Blamage van hengelsportorganisaties.

Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-02-2013 06:59

Er mag met drie hengels in de Randmeren gevist worden, uitsluitend in de havens van de Randmeren


De woord keus uitsluitend lijkt me hier wat ongelukkig gekozen als je weet wat de betekenis er van is.
Maar ja, de zin die er opvolgt corrigeert het gelukkig weer.

Gaat dus straks allemaal weer goed komen :wink:

Peter
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-02-2013 08:15

Peter,

Dank voor de voorzet.

Dat van die ene beer is precies wat je terug kan lezen in ecologisch verantwoord geneuzel. Meer vissen kunnen nooit tot volle wasdom komen.

50 kilo karper p ha wordt nu non geaccepteerd Ik vind het zelf ook zat. Zijn 3 grotere vissen en een paar kleinere vissen zeg 5 vissen per ha.

Nu: komt er 1 per ha bij. plus wat er al zat, vaak al niet te weinig.


Martijn,

912 keer hetzelfde zeggen is zonde van de tijd. Met een beetje inspanning vind je de mening van Aart en Michel terug.


KSN zoekt leden die besturen uitlegt wat de regels zijn. Iets voor jou?
It's okay 2 pay
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

22-02-2013 12:19

Nou Klaas dan zijn er op het forum een hoop met veel tijd, :). Als het maar vaak genoeg herhaald wordt is het vanzelf waar toch?

Ik ga niet 9000 berichten van Aard doorspitten om een mening of i.d. te kunnen vinden. Zelfde bij Michel. Het zal gerust wel ergens staan. Meestal op een forum krijg je antwoord. Je kunt het hier vinden of daar of lees dit nog eens, of gewoon antwoord op je vraag. Dat het op dit forum anders werkt wist ik al, hoe jammer ook, is ook niet erg weet je waar je aan toe bent.

Ik blijf nog wel even speculeren. De discussie laat ik verder aan de kenners.
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

22-02-2013 12:44

oh ja,

als de ksn leden zoekt (oproept?, misschien)? om dat uit te leggen want het huidige vrijwillige bestuur heeft daarvoor onvoldoende tijd (wat legitiem is), kan dat ook een antwoord zijn toch? niet moeilijk, niet ingewikkeld en toch duidelijk.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-02-2013 17:24

Martijn, even voor de goede orde. Ik maak geen deel meer uit van het KSN bestuur, maar wil jou wel een antwoord geven.
Eerst nog even terugkomen op de Veluwe- en Zuidelijke Randmeren (Drontermeer, Veluwemeer, Wolderwijd, Nuldernauw, Nijkerkernauw, Eemmeer en Gooimeer, in totaal iets meer dan 10.000 ha water). Het bestuur van Sportvisserij MidWest Nederland heeft op 15-2 j.l. besloten dat op al deze Randmeren het hele jaar door met 3 hengels mag worden gevist (dit gaat dus in zodra het in de aanvullingslijst van SVN heeft gestaan, hou daarvoor de SVN website in de gaten).
Dit met uitzondering van de havens!
Nachtvispasje: qua federaties was de federatie Oost-Nederland de eerste die vanaf 1-1-2007 een nachtvispasje heeft ingesteld a € 10,- per jaar en daarmee mag vanaf 2007 in alle Oost-Nederland federatiewateren het hele jaar door (op enkele uitzonderingen na) 's nachts worden gevist. Dit pasje is destijds mede tot stand gekomen om boetes t.a.v. het gebruik van een onderkomen te voorkomen. En ik kan je verzekeren dat niemand in dat gebied daarna ooit nog een boete voor het gebruik van een onderkomen heeft gehad (in een begeleidende brief bij de nachtvispas werd ook een onderkomen genoemd, tevens de toegestane kleuren en afmetingen en nog wat andere kleine zaken). Na verloop van enige tijd is zo'n pasje overgenomen door de federatie Groningen-Drenthe en daarna door de federatie Friesland. En per 1-1 j.l. dus door de overige federaties (alleen Limburg heeft er nauwelijks werk van gemaakt).
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

25-02-2013 22:08

ok Aart, dank voor je antwoord. Dat maakt het wel iets duidelijker.
Als ik het dus goed begrijp is de nachtvispas in Oost NL (en later gr-fr-dr) ingezet om onderkomen-boetes te voorkomen. Maar ik neem aan ook om het hele jaar nachtvissen mogelijk te maken (en niet alleen in juni-juli-aug)?.
Aangezien die beperking weg gevallen is blijft (alleen?) het voorkomen van de onderkomen boetes over. Mijn vraag is dan ook of dat dit huidige systeem rechtvaardigt (een pas a 10 euro,voor iets wat al mag). Daarnaast wordt er enorm ingezet op het mogen nachtvissen maar minder op het toestaan van een onderkomen. (Natuurlijk staan er wel wateren met een tentlogo erachter, maar toch vele malen minder dan maantjes).

Mag ik een schot wagen: is men bang geweest dat HSV-en en federaties massaal het nachtvissen zouden gaan verbieden (ook in de zomermaanden?). En is die angst terecht geweest)?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-02-2013 22:42

Als de federaties het nachtvissen hadden willen verbieden, zouden ze dan honderden uren in de landelijke toestemming hebben gestoken.

Enig idee hoeveel tijd,moeite en dus geld het kost om gemeente voor gemeente te overtuigen dat een vistentje bij het nachtvissen hoort ?

En dan nog, sommige gemeenten vinden het wel best zo. Gedogen totdat het fout gaat.

En laten we wel wezen, meer nachtvissen betekend ook meer controle, moet wel betaald worden.

De KSN heeft voor elkaar gekregen dat er een principe afspraak ligt dat de opbrengst niet alleen aan gemeentelijke toestemming vistentjes en controle maar ook aan (spiegel-) karperuitzettingen besteed moet worden. Sportvisserij Zuidwest Nederland heeft dat goed begrepen en daar is inmiddels al voor ruim € 50.000 aan SKP - en goedgekeurd.

Helaas is dat gevecht met sommige andere federaties nog niet afgelopen.


PS ik zie je aanmelding wel verschijnen :-)
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

25-02-2013 23:06

Michel Hollaar schreef:Als de federaties het nachtvissen hadden willen verbieden, zouden ze dan honderden uren in de landelijke toestemming hebben gestoken.




Michel, ik weet dit natuurlijk niet. Misschien staan die inspanningen hier wel ergens beschreven, maar vooralsnog kan ik dit niet weten.

verder nog: betekent dit dat maantjes in de vergunning zijn toegestaan door hsv-en/fed. en tentjes door gemeentes?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-02-2013 23:25

Ja.

succes verder met het gebruik van de zoekfunctie en google. :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-02-2013 23:57

GA
AP
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======