Blamage van hengelsportorganisaties.

herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

11-02-2013 11:38

Nou Michel, zo heeft Peter het spoor misschien ook weer een beetje terug gevonden :lol:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-02-2013 14:47

Beste mensen, voor zover ik het kan overzien zitten de fouten hoofdzakelijk bij de federaties die voor het eerst per 1-1-2013 een nachtvispas en 3e hengelvergunning uitgeven. Sportvisserij Nederland kan het boekje alleen maar maken door de gegevens van de federaties daarin op te nemen. Voor de goede orde is het dan ook zo dat fouten niet in de schoenen van Sportvisserij Nederland maar in de schoenen van de betreffende federatie geschoven moeten worden. Ik schrijf dit niet om wie dan ook te verdedigen, maar om het juiste beeld te schetsen.
Opvallend is wel dat bij de federaties waar de nachtvispas c.q. 3e hengelvergunning ook al in het verleden werd uitgegeven het aantal fouten minimaal is.
Tekeer gaan tegen fouten in het boekje via dit board heeft totaal geen zin en lost ook helemaal niets op, jouw federatie aanschrijven over de volgens jouw gemaakte fouten wel...
Verder graag dit board niet gebruiken voor persoonlijke vetes, daar zit helemaal niemand om verlegen.
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

11-02-2013 15:51

Iets wat ik niet zo goed begrijp is het direct makenvan de aanvullingen, maar dit niet kenbaar maken via de post of per email oid. Ik weet dat er al een aanvulling is uitgegeven omdat ik stom toevallig op de SVN zat.
Maar moeten wij als vissers dit constant blijven googlen, uitprinten en bij ons hebben?

Zou het niet zo moeten zijn dat we dit netjes toegestuurd moeten krijgen van de SVN / Federatie of HSV? Ik vind het belachelijk om straks aan de waterkant een prent te krijgen omdat ik iets doe wat is recht getrokken in een aanvulling waar ik niets vanaf weet. Ondanks dat we in 2013 leven en allemaal internet hebben vind het niet kunnen dat je hier niet van op de hoogte word gehouden.

"Aanvullingslijst januari 2013

De in deze lijst vermelde wateren zijn een aanvulling op de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2013-2014- 2015. In deze wateren mag worden gevist door de houder van een geldige VISpas, onder de algemene voorwaarden zoals vermeld in de Gezamenlijke Lijst en de voorwaarden zoals vermeld bij de verschillende federaties. Bij het vissen in de genoemde wateren dient u naast de VISpas en de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren een afdruk van deze pagina's bij u te hebben"

Ofwel, als je niet blijft googlen / spitten op de SVN site weet geen hond dat er een aanvulling bij is gekomen.

Of zeg ik nu iets verkeerds?
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

11-02-2013 22:36

Michel Hollaar schreef:
Ik geef je dan ook het welgemeende advies om je duidelijk omschreven klachten neer te leggen waar ze thuishoren. Bij de federaties, want zij hebben de wateren vastgesteld, die onder de landelijke toestemming nachtvissen en derde hengel vallen.

m.vr.gr.


Wat doet de KSN op dit moment om de situatie voor de karpervissers te verduidelijken? ondersteunen zij de federaties bij de uitleg/invoering van de regels? Want blijkbaar is het de federatiebesturen ook niet duidelijk.
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

11-02-2013 22:38

dave staal schreef:Ben in ieder geval blij met de verandering van de visserijwet.

Op de wateren waar ik vis mag ik nu heel het jaar LEGAAL nachtvissen zonder extra kosten.


yep,

en mooie is, geen maantje nodig. top toch?
dave staal

12-02-2013 09:38

Klopt ! Heb geen maantje nodig ,de wateren waar ik vis staan niet in de landelijke lijst, en de verenigingen die het visrecht hebben verlenen toestemming zonder extra kosten hiervoor te rekenen.

Afbeelding


Afbeelding
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-02-2013 10:16

Dat zijn slechts enkele uitzonderingen op het totaal Dave...(HSV-en die niet bij federaties/SVN zijn aangesloten) en met die vergunning mag je ook nergens anders vissen zoals wel met een Vispas het geval is.
dave staal

12-02-2013 11:58

@Aart ik mag met het lidmaatschap vissen in alle wateren die in de landelijke lijst staan,die zit gewoon bij de vergunning.

Als ik op de wateren in de landelijke lijst nacht wil vissen en of drie hengels dan moet ik stickertjes kopen.
Maar dat is voor mij dus niet nodig.In het boekje staan ongeveer 70 pagina's met wateren in de regio zuid-Holland waar ik (op de meeste) mag nachtvissen met 2 hengels.
Als ik het goed begrepen heb(Michel?) hebben deze vereningingen geen wateren ingebracht voor in de landelijke lijst.

Maar zijn ze wel aangesloten bij de Sportvisserij Zuidwest-Nederland/SVN.
Maakt het voor de sportvissers niet duidelijker al de verschillende boekjes lijsten toestemingen stickertjes en pasjes.

Afbeelding

Gr Dave
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-02-2013 14:58

Dave, als ik het goed begrijp heb jij dus een papieren vergunning en een kleine boekje met wateren van de aangesloten HSV-en, maar geen Vispas. Als dit zo is is het voor mij een raadsel hoe die HSV-en dan wel aangesloten kunnen zijn bij Sportvisserij ZW Nederland daar zij immers geen bijdrage via de Vispas aan én de federatie én Sportvisserij Nederland leveren. Vreemde constructie...
dave staal

12-02-2013 15:30

Vispas ook natuurlijk .En de landelijke lijst van viswateren

Afbeelding

En het gele boekje is vergunning/lijst van viswateren en wateren horende bij die vergunning daar mag ik nachtvissen zonder extra kosten.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-02-2013 20:46

,mits dit geschiedt vanaf de openbare wegen, kaden of VOERPADEN :o :lol:
Flink aantal kilostrooiers daarzo.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

12-02-2013 21:46

@kees verhey en meteen voor Aart,,jullie gaan mij toch niet vertellen dat je nu ook voor de rivieren een nachtvisverg. moet aanschaffen,terwijl het altijd het hele jaar mocht op open bevaarbaar water???dus hier op Haringvliet moet ik nu een nachtvisvergunning aanschaffen??? geloof er zelf niks van maar goed ben benieuwd naar jullie antwoord.
gr.Henry
........de zoveelstebaits
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-02-2013 22:14

Gaat je een 10'tje kosten Henry of 120 euro als je 'm niet koopt.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-02-2013 23:21

Ja dus Hen, da's weer 2 kilo bollen minder voeren... :D

Geintje he, het gaat om het principe.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-02-2013 06:04

Och Henry,

Alles verandert, wat men 25 jaar geleden al geregeld had door de toenmalige hengelsportorganisaties o.a. in het zuiden daar gaan we nu simpel voor dokken.

Lees wel op andere site's, dat SVN bij de invoering van de vispas aan de politiek belooft heeft de vispas niet duurder te maken? Als dit verhaal klopt komt het allemaal wel wat vreemd over? Maar daar zal ik wel de enige in zijn?

Groet,
Peter
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

13-02-2013 06:34

soooo wist ik echt niet mannn dat de grote rivieren/open bevaarbaar water er ook bij horen NU!!! wat een honden zeg!!!
........de zoveelstebaits
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

13-02-2013 07:06

ff kijken: als het nog niet mocht en nu wel, is dat tientje prima

Als het wel mocht is dat tientje kut

Buiten dat ik vind dat een vergunning voor heel nederland van meer dan 25 euro sowieso diefstal vindt bedgrijp ik de lijn van dat tientje wel en snap de ophef niet. Niemand dwingt je verder.

Belangrijk: wat gebeurt er met die extra inkomsten. Fijnfeessienie voor de bestuurders of komt het tengoede aan de hengelsport en met name de nachtvisgedeelte ervan.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-02-2013 07:08

Het begrip grote rivieren/open bevaarbaar water kent de visserijwet voor de hengelsport volgens mij niet of meer.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-02-2013 07:41

Klaas,

Dat tientje hoesten we wel op, maar voor hen die het al niet breed hebben kan het net de druppel zijn.

Beter was in mijn ogen geweest er een algemene regel van te maken door b.v. 50 euro cent of een euro op de vispas te zetten. Het geneuzel van zon op of ondergang was dan ook van de baan. Maak de regelgeving aub simpel is mijn advies. Nederland als uitmuntend regeltjes land wil liever de lat hoog leggen.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-02-2013 08:51

Klaas, ik vind het fijn voor je dat je een roze bril draagt, maar dat dit tientje ten goede komt aan de hengelSPORT vind ik wel een lachwekkende opmerking. Ooit de bankrekeningen van de meeste HSV's en federaties onder ogen gehad? Beleggingsmaatschappijen, dat zijn het. En een dikke middelvinger naar de leden en hun belangen. O ja, voor een SKP kan er per gratie een jodenfooi af van een paar honderd euro. Tonnen staan er op de bank. Allemaal ten goede van de hengelsport. :roll:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-02-2013 09:10

Wat is er op tegen om controles en gelden onder te brengen bij SVN. Nu zijn er federaties die hun zaakjes aardig voor elkaar hebben. En andere zoals je regelmatig leest bv Limburg die bij gebrek aan inkomsten controles op een laag pitje hebben staan. Boten kunnen dan ook veel doelmatiger gebruikt worden dan nu.

Klaas een roze bril :lol:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

13-02-2013 09:22

De hele federatie Limburg ligt op zijn gat dus laten we daar alsjeblieft over ophouden, hopelijk gaan we samen met de KSN daar verandering in brengen, tenminste hopelijk krijgen we wat voor elkaar gezamelijk, maar eerst eens kijken of we genoeg neuzen dezelfde kant op krijgen, er wordt aan gewerkt.
Groetjes Ron
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

13-02-2013 11:19

Klaas zegt.
Belangrijk: wat gebeurt er met die extra inkomsten. Fijnfeessienie voor de bestuurders of komt het tengoede aan de hengelsport en met name de nachtvisgedeelte ervan.

Ssstt.. Klaas.
In Brussel accepteren ze koekjes..
8)
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

13-02-2013 15:22

leuk voorbeeld: moet je zometeen is je lijst van viswateren pakken en dan eerst kijken bij zuidwest nederland waar je ,s nachts mag vissen=maantje en waar je met 3 stokken =3 tje mag,en waar je met een tent mag vissen!!=tentje!!! en als je dat goed doorgebladderd heb ga je vervolgens naar groningen/drente en kijk je naar dezelfde 3 dingen hahahahah,,
een vergelijking van 1 tegen 1000 vindt ik het( belachelijk!!!)
........de zoveelstebaits
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-02-2013 18:03

Tja Henri, voor een 'westerling' klinkt het misschien raar, maar de federatie Groningen-Drenthe is al sinds een fors aantal jaren geleden de eerste met het vrijwel overal het hele jaar door mogen nachtvissen en ook vanaf 1998 het mogen gebruiken van een onderkomen.
Het hele jaar door mogen nachtvissen was tot de laatste wetswijziging op basis van een ontheffing van het ministerie.
Wat later was de federatie Oost-Nederland ook zover voor al haar wateren, maar daarbij goldt dan al vanaf 1997 een nachtvispasje a € 10,-. En bij deze federatie is sinds de invoering van het nachtvispasje het aantal BOA's van 2 naar 32 gestegen...
De rest van Nederland heeft qua federaties t.o.v. het hele jaar door mogen nachtvissen e.d. altijd ver op de bovengenoemde 2 federaties achter gelopen...