wie kan mij helpen

Plaats reactie
leon de groot
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-02-2013 08:47

23-04-2013 09:13

ik wil dit weekend op de vinkeveense plassen gaan vissen

wat kan ik nu het beste gaan?

ik weet dat nu tijd komt dat de karpers gaan paaien en wil op een meertje gaan zitten waar de karpers rond deze tijd massaal gaan paaien.
vorig jaar heb ik ze daar gezien maar was toen niet in staat om daar te gaan vissen.
Dit weekend kan dat dus wel en wil ik het gaan proberen maar waar moet je nou gaan zoeken op zo een meertje ga je de diepe taluutjes zoeken ga je de ondiepe kanten zoeken ik vind het beetje moeilijk verhaal het water is daar nu 8 graden het meertje loopt van 50cm tot 4 a 5 meter diep. En de waterplanten en riet is er nog niet echt

wat me wel afgelopen tijd opgevallen is op ander water dat karpers nu nog geen zin hebben in grote boilie bollen maar vooral de kleintjes en vooral de popups. valt jullie dit ook op of is het toeval

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een goede taktiek
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

23-04-2013 09:22

Leon,

Ik heb vorig jaar weekend op de vinkeveense plassen gezeten. Vingen erg goed op pop-ups.
Wij visten bij taludjes waar het van diep naar ondiep liep.

Valt mij ook op dat vissen momenteel erg goed bijten op pop-up van een kleine mm (15 - 20 mm max).

Tip : gewoon proberen
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Plaats reactie