Blamage van hengelsportorganisaties.

Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-02-2013 08:26

Nu we in ons land aan meer regeltjes gebonden zijn, met de invoeren van de nachtvispas en derdehengelvergunning door hengelsport organisaties. Is het verbazingwekkend dat er nog geen enkele reactie gekomen is van hun kant. Op grote ernstige fouten die op dit punt in het boekje Gezamelijke lijst van Nederlandse viswateren vermeld staan. Op de voorpagina staat duidelijk niet weggooien voor eind 2015. Het boekje kan nu al bij het oud papier daar het juridisch de lading niet dekt. Wanneer kunnen we eindelijk een officiële reactie verwachten van hen die het als een wereldwonder hebben aangekondigd?

Groet,
Peter
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-02-2013 13:47

Struisvogel tactiek :wink:

Levert nu al, en gaat een hoop discussies opleveren als dalijk de groene paddestoelen
weer uit de grond komen :wink:

Weet niet precies welke organisaties er bij betrokken zijn, maar er zijn zeker ernstige fouten
gemaakt, das wel duidelijk.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

09-02-2013 15:16

Hier in Lelystad een zooitje. Halen nachtvissen en kamperen door elkaar, weten het verschil niet tussen de visserijwet en de APV, dus als je geen onderkomen mag gebruiken mag je ook niet nachtvissen? Het rammelt aan alle kanten, ik hoop dat dit nog goed gaat komen.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

09-02-2013 15:34

Ik heb net me monster plu binnen.....kamperen doen we niet, lekker droog zitten wel
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

09-02-2013 22:06

Ik heb nu twee vispassen, de nachtvis en 3 hengelzegel. Ik verstop mij gewoon nog beter en zorg er gewoon voor dat ik niet gevonden zal worden. Heb sinds deze brei van regels en papierbende officieel maling aan de regeltjes en ga gewoon lekker vissen. Ik zie wel wat er gebeurt! :-)
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

09-02-2013 23:25

Dan ben ik 1 van de weinige die wel tevreden is met de nieuwe regels.
Lekker met 3 hengels vissen op de rivier.
Verder verandert er niet zo veel voor me, m'n kantstekken was toch al verboden te vissen en dat blijft gewoon zo.
Ben het in dit geval wel met Bjorn eens, kan me niet zo boeien vis toch wel en mocht ik er controle krijgen overrompel je ze met zoveel mogelijk pasjes, boekjes, mapjes en stickers dan kom je er misschien nog mee weg ook.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

10-02-2013 09:35

Dan ben ik er wel trots op dat de KSN een adviserende rol heeft , die zij natuurlijk met trots hebben uitgevoerd.
Ben benieuwd welke reactie ik nu krijg , denk dat ik het wel kan raden.
Denk zelf dat sinds zij nu (bijzonder lid in de sn zijn ,ook een deel van het probleem zijn geworden.
Waarom ik lid ben /was beats me, maar niet lang meer .
Gr Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-02-2013 10:34

Henk,

Is zeker niet mijn bedoeling hier de KSN een hak te zetten. Wel hebben zij de mogelijkheid daar bestuursleden tevens functies hebben bij federaties en zij buitengewoon lid zijn van SVN hier duidelijkheid te scheppen in het belang van haar leden.

Fouten kunnen altijd gemaakt worden zeker in de haast dat het boekje gemaakt moet worden, erken als dat hier het geval is. Laat de belangen van je 500.000 leden niet ondergeschikt maken aan …………..


Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-02-2013 11:31

De topicstarter geef ik het volgende advies :

Als ( voormalig ) bestuurder in de sportvisserij zou hij eigenlijk beter moeten weten, dat als je bij de bakker vertelt dat de fietsenmaker je band slecht heeft geplakt, die bakker jouw fietsband echt niet gaat staan plakken. Jouw probleem van de platte fietsband is met je geroeptoeter nog steeds niet opgelost.

Ik geef je dan ook het welgemeende advies om je duidelijk omschreven klachten neer te leggen waar ze thuishoren. Bij de federaties, want zij hebben de wateren vastgesteld, die onder de landelijke toestemming nachtvissen en derde hengel vallen.

m.vr.gr.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

10-02-2013 11:54

Voor jullie in de vergaderkamertjes is het misschien wel duidelijk maar volgens mij voor de gemiddelde visser die meerdere wateren bevist is het een halve studie geworden.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-02-2013 12:11

Heeft zijn tijd nodig. En inderdaad, leg je vragen en opmerkingen neer bij de federatie.

Hun in het verhaal van Peter moet vertaald worden in de federaties. Overigens wel een wat chargerend betoog.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-02-2013 13:51

Beste vertegenwoordiger van o.a. Sportvisserij Zuidwest Nederland en KSN bestuurslid.

Het probleem is al langere tijd bekent bij federaties en Sportvisserij Nederland, een brief of e-mail sturen richting Sportvisserij Zuidwest Nederland is dus helemaal niet nodig. Weet inderdaad als geen ander welke weg ik daarvoor moet bewandelen en ook bewandeld heb. Die duidelijkheid heb ik na vragen van mijn kant niet gekregen. Wat ik in eerdere reacties en nog vraag is niet meer dan als organisatie je verantwoording nemen richting 500.000 leden die recht hebben op duidelijkheid. Nu zij al 2 maanden hierover niets naar buiten brengen getuigd van een arrogantie of onmacht die ik van federaties en Sportvisserij Nederland ronduit niet verwacht.

Mijn vragen en opmerkingen afdoen als geroeptoeter ben ik van je gewend. Neem je dan ook al langere tijd niet meer serieus. De rede dat ik dan ook bedankt heb als KSN lid.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-02-2013 14:07

Dat zal toch niet zo snel gaan? Het is pas half februari. Ik denk dat deze organisaties ook pas reageren als ze overzicht hebben over de problemen en een oplossing in zicht hebben. Gewoonlijk neemt dat zijn tijd.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-02-2013 14:11

Kees

Feit is wel dat deze problemen al langere tijd bekend zijn. Op zich niet erg, maar waar peter het over heeft is het gebrek aan communicatie naar de leden toe. En vooral op dat punt kan er heel veel verbeterd worden bij svn er zijn voorbeelden legio. Het krijgen van kritiek is niet leuk, maar het getuigd van professionaliteit als je er iets mee doet.

Mvg martijn
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-02-2013 14:15

Toch vrees ik dat het hinkt op wat er mee te doen. De communicatie vindt plaatst als de oplossing er is. Of dat de beste taktiek is, is een andere vraag.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-02-2013 14:54

Kees

Ik heb het over de communicatie in het algemeen daar en niet alleen in dit geval. Ken genieg voorbeelden van niet of laat beantwoorde mails. Loze beloftes etc etc, het is niet aan.mij daar verder op in te gaan. Maar de men daar de zaakjes niet helrmaal op orde heeft is wel duidelijk. Rest de vraag: hoe gaan ze dat oplissen?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-02-2013 15:43

@Peter Otte,

Nogmaals, jouw gepoeptoeter hier zal je niet antwoorden gaan helpen.

Door jouw gebrek aan de hedendaagse feitenkennis en desinteresse om die op te vragen zet je jezelf regelmatig voor schut. Ondanks mijn berichten en zelfs PB's om die kennis op peil te brengen, blijf je volharden mij te proberen te beschadigen.

Veel succes met je queste.

Als bestuurder kan je mij op de jouw bekende mailadressen bereiken, dan krijg je normaal antwoord op normale en duidelijk geformuleerde vragen.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-02-2013 16:48

Hoewel ik een aantal fouten in de landelijke lijst heb bemerkt, ben ik desondanks zeer tevreden over wat er tot stand is gekomen en geef ik SVN en de federaties op z'n minst het voordeel van de twijfel. Het is ongetwijfeld een megaklus geweest, waar vele vrijwilligers in hun vrije tijd aan hebben bijgedragen. Chapeau dus voor hen en voor de KSN!

Die fouten zullen in de loop van het jaar wel worden hersteld neem ik aan, zo'n inventarisatie duurt ook wel even en dan moet het allemaal weer netjes en juist op papier komen.

Minpuntje in het geheel vind ik wel dat je ineens voor de rivieren moet gaan betalen, terwijl nachtvissen daar wettelijk gezien al het gehele jaar vrij was. Ik vind het erg jammer dat daar klakkeloos aan voorbij is gegaan, vermoedelijk met dollartekens in de ogen. Want dat de karpervisser altijd verworven rechten moet betalen waar andere vissers dat niet hoeven lijkt me wat onrechtvaardig. Pleister op de wonde is dan wel weer dat uitzetfonds, dat dan weer wel.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
dave staal

10-02-2013 17:50

Ben in ieder geval blij met de verandering van de visserijwet.

Op de wateren waar ik vis mag ik nu heel het jaar LEGAAL nachtvissen zonder extra kosten.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-02-2013 18:00

Over beschadigen gesproken. Nu je toch over PB begint en zo persoonlijk wordt, geef eens aan wat je reden was om me in het verleden in het openbaar zo te kakken te zetten. In een zaak waarbij ik persoonlijk het initiatief nam om het COS te laten integreren binnen de KSN. Je excuses aanbieden of op zijn minst het initiatief nemen om te komen tot een open gesprek. Was het minste wat ik van een KSN bestuurslid had mogen verwachten. Verder dan me in me gezicht uitlachen ben je nooit gekomen.

Dit bericht zal ongetwijfeld weggehaald worden, toch wil ik het effe van mijn afschrijven.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-02-2013 19:24

@Peter Otte

Als persoonlijke wrok je motivatie is, heb ik oprecht met je te doen en kan ik een meewarige glimlach niet onderdrukken.

Helaas haal je nu een schoolvoorbeeld van je eigen falen en miscommunicatie (ligt zelfs in mails en notulen vast ) aan.

Neem een voorbeeld aan Kees Verheij hierboven, ben het niet altijd met hem eens, maar respecteer wel hoe hij zonder persoonlijk te worden zijn argumenten weet te ventileren.

Op jouw berichten kan en zal ik dan ook niet meer serieus kunnen reageren.

m.vr.gr.

Overigens is voorzover bij mij bekend tot voor dit weekend geen email met jouw klachten bij Sportvisserij Zuidwest Nederland binnengekomen. Ik zal het morgen nog eens navragen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-02-2013 20:31

Om de juiste weg te bewandelen heb ik het in eerste instantie door de HSV laten doen waar ik lid van ben, zij zijn voor mij het eerste aanspreekpunt. Daar zij als HSV ook betrokken zijn met fouten in het boekje wat een deel van hun viswater aangaat. Tevens heb ik 5 weken later contact gezocht met SVN met de vraag welke oplossing ik en met mij 500.000 leden op korte termijn kunnen verwachten. Een antwoord die oplossing gericht is op korte of langer termijn heb ik van mijn HSV en van SVN niet mogen ontvangen. Dat ik het hier aan de orde stel lijkt me na deze eerdere stappen niet meer dan normaal.

Het inventariseren van fouten staat hier volkomen los van en heeft dan ook niets met haperende berichtgeving richting haar leden te maken. Een alinea op website’s van federaties en SVN moet toch mogelijk zijn waarin zij aangeven op termijn met een oplossing te komen. Is toch het minste wat we mogen verwachten als dat al niet mogelijk is?

Twee alinea’s van Kees zijn reactie heb ik op dezelfde wijze al eerder op dit forum onderschreven.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-02-2013 07:54

Meer en meer begrijp ik dat ze mensen tot na hun 65e willen laten werken. Op een enkeling na draaien ze allemaal door als ze eerder vrij komen. Te veel tijd om aan teveel verkeerde dingen te besteden.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-02-2013 10:20

Klasie, kan er genoeg die allang voor die tijd het spoor aardig kwijt zijn. :lol: :lol: :lol: Wat natuurlijk niet persoonlijk bedoelt is, begrijp me goed.


Werk ze,
Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-02-2013 10:24

@Peter Otte,

Als een klacht over de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren gegrond is ==> naar de aanvullingslijst

http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... viswateren

Een prima oplossing die al sinds jaar en dag in gebruik is en zeker bij jou met jouw bestuurlijke verleden in de sportvisserij bekend had moeten zijn.

Die aanvullingslijst is een onderdeel van je schriftelijke toestemming waarmee juridisch gezien de lading weer gedekt is.

Nu ik toch weer bezig ben in deze soap : Het bestuur van HSV Veghel heeft reeds in juli 2012 aan Sportvisserij Zuidwest Nederland toestemming gegeven om sluisstuk 4 - 5 van de Zuid-Willemsvaart onder de landelijke toestemming nachtvissen en derde hengel te brengen.

Als visrechthebbende heeft HSV Veghel het recht om aan haar leden een extra vergunning nachtvissen en derde hengel te verstrekken. Die extra vergunninghouders mogen dus zonder de landelijke stickertjes op de achterkant van hun VISpas, het hele jaar nachtvissen met een derde hengel op sluisstuk 4 -5. Er is dus helemaal geen sprake van dat een dubbele nachtvistoestemming of derde hengel aangeschaft zou moeten worden voor sluisstuk 4-5, zoals je eerder in een andere topic suggereerde.

Als je uitsluitend op sluisstuk 4-5 vist heb je dus voldoende aan de goedkopere extra vergunning nachtvissen en derde hengel van HSV Veghel. Ga je ook op andere federatieve wateren aan de slag is het verstandiger om alleen de landelijke stickertjes te bestellen, want daarmee mag je ook op dat sluisstuk vissen.

Makkelijker kunnen we het niet maken, begrijpelijker had wel een mogelijkheid geweest.

Nu stop ik er echt mee want ik heb er bijna een dagtaak aan om jouw stroom aan desinformatie terug in het juiste spoor te brengen.

Nog immer vriendelijke groetend,