Vissen in drenthe en noord overijsel

Plaats reactie
niels jonkers
Berichten: 19
Lid geworden op: 13-03-2013 23:26

14-03-2013 01:13

Hallo,

Weet iemand leuke karperwateren in drenthe en in noord Overijssel?
Ben op zoek naar een wateren met een leuk bestand aan karper gemiddeld 15-20pond wat je vangt en het moet niet een al te moeilijk water wezen.
Kennen jullie leuke karperwateren in mijn omgeving (coevorden) laat het dan even weten en zet er ook wat informatie bij.

Groeten Niels :)
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

15-03-2013 21:46

Karpervissers geven hun stekken niet zo gauw prijs en daarnaast mag je zelf ook wel wat moeite doen en tijd investeren om een leuke karperstek te
vinden. Als ik met Google Maps kijk zie ik voldoende viswater in en rond Coevorden. Lijkt mij sterk dat daar geen karper te vangen is.

Maak eens een rondje door de omgeving om te zien of er andere karpervissers actief zijn. Ten eerste zie je waar zij vissen en ten tweede kun je altijd proberen
wat informatie bij hun in te winnen. Ga vervolgens eens op een vaste plek een paar dagen voorvoeren, zodat de karper aan je aas kan wennen.
niels jonkers
Berichten: 19
Lid geworden op: 13-03-2013 23:26

15-03-2013 22:17

Ik ken wel een aantal plekken rondom coevorden waar je goed kan vissen maar ik wil is wat verder kijken dan rondom coevorden.
Aangezien het moeilijk is om ergens te gaan kijken omdat ik geen auto heb zou ik graag van andere willen weten of ze nog leuke karperwateren in drenthe en noord overijssel kennen.
En ik ga niet op een water voeren dat ik niet ken en dan er zitten vissen en uiteindelijk blijkt dat er geen karper in zit, verspilling van voer en tijd, vooral omdat ik veel werk

Groeten Niels
Gebruikersavatar
Jarno Kastermans
Berichten: 350
Lid geworden op: 11-05-2006 20:01
Locatie: Schoonebeek Dr

17-03-2013 10:52

Dalen zit de bongerd :lol: Makkelijk watertje...
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

17-03-2013 12:39

niels jonkers schreef:Ik ken wel een aantal plekken rondom coevorden waar je goed kan vissen maar ik wil is wat verder kijken dan rondom coevorden.
Aangezien het moeilijk is om ergens te gaan kijken omdat ik geen auto heb zou ik graag van andere willen weten of ze nog leuke karperwateren in drenthe en noord overijssel kennen.
En ik ga niet op een water voeren dat ik niet ken en dan er zitten vissen en uiteindelijk blijkt dat er geen karper in zit, verspilling van voer en tijd, vooral omdat ik veel werk

Groeten Niels


Dan vrees ik dat je hier verkeerd zit, zoals al eerder aangegeven worden er niet zomaar stekken gegeven door de meeste vissers.

Google maps kan ook aardig helpen, als je wat leuks hebt even intypen op google + karper en dan vind je af en toe ook wel eens wat :)
niels jonkers
Berichten: 19
Lid geworden op: 13-03-2013 23:26

17-03-2013 14:11

Jarno Kastermans schreef:Dalen zit de bongerd :lol: Makkelijk watertje...


Daar moet je een aparte vergunning voor hebben toch ?
En weet je ook hoe het bestand daar op dit moment is ik weet van een paar jaar terug dat mensen daar karpers meenamen naar huis.

Greetz
steven gardage
Berichten: 13
Lid geworden op: 12-02-2013 16:28

17-03-2013 17:18

De buitenvaart in hoogeveen is een (redelijk) makkelijk water met een aantal mooie vissen. word wel erg veel gevist maar zeker een keer het proberen waard. ;)
Plaats reactie