. Ik kwam een keer dit document tegen over Barendrecht. Erg interessant wat op de laatste pagina staat over het afvissen van Barendrechtse wateren en het herplaatsen van de karper in de Vrijenburgplas. Een presenteerblaadje dus! Ik ben vervolgens langs deze plas gereden. Erg kale 4kante plas. Oninteressant. De plas loopt uit in een slootje welke geheel langs de A15 gaat. Misschien wel interessant voor jou.
http://www.barendrecht.nl/document.php?m=6&fileid=3089&f=5df7c0e0585daa7df23090f6b0c2b89f&attachment=0&c=4865
De plas ligt hier: http://maps.google.nl/maps?q=51.867505,4.499783&num=1&t=h&vpsrc=6&gl=nl&hl=nl&ie=UTF8&ll=51.867628,4.49977&spn=0.004525,0.006909&z=17

Groeten
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

21-08-2013 23:01

Ricki,

misschien heb je nu wat ideeen wat je op kan doen en kan toepassen. Michael heeft je op weg geholpen, maar ook de anderen, (inclusief mijzelf) ook al klonken die misschien wat negatief in jouw ogen/oren. Vissen is doen, zoals al gezegd wordt. En soms moet je tussen de regels lezen en tegen een "geintje" kunnen. Vertrouw me, we hebben die allemaal wel eens gehoord.

Ik vis niet eerder dan wanneer ik de boel ZELF onderzocht heb, op een bijna gelijke wijze als Michael dat doet. Ik heb het geluk dat ik de hond dan meeneem en als excuus gebruik om de boel te onderzoeken. Wellicht kun je het ook van "onze" kant bekijken.

Laat eens weten of het wat geworden is in Barendrecht.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-08-2013 18:55

Mn broer woont daar vlakbij. Hij vist daar nooit. Ik weet dat het helemaal vol staat met wier en dat je daar dus bijna niet kan vissen behalve beetje struinen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Dennis Visser
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-07-2013 23:25

23-08-2013 12:02

Ik zou geen tijd in die plas steken. Ga eens een kijkje nemen op het waaltje in heerjansdam / rijsoord. Schitterende mogelijkheden en vissen daar.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

23-08-2013 12:07

en drukker dan kk
Dennis Visser
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-07-2013 23:25

23-08-2013 12:30

Wat is kk? Goed timen, daagje vrij nemen doordeweeks :wink:
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

23-08-2013 12:38

kk = kut kanaal :lol:
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

23-08-2013 12:59

Doordeweeks ander verhaal, prima te doen.

Inderdaad Herman :lol:
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

23-08-2013 15:38

ondanks dat toch wel blij met het feit dat ik er vanuit m'n tuin een steen in kan gooien, ja, een steen, ik voer hoofdzakelijk met stenen 8)
Plaats reactie