Visvijver Welten Heerlen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

27-02-2013 19:34

Goedenavond,
Wie kan mij (liefst via PB) wat informatie geven over de visvijver te Welten, Heerlen?
Ik ben pas van augustus woonachtig in de regio Heerlen en wil de vijver als ''avond water'' bevissen voor korte uurtjes instant. Ik hoef niet te weten wat de zwaarste vissen zijn of welk aas etc, maar gewoon een globale omschrijving (gemiddelde kg vissen, drukte etc). Ik vraag dit namelijk omdat ik nog een ander water buiten Heerlen op het oog heb echter dien ik dan de auto te pakken en Welten kan ik met de fiets bevissen binnen enkele minuten. De vergunningen zijn aan de dure kant dus dit is ook nog een reden dat ik graag wat meer voorafgaande informatie wil. Kijken aan het water heeft nu geen zin vanwege het weer en tegen de tijd dat het wel drukker word wil ik zelf ook al actief kunnen zijn :wink:.

Alvast bedankt,
Carlo.
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

28-02-2013 11:06

Even kort..... Veel vis, drukte en je vangt overal op. Heel veel kleine vis. Misschien nog een beetje leuk om met licht materiaal/penhengel een avondje te zitten.
Er zijn leukere wateren in de buurt, maar het ligt eraan waarvan je houd.
Succes, groetjes Ron
Rob Meijs
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-10-2012 16:56

28-02-2013 11:11

Ben het totaal eens met ron.

Heb er zelf een jaar of 4 geleden gezeten. Bergen vis gevangen.Maar een echt dikke zul je verder moeten zoeken.

Ben zelf ook opzoek na ander water in de buurt.

Zit momenteel op n vijver bij mondoverde in de buurt. Maar daar stikt het van de platte.

Groeten rob
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

28-02-2013 13:16

Tja het maakt het wel leuker als je ook eens kans maakt op een 10kg+ vis. Penvissen doe ik ook wel eens maar is niet mijn hoofdvisserij en daar ga ik mij niet op binden. Ik heb altijd in de gemeente Meerssen gewoont en ging dus op de grindgaten, maas of visvijver Geulle. Dit laatste water is weer een soort water waar ik naar op zoek ben. Met de auto geeft het meerdere opties in de regio wat waarschijnlijk een beter idee is. Als iemand nog suggesties/opties heeft en wilt delen hoor ik dit graag :wink:.
Kijk net even verder dan je neus lang is!
lennart quaden
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-02-2013 18:20

28-02-2013 15:15

ik heb een aantal jaar in geulle gezeten, maar ik ben er gestopt.
een grote zandbak en alle obstakels (bomen, struiken, riet enz) zijn allemaal weggehaald.
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

28-02-2013 15:40

@Lennart, klopt dat het niet meer het Geulle van voor 2010 is.
De drukte is ook behoorlijk toegenomen de afgelopen 2-3jr en er vissen mensen alsof ze op de maas bezig zijn qua voeren, jammer. Dit heeft deels allemaal geleid tot de afname van (constante) vangsten.. :(

Maar enfin, het is simpelweg ook te veel km's rijden vanuit Heerlen om even snel te kunnen gaan 's avonds, wat ook valt terug te zien aan mijn sessies vorig jaar.. :roll:
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Plaats reactie