HSV De Venberg Valkenswaard.

Plaats reactie
Sebastiaan Hovens
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-03-2013 23:47
Locatie: Lommel

11-03-2013 11:58

Hey,

Wij zijn gisteren naar de visvijver in Valkenswaard geweest.
Het was bar koud (2 graden) en daarom was het ook niet druk aan de vijvers.
Eerst even wat info gevraagd bij de vereniging ivm wedstrijd de dag ervoor( veel witvisvoer op de grond ivm brasems).
We hadden een mooie stek op de 1ste vijver waar we dachten dat we wel een kans zouden hebben, daar dus alle spullen uitgezet en de hengels lagen om 9u in.
Nu maar wachten op de biepjes...
Na een paar uur stil te zijn geweest kreeg ik een paar biepjes.. terugzakkertje en jawel vis...
Natuurlijk had ik al een vermoeden dat het een brasem was door de aanbeet, maar toch niet helemaal zeker want karpers zijn ook rustig in koude temperaturen en toen ik de hengel vast had om hem binnen te halen voelde ik toch enige weerstand.. Misschien een klein karpertje??
Het was op de diepe hengel en tot de helft werd er flink tegengestribbeld, tot het verlossende beeld kwam van een op de watervlakte drijvende... Brasem..
Ik had het nog niet meegemaakt dat een Brasem zoveel weerstand gaf, maarja de eerste keer op dit water dus wist niet wat ik moest verwachten.
Even later hetzelfde patroon bij mijn vismaat Davey, biep.. biep.. biep, terugzakkertje en jawel.. Brasem.
Mijn andere vismaat Bart had minder geluk, geen leven te bekennen dus geblankt.

Toch nog 2 vissen gevangen en dat waren de enigste van de hele dag, de paar andere vissers hadden niks gevangen die dag, dat leek uit een praatje met hun.
Om 15:00 hadden we genoeg van onze koude voeten en besloten om in te pakken en een andere keer het weer te proberen, maar dan wel met betere temperaturen.

Desalniettemin, had was een gezellige dag aan de waterkant.

Gtrz
Sebas,Davey en Bart.
Elke visdag leer je wat bij, en ik krijg er nooit genoeg van...

Vangsten 2013:
Karper:3
Brasem:1
Steur:0
Meerval:0

Doel 2013: PR Karper + PR Steur
Plaats reactie