Vissen in lelystad

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mervyn Visser
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-07-2013 18:50

23-07-2013 12:49

Goedemiddag,

Ik woon in lelystad waar ik dus ook regelmatig vis.
maar het lukt maar niet om goed te vangen deze zomer heb ik 2 nachten en 6 x overdag gevist tot een uur of 10.
en met zen 3en hebben maar een karper op de mat weten te krijgen.
we zijn met alles bezig voerstekken maken inline vissen vast systeem vissen pop up rigs stiff rigs.
3 meter van de kant leggen naar de over kant gooien net over het midden alles proberen we.
en als ik dan op dit forum dan hoor ik mensen praten over 8 run per nacht.
ik ben echt al blij als ik hem 1x hoor lopen.

Nu mijn vraag wat moet ik doen?

ps: we zitten vaak aan de lage vaart vanwege de rust en ik hoor dat ze daar ook goed vangen.
Gebruikersavatar
Mervyn Visser
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-07-2013 18:50

23-07-2013 15:13

Ik vis trouwens met alle smaken van leon hogendijk
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

23-07-2013 17:13

De lage vaart is dit jaar idd wat lastiger dan voorgaande jaren naar mijn idee maar een visje is er eigenlijk altijd wel te vangen.

kom zelf ook uit lelystad dus de meeste stukken van de vaart zijn me niet onbekend.

even wat duidelijke dingen op een rij.

je vist met inline lood als ik het goed begrijp
je vist met stifrigs
je vist met pop-up's
en je voert


beginnen met je rig, maak is een foto dan kunnen ze hier zien of het uberhaubt een kans van slagen heeft
vis je altijd met stifrigs of heb je het ook geprobeerd met een soepele onderlijn?

altijd een pop-up als haakaas of ook gewoon een grondbol?

Dan het voeren op de vaart.
hoeveel en hoe vaak.
je zit met 3 man dus je zal minimaal 3 stekken aanvoeren.

wel eens aan het peilen geweest in de vaart?
soms zitten er leuke verassingen in het bodemverloop.
Gebruikersavatar
Mervyn Visser
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-07-2013 18:50

24-07-2013 16:57

Camiel Driehuis schreef:De lage vaart is dit jaar idd wat lastiger dan voorgaande jaren naar mijn idee maar een visje is er eigenlijk altijd wel te vangen.

kom zelf ook uit lelystad dus de meeste stukken van de vaart zijn me niet onbekend.

even wat duidelijke dingen op een rij.

je vist met inline lood als ik het goed begrijp
je vist met stifrigs
je vist met pop-up's
en je voert


beginnen met je rig, maak is een foto dan kunnen ze hier zien of het uberhaubt een kans van slagen heeft
vis je altijd met stifrigs of heb je het ook geprobeerd met een soepele onderlijn?

altijd een pop-up als haakaas of ook gewoon een grondbol?

Dan het voeren op de vaart.
hoeveel en hoe vaak.
je zit met 3 man dus je zal minimaal 3 stekken aanvoeren.

wel eens aan het peilen geweest in de vaart?
soms zitten er leuke verassingen in het bodemverloop.


Ik heb alles geprobeerd van dobber met aardappel en mais bolie tot pop up,
alles soorten rigs van pb en handgemaakte onderlijnen.
peilen heb ik nooit echt begrepen, het aan voelen van de bodem hoe die loopt.
Ik heb nu de bollen van martin sb roasted nut gekocht, dus die ga ik morgen nacht maar proberen.
Blijven proberen he, ze zeggen de aanhouder wint.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-07-2013 17:43

Mervyn Visser schreef:peilen heb ik nooit echt begrepen, het aan voelen van de bodem hoe die loopt.


Hmm, laat ik nou altijd wel willen weten waar ik mee te maken heb. Zou me er toch eens in verdiepen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mervyn Visser
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-07-2013 18:50

24-07-2013 19:23

Hmm, laat ik nou altijd wel willen weten waar ik mee te maken heb. Zou me er toch eens in verdiepen ;)[/quote]

is dit niet dat ik me er in verdiept heb maar de plekken waar ik naar moet zoeken wat ik moet voelen op de bodem snap ik niet.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-07-2013 08:19

Dat snap je alleen door het te doen, te doen en en nog eens te doen. Diepteverschillen is het makkelijkste. Bodemsoorten wat lastiger, maar hard-zacht is makkelijk te onderscheiden.

Zoek eens op:

search.php?keywords=peilen&terms=all&author=Sven+van+Anrooy&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-07-2013 08:13

peilen is leuk, het interpreteren van de gegevens is veel belangrijker.

30 jaar geleden een mooi artikel gevolgd door een discussie bij de carpsociety. gulley or the bar heette dat.
It's okay 2 pay
wouter de does
Berichten: 28
Lid geworden op: 09-08-2012 18:00

26-07-2013 12:55

Waar zit je ongeveer op de lage vaart? Dat stukje bij Dronte kanaal vang ik namelijk ook geen reet, maar ik zie daar meerdere dode karpers drijven/liggen. Ik vang zelf als een gek op de lage vaart (ander plekkie) met mijn eigen gedraaide bollen. (Vismeel) Tot nu toe alleen avond sessie's gedaan en binnen het uur lagen er al minimaal 2 op de mat.

Onder de A6 brug wordt ook wel redelijke gevangen, bij die peilers snachts. Je kan trouwens ook eens je eigen kantje proberen, daar zitten ze namelijk ook. Wat je ook nog eens kan proberen is de lage vaart afgaan op google maps en kijken wat jouw een aantrekkelijke plek lijkt. (Bruggen/sluizen/versmallingen) etc.
Gebruikersavatar
Mervyn Visser
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-07-2013 18:50

26-07-2013 19:34

Ik zit in de lage vaart richting almere nog voor de de vaartplas,
op 1 stek een karper gevangen vanacht gezeten helemaal niks niet eens een stootje...
en de andere bij de schuiven ook richting almere ja kan ze zien vanaf de A6
daar 4 brasems en een voorn gevangen geen karper...
is de vaartplas tegenwoordig nog optie?
of een ander water in flevoland, want ik heb het gevoel alsof ik echt iets fouts doe, of ligt het dan toch aan de vaart ?
wouter de does
Berichten: 28
Lid geworden op: 09-08-2012 18:00

26-07-2013 23:56

Het ligt aan de stek waar je zit, er zitten nog genoeg karpers in de vaart.
Pieter de Vries
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-07-2011 01:47
Locatie: Urk

30-07-2013 02:57

Ik vis sinds 6 jaar elke zomer intensief op de lage vaart. Tot heden heeft mij geleerd dat de vis s,avonds stijf onder het riet door trekt. Met stijf bedoel ik 10 cm. Probeer onder de overkant of eigen kant als je rustig en stil kan zitten een strook van een meter of 50 aan te voeren. En dan gewoon met particles,duivenvoer, etc. Kijk niet op een kilootje meer of minder. Als je dit minimaal 2 dagen doet alvorens je gaat vissen moet het niet missen dat je een paar visjes pakt. Antibrasemtip: 24 mm of groter. De bekken zijn daar van het formaat stofzuiger dus een 24 mm kan geen kwaad. Men vismaat pakte er een aantal weken terug nog een 32er plus 2 spiegels op een nacht. Het kan dus wel. Vismeel doet het over het algemeen wel goed daar zal het niet aan liggen.
Wat ik wel merk is dat het dit jaar wel minder is als 2 jaar geleden. Gebruik geen al te grote haken want stijf onder de kant is het niet al te diep dus het word voor de vis moeilijk om staand te azen hierdoor zul je veelal merken dat het inhaken op de onderlip er nog wel eens aan kan ontbreken( je kan je aasje nog wat verlichten door er een half snowmannetje van te maken o.i.d). Maar VIS=VIS toch?

Succes
wouter de does
Berichten: 28
Lid geworden op: 09-08-2012 18:00

01-08-2013 00:34

Gisteren een hele dagje op de lage vaart gevist, 4 karpers op de kant gehaald met mijn net nieuw gedraaide bollen. Tevens ook op een boilie een snoekbaars binnen gehaald.. (80 cm, 12 pond). Hoe dan zal je je afvragen, maar dat had ik dus ook toen ik hem op mijn onthaakmat had liggen.
Plaats reactie