Lage vaart

Plaats reactie
Johan van Kleef
Berichten: 21
Lid geworden op: 03-11-2012 19:46

25-05-2013 20:50

In artikelen en op internet is veel te lezen/vinden over karpervissen op de Lage Vaart. In veel van die gevallen gaat het om de Lage Vaart bij Almere. Er schijnt een (zeer) goed karperbestand te zijn waar door een ieder wel een karper is te vangen.
Nu ben ik zelf een beginner en hoop binnenkort mijn eerste karper te vangen (nog niet gelukt tot nu toe).
Ik woon niet in de buurt van Almere maar meer in de buurt van Dronten. En ik weet dat de Lage Vaart ook langs/door Dronten loopt. Is het nu zo dat in de Lage Vaart bij Dronten ook voor een beginner wel een karper is te vangen? Of zijn de vangsten bij Dronten (veel) minder dan in bijvoorbeeld Almere? Ik hoop binnenkort een poging te gaan wagen bij Dronten, wellicht is er iemand die een bepaald gedeelte van de Lage Vaart daar kan aanbevelen?
Ik hoop op reacties want ik kan eigenlijk niet wachten tot dat ik mijn eerste karper kan haken!
Mvg Johan
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

25-05-2013 21:23

Johan,

Ook bij dronten is er in de lage vaart prima en redelijk makkelijk een karper te vangen.
Klein beetje voor voeren kan geen kwaad, maar ook instant is het best te doen.

Waar richting dronten woon je(eventueel via pb) dan weet ik ook over welk stuk vaart je het hebt.

De vaart is redelijk vlak en loopt bij de kanten iets ondieper, in de verbredingsstukken willen nog wel eens wat geulen lopen maar dat is meer interresant als je echt de grotere er tussen uit wil pikken.


Als je gewoon even wat wil vangen gooi je gewoon je lijn 1,5 meter uit de kant en het gaat wel(eigen kant of overkant natuurlijkk)

mischien samen eens een karpertje vangen daar.
Woon in lelystad dus de vaart is geen onbekende
johan berkers
Berichten: 58
Lid geworden op: 11-09-2012 22:31

25-05-2013 21:51

In dat hele stuk kanaal vang je wel vis hoor, vooral de plekken die het monotone onderbreken. Denk eens aan de oude overslagkade/voormalige groenvoerdrogerij/de complete havenkom etc etc. Beetje duivenvoer en boilies en het kan al bijna niet meer misgaan :wink:
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

26-05-2013 07:46

Lage vaart kan je prima visen. Maar heeeeeeeel veel knollen daar maar stuk voor stuk lekkere sterke karpers
Jim Kane
Berichten: 118
Lid geworden op: 29-03-2013 22:21

26-05-2013 13:26

Johan,

Er zijn een aantal stekken in Dronten die vrij veel bevist worden.
Denk hierbij aan de 3 bruggen en de welbekende fietsbrug. Ook valt hier prima vis te vangen.
Ik denk wel dat er soms wat overdreven wordt vwb de makkelijkheidsgraad van de LV.
En ik vang er prima mn vissen hoor, maar blank aan de Lage of Hoge vaart is mij niet onbekend. Hij/zij die er altijd vangt mag me dat laten zien ;)
johan berkers
Berichten: 58
Lid geworden op: 11-09-2012 22:31

30-05-2013 20:47

Jim Kane schreef:Hij/zij die er altijd vangt mag me dat laten zien ;)


Da's ook een manier om aan een vismaat te komen :lol: :lol:
Plaats reactie