Kievitsveld bij Emst

Roy Nijkamp10
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-10-2012 14:44

17-10-2012 15:36

Ik ben zelf vanaf het eerste moment betrokken geweest bij het opzetten van het pasjessysteem en ben hier nog steeds actief mee.
Ik was eigenlijk niet van plan om aan deze discussie mee te doen, maar ik wil er wel even wat over kwijt. Het verhaal gaat een eigen leven lijden en er worden door mensen dingen gezegd die kant nog wal halen; over stil houden van informatie, uitlekken van informatie, bedreigingen en verandering van de notulen. Ik vind niet dat mensen dit verdienen die zich de afgelopen 8 jaar hebben ingezet binnen de kerngroep van Bussloo en de KSN Regio Zwolle {Aart}!

Hoezo uitlekken van informatie; het stond immers al online en ik vind dat het als eerste aan de 115 pashouders gemeld had moeten worden voordat het online gezet werd, dus ik heb sommige andere pashouders hierover ingelicht wat er aan de hand is! Dus wat nou lekken van informatie???

Het is zo dat de KSN Regio Zwolle in dit hele verhaal geen blaam ter verwijten valt. Naar mijn idee hebben ze dit immers wel mogelijk gemaakt om dit toen der tijd op te zetten.
Wel is het zo dat de Federatie Oost Nederland in dit verhaal iets ter verwijten valt. Ze hadden eerst de pashouders hiervan op de hoogte moeten brengen, want ze hadden in het verleden er alle baat bij dat het zou slagen met een pasjessysteem, anders was het vissen op Bussloo voorbij en niet alleen het nachtvissen.
Ze zijn immers al een jaar bezig om het pasjessysteem er af te halen, zo blijkt, uit berichten die mij de afgelopen tijd ter oren zijn gekomen. En niet op het allerlaatste moment ermee naar buiten komen en dan ook nog voor 2013 in te laten gaan. Maar daar heeft Aart gelukkig 2014 van kunnen maken.

Ik denk wel dat door deze actie van de Federatie Oost Nederland dat we weer terug gaan in de tijd met alle gevolgen van dien, gezien de excessen in het verleden voordat het pasjessysteem er was. Bij deze laat ik het hierbij.


Met vriendelijke groeten
Roy Nijkamp
Gebruikersavatar
Bertus Holtman
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Apeldoorn

17-10-2012 17:47

Weer kijken en niks zien, luisteren en niks horen. Lezen!!!!
Even voor de goede orde Roy, jij hebt mij dezelfde avond gebeld nadat ik de vraag op het forum had gezet?
Ik heb de vraag op het forum gezet na dat ik te horen had gekregen wat Christiaan had verteld en niet verder mocht vertellen volgens hem.
Dus binnen de KSN wist men wat er aan de hand was. Jij hebt dit ook bevestigd en vertelde dat dit expres was gedaan om dat men bang was dat er dan al gelijk niet meer gecontroleerd zou worden en dat iedereen er dan maar zou gaan zitten.

Dus er stond tot op dat moment nog helemaal niks online en niemand van de pashouders wist wat er hun boven het hoofd hing.
Ik zal een hele rits namen gaan noemen, of die er nu toe doen of niet dan hebben jullie wat te posten, ja maar pietje, jantje of klaasje hebben er niets mee van doen, vallen niks te verwijten. Dat is helemaal de boodschap van het verhaal niet.
En er wordt niemand aangewezen, gewoon lezen wat de strekking van het verhaal is.
Maar in het verhaal wordt de naam van Aart genoemd, en de KSN Zwolle en dan krijg je dat verhaal van als ... zegt volgende week gaat het regenen dat er altijd mensen zijn die hun mouw opstropen en zeggen: Ja verdomd, ik voel nu de eerste druppel al. Aart is geen snoetneus en zoals je uit zijn berichten kunt lezen best in staat om zelf te reageren en heeft hij voilgens mij niemand nodig die uit of in zijn naam antwoord. En geef ik ook aan dat ik me niet kan voorstellen dat Aart er alles aan zheeft gedaan om dit te voorkomen. Maar ik val nu in herhaling, dat krijg ja als mensen alleen maar lezen en niet begrijpend lezen.

Nogmaals in de herhaling:
Maar waar het mij nu eigenlijk om gaat, de inhoud van mijn eerste post.
Dat er wordt voorbij gegaan aan degenen die het onderwerp zijn in dit hele verhaal. De pashouders dus. Vanaf het begin zijn we de laatsten die ergens van op de hoogte worden gesteld, de laatsten die ergen bij worden betrokken. Behalve ….. als het om betalen gaat of om het uitvoeren van klusjes. Ook nu worden we niet op de hoogte gehouden, ook nu worden we, eigenlijk is het al werden, weer nergens bij betrokken.

Dat het niet anders is oke, maar we hadden graag deel genomen aan de onderhandelingen om nog eens duidelijk te maken waarom het passensysteem is ingesteld. Het RGV en de kiosk houders zijn al jaren tevreden over het passensysteem, door de frequente controles, zo goed als geen ellende meer aan de waterkant, minder inbraken in kiosken, minder criminaliteit in het algemeen.


Ik vind het mooi zo, reageer nergens meer op, want volgens mij is dit niet willen begrijpen waar het om gaat. Doe niet mee aan het bekende spelletje, de klokkeluider is de lul. Zoals bekend, noem je de naam van Aart, of de KSN treed onmiddelijk de volgende regels in werking. Er zijn altijd mensen die denken precies te weten wat een ander denkt. helaas is er volgens onderzoek gebleken dat je er altijd 99,9 % naast zit. Maar gelukkig ben jij degene die voor die 0,1
% staat. Niet jij Roy maar degene die zich aangesproken voelt
1. Aart en/of de KSN hebben altijd gelijk.
2. Heeft Aart of de KSN geen gelijk, treedt onmiddelijk regel 1 weer in werking.

En nog even voor Aart, naar jou bedoel ik dit absoluut niet negatief, denk dat de karperwereld er zonder jou heel anders uit zou hebben gezien en bewonder je inzet voor de hele visserij.
Zij die achter mijn rug om praten, staan op de juiste plaats om mijn kont te kussen
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

17-10-2012 19:12

De oplossing is als volgt: Maak er een betaalwater van, en Bertus als beheerder aan stellen.

Prachtig toch!!!

Groet, Peter
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-10-2012 19:16

Bertus,

Volgens mij moet je ergens anders stoom afblazen niet hier. :-? Je post hier is logies dat je reacties krijgt die al dan niet in je kraam te pas komen. Dat de uitslag over twee jaar wel bekend is lijkt me duidelijk, weer een mooi water naar de filistijnen.

Groet,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-10-2012 19:22

Bertus, voor de goede orde. Als jij KSN zegt is dit dus KSN regio Zwolle en niet de landelijke KSN. Ik wist al enige maanden van Erik Droogh, de RGV directeur, persoonlijk dat zij voorstellen omtrent het nachtvissen op Zeumeren en Kievitsveld bij de 2 betreffende federaties hadden neergelegd. Bijzonderheden wou hij daarbij niet geven (moest ik maar bij de federaties vragen) en over Bussloo heeft hij in dat gesprek met geen woord gerept.
Bij navraag, een aantal weken geleden, bij de 2 federaties bleek dat inmiddels de Federatie MidWest-Nederland akkoord was gegaan met het voorstel van de RGV inzake het nachtvissen op Zeumeren en zodra ik dat wist heb ik dat ook direct hier op dit board gepost. De andere Federatie, Sportvisserij Oost-Nederland zei ook voorstellen voor de nachtvisserij op Kievitsveld en Bussloo te hebben ontvangen, maar dat eerst het bestuur van deze Federatie nog een besluit daarover moest nemen en dat is dus, zoals reeds eerder geschreven, pas vorige week gebeurd. Zodra ik dat besluit kende heb ik ook Barry daarover een mailtje gestuurd waarin ik ook heb gemeld dat de Federatie niet langer dan uiterlijk 1 jaar (tot eind 2013 dus) nog bereid was het Bussloo pasjessysteem te handhaven en de Federatie vanaf 1-1-2014 het nachtvissen op Bussloo voor iedereen met een Vispas én een nachtvispas open gaat stellen.
En...Klaas, dit zijn feiten en geen oneliners!
Roy Nijkamp10
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-10-2012 14:44

17-10-2012 21:07

Bertus,
De dingen die jij hier beweerd, die ik heb gezegd, die slaan nergens op. En ik ga me niet verder op jouw niveau verlagen op dit forum en ik spreek jou op de vergadering wel. :evil:

Met vriendelijke groeten
Roy
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

18-10-2012 07:14

Bertus,

Doe gerust nog 2 pagina''s tekst. Het is achterhaald en niet van deze tijd. Wat let jullie om die (sociale) controle te blijven handhaven?

En Aart, terecht van die gasten.

En Peter van Loo,

Goed idee. hoewel er dan weer een water aan de reguliere vergunning wordt onttrokken en dat we daar tegen zijn.
It's okay 2 pay
Chris Groenewold
Berichten: 112
Lid geworden op: 04-03-2008 13:47
Locatie: hattem

18-10-2012 11:09

Bertus, denk je aan je hart?
jeroen van ree
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-03-2007 19:39
Locatie: apeldoorn

18-10-2012 17:25

Het is toch wel fijn dat je als mede visser ook kan/mag vissen op bussloo,en dat het je gegunt word...
Als er gewoon goed gecontroleerd word door boa"s en bij overschrijden van de regelementen gewoon word verteld dat je er niet meer mag vissen en er dan ook nogeen eventuele boete tegen aan gooit,is het volgensmij snel duidelijk.
Dan kan iedereen daar met plezier een visje pakken.
Snap de pasjeshouders natuurlijk ook wel die jaren rustig hun gang konden gaan,maar er zijn zoveel mensen in de buurt(ook ik)die er wel graag wil vissen..

ik kan in iedergeval niet wachten tot ik daar mijn hengeltje lekker uit kan gaan gooien,zonder dat iemand mij schuin aankijkt omdat ik nooit een pasjeshouder ben geweest.

groet jeroen
we blijven hopen op die ene dikke vis....
frank Buiting
Berichten: 127
Lid geworden op: 12-11-2002 01:00
Locatie: klarenbeek

18-10-2012 18:58

Beste boarders,

Ik begrijp Bertus volledig, het is klote je thuiswater waar je al zowat je hele leven vist en de bewoners heb zien opgroeien/oud zien worden, waar je alles wat je kon voor gedaan hebt en echt een band mee hebt gekregen, (klinkt gek maar er zullen er genoeg zijn die dit herkennen) open gegooit ziet worden en waar er allerlei praktijken zullen gebeuren.
Dat het water straks platgevist wordt en je papegaai genaamd henk op 42 kunt vangen. waar misschien wel oosters volk de vis afmaken en opvreten, waar er geen sociale controle meer is en de criminaliteit weer als vanouds verdergaat.....

Ook moesten we blij zijn met elk jaar dat erbij kwam wat betreft de pasjes, eens kon het niet anders dat het opengegooit zou worden.

Begrijp me niet verkeerd; we moeten en kunnen niet anders dan iedereen water en stekken gunnen, absoluut. maar als er geen goeie controle/gezag op komt kunnen we weer een water aan de kant gooien.

vis er zelf niet zolang als bertus en vele anderen, maar toch nog een jaar of 11. voor het pasjessysteem gewoon 'stiekum' vissen. vonden we mooi en spannend en er hing echt een mystiek rond het water met zijn mysterieuze bewoners...


Nogmaals ik gun iedereen (nouja bijna, in ieder geval de vissers die respect hebben voor mens natuur en dier) de wateren en de vissen, maar zeer doet het.....

In ieder geval nog bedankt Aart en alle anderen voor alle inzet.

mvgr frank
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

19-10-2012 19:37

ik hoop voor iedereen dat het een lang leven is beschoren op alle genoemde wateren
op zeumeren is het feest inmiddels al begonnen :cry:
na dat de nachtvispas is in gevoerd
7 hengels met z'n tweeen (TERWIJL ER MAAR MET TWEE HENGELS GEVIST MAG WORDEN)
11 hengels met z'n drieen
op rotten daar liggen onze hengels (ja gek he als je met zoveel hengels vist)
hele stukken waar je niet meer kan vissen omdat er al zo veel hengels liggen van andere (die waarschijnlijk niet meer hengels bezitten , dan boven genoemde aantallen)
enz enz
controle nul komma nul
WAAR BLIJFT DE CONTROLE!!!
ik weet uberhaupt niet of onze federatie nog controleurs heeft
en weet al helemaal niet waar de boa en de politie blijft
boa,s van de gemeente barneveld hadden ons enkele jaren geleden al beloofd dat er meer controles zouden komen
maar helaas duurde dit maar enkele weken

let wel ik heb helemaal niets maar dan ook helemaal niets tegen alles open gooien
ook heb ik helemaal niets tegen het verruimen van de nachtvis mogelijkheden (heb hier zelfs om gevraagd)

maar hopelijk worden de CONTROLES WEL AAN GESCHERPT , EN ZO SNEL MOGELIJK
zodat we weer gewoon verder kunnen met waar we mee bezig waren
ONZE HOBBY

aart en overige die zich zo inzetten voor onze sport voor jullie heb ik niets anders dan lof , laat dat duidelijk zijn
toch hoop ik dat jullie ook aan de controles denken
want zoals het tot nu toe op zeumeren gaat is te gek voor woorden
en ben ik bang dat het binnen de kortste keren weer afgelopen is
en dat zou jammer zijn voor alle gedane moeite

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-10-2012 20:13

Jammer dat zij die beslissingen nemen op dit punt het nooit zullen leren. Kijkend naar het verleden moet men toch door schade en schande wijs geworden zijn? Of hebben verantwoordelijke soms een dubbele agenda? Openheid zoals Aart en consorten voorstaan waarbij men zich voor een duidelijke langer termijn visie uitspreekt. Zou voor alle die hierbij betrokken zijn een groot goed zijn. De enige oplossing is hier al meer uitgesproken. Karpervissers zelf zullen het voortouw moeten nemen door zitting te nemen in besturen van HSV en federaties. Goede voorbeelden zijn er gelukkig als je kijkt hoe het er bij Sportvisserij Zuidwest Nederland op dit moment aan toegaat. Mogelijk zijn er meer goede voorbeelden?

Groet,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-10-2012 22:21

Jannes, op Zeumeren is controle een zaak van Sportvisserij MidWest-Nederland. Ik heb inmiddels aan de directeur en voorzitter van die Federatie jouw posting doorgestuurd. Verwacht niet anders dan dat er nu wel actie wordt ondernomen qua controle.

T.a.v. Kievitsveld (en na 1-1-2014 ook voor Bussloo) is dat een hele andere kwestie. Sportvisserij Oost-Nederland heeft inmiddels ruim 30 BOA's in dienst en dat waren er welgeteld 2 toen het pasjessysteem op Bussloo werd ingevoerd. Op zich mag een adequate en frequente controle daar dan nu ook geen enkel probleem vormen.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-10-2012 08:42

Het kan en mag niet meer zo zijn, dat een enkeling het vergalt voor de grote groep.

Maar... steek wel hand in eigen boezem. Want daar zijn we niet zo goed in, wijzen naar anderen wel.

Niet vissen is niet vissen, klaar!!! Ook voor jou en ook voor mij. hoe lullig ook. Hoe eerder ieder zich daar aan houdt ( en ik bel) hoe eerder en groter de kans op aanpassing van de regel.
It's okay 2 pay
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

20-10-2012 09:53

Spijtig genoeg Klaas, is de enkeling ook een beetje aan groepsvorming aan het doen :-?
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-10-2012 13:51

Sorry Herman,
Niet mee eens.

Gros deugd gewoon.
It's okay 2 pay
Erwin Poelman
Berichten: 81
Lid geworden op: 23-05-2010 13:12

09-05-2013 13:30

Heeft iemand al kijk op hoe het momenteel verloopt op kievitsveld? Het gaat nu steeds drukker worden en zou de controle opgevoerd moeten worden, niet alleen overdag maar juist ook de nacht.
Heeft iemand al wat ervaren van strengere controle? (ik ben er bang dat ik het antwoord al weet).

Maar dit is zeker een goede pilot voor Bussloo, ik begrijp Bertus heel goed... ziel en zaligheid zit in dat water en dat wil je beschermen al weet je dat het
kan gebeuren zolang er een grote organisatie is die de touwtjes bediend je het een keer gaat verliezen en los moet laten.

Ik sta inmiddels ook al 7 jaar op de lijst, nog steeds niets vernomen (maar dat is een andere discussie, heb dat ook al met pashouders besproken)

Ik zie het in de gewone Apeldoornse wateren ook mis gaan, complete bestanden door onze zuiderburen in nog geen week tijd om zeep geholpen, dit mag nooit de bedoeling zijn voor geen enkel water, ook voor Bussloo dus niet. De plaatselijke vereniging zoals T.O.G. doet hier werkelijk helemaal niets aan, sterker nog er wordt niet eens gereageerd op een melding. Sportvisserij Nederland reageert hier wel op, maar kan niet veel betekenen en schuift de bal terug. Ik vraag me dan ook sterk af wie welke rol straks op zich gaat nemen, gaat de RGV de controles doen..... RGV is een commerciele organisatie dus zal daar niet de prioriteit op gaan leggen, BOA's ?, of toch ex pashouders?

Ik ga zeker in 2014 gebruik maken van nachtvis mogelijkheden van Bussloo... maar heb ook zeker mijn bedenkingen.
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

10-05-2013 09:57

Erwin,

toevallig heb ik gehoord dat TOG eindelijk een karper commissie op wil richten,
Als het goed is is er op 15 mei om 19:30 de eerste meeting (open voor iedereen) aan de landdrostlaan 22 (clubgebouw van de tuintjes).
Dus er is gelukkig eindelijk een initiatief opgezet vwb. karpervissen in en rond apeldoorn,
ik ga er ook heen om te kijken en luisteren wat er gedaan kan worden,
hoe meer mensen er komen en zich inzetten hoe sneller er iets gedaan kan worden denk ik!

grt
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-05-2013 08:56

Erwin, heel simpel, de RGV doet geen controles op het vissen. is aan de controleurs en Boa's van Sportvisserij Oost-Nederland om dit te doen en vanaf 1-1-2014 geldt dit ook voor Bussloo...
Erwin Poelman
Berichten: 81
Lid geworden op: 23-05-2010 13:12

12-05-2013 20:19

Aart Lokhorst schreef:Erwin, heel simpel, de RGV doet geen controles op het vissen. is aan de controleurs en Boa's van Sportvisserij Oost-Nederland om dit te doen en vanaf 1-1-2014 geldt dit ook voor Bussloo...


Aart en wat is jou ervaring hiermee?, wie zijn de controleurs? de oude pashouders?
Erwin Poelman
Berichten: 81
Lid geworden op: 23-05-2010 13:12

31-07-2013 19:06

Iemand?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

31-07-2013 21:22

BOA's? Hebben de oude pashouders nog/ook controleursrechten?