Nu nog nachtvissen Zuid Holland na 1 sept

Plaats reactie
Rene de lange
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-03-2012 13:34
Locatie: Den Haag

11-09-2012 21:15

Beste allemaal,

Zijn er nog een beetje mogelijkheden om ergens legaal in de nacht te vissen in Zuid Holland (vanaf Den Haag)?
Ben niet in het bezit van de nachtpas deze koop ik het nieuwe seizoen zeker!
Ik kom dan al snel bij het Delfse hout uit maar wil wat anders?
Iemand nog een leuke tip?

Groeten en bedankt,


Rene
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

12-09-2012 07:03

In Schiedam kan je nog nachtvissen tot 31 Oktober, je moet alleen dan wel 2 dag vergunningen halen kosten per stuk 4 euro.
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-09-2012 08:37

je kan de zegwaard put pakken dat is achter het delftse hout vanaf den haag gezien ;) vang je beter dan delftse hout en je zit rustiger..

de schie kan je pakken in delft maar dat moet j eliggen aangezien het een kanaal is..
Oja joh!!!
Rene de lange
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-03-2012 13:34
Locatie: Den Haag

12-09-2012 12:10

R de Winter schreef:je kan de zegwaard put pakken dat is achter het delftse hout vanaf den haag gezien ;) vang je beter dan delftse hout en je zit rustiger..

de schie kan je pakken in delft maar dat moet j eliggen aangezien het een kanaal is..



ik ga wel ff kijken bij de zegwaard put...is dat achter dat volgelopen weiland ?

Alvast bedankt..
Meer iedeeen altijd welkom
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

12-09-2012 16:42

Zegwaard wordt gedoogd..nog steeds illegaal :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

12-09-2012 16:57

R de Winter schreef:je kan de zegwaard put pakken dat is achter het delftse hout vanaf den haag gezien ;) vang je beter dan delftse hout en je zit rustiger..

de schie kan je pakken in delft maar dat moet j eliggen aangezien het een kanaal is..


Sinds wanneer mag je nachtvissen op de schie behalve de 3 maanden?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-09-2012 17:44

Fred Hazenbroek schreef:Zegwaard wordt gedoogd..nog steeds illegaal :wink:


voor zover ik weet valt het zegwaard onder delftse hout, maar er zijn al vele discussies voorop gegaan of het nu wel of niet maar goed ;) je mag er dus gewoon vissen..

maar als je denkt dat het illegaal is en wordt gedoogd, lekker belangrijk je kan er dus na 1 sept vissen ;)



@: Paul Vonk
ik zit er wellis bij het haventje aan de rotterdamseweg en heb er nooit gezeik mee gehad ben zelfs paar keer gecontroleerd dus dan ga ik er vanuit dat het mag :D

dussuh antwoord op je vraag sinds wanneer,.. sinds 4 jaar.
Oja joh!!!
Rene de lange
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-03-2012 13:34
Locatie: Den Haag

12-09-2012 17:53

Het is en blijft verwarrend allemaal met waar wel en niet gedoogd.
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

13-09-2012 11:37

@: Paul Vonk
ik zit er wellis bij het haventje aan de rotterdamseweg en heb er nooit gezeik mee gehad ben zelfs paar keer gecontroleerd dus dan ga ik er vanuit dat het mag :D

dussuh antwoord op je vraag sinds wanneer,.. sinds 4 jaar.


Dan heb je een paar keer mazzel gehad. Nachtvissen op/in de schie t.h.v Delft is buiten de 3 nachtvis maanden niet toegestaan. Ik denk dat als iemand informatie vraagt naar legale nachtvis plekken de schie nou niet het juiste antwoord is. Dat jij mazzel gehad hebt is een ander verhaal. Ik ken andere verhalen.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-09-2012 11:48

@paul vonk:

als ik gecontroleerd werd en er niks van gezegd wordt dan ga ik er vanuit dat het mag toch dus dan zou het toch een legale plek zijn??

maar goed einde discussie ik vis er gewoon nog en gelukkig dat er mensen zijn die er niet willen vissen omdat het illegaal zou zijn, prima deste meer plek ik heb ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

13-09-2012 12:01

R de Winter schreef:@paul vonk:

als ik gecontroleerd werd en er niks van gezegd wordt dan ga ik er vanuit dat het mag toch dus dan zou het toch een legale plek zijn??

maar goed einde discussie ik vis er gewoon nog en gelukkig dat er mensen zijn die er niet willen vissen omdat het illegaal zou zijn, prima deste meer plek ik heb ;)



Het staat toch niet genoemd in de landelijke lijst viswateren of in de wateren van bv de delftse hengelsport vereniging dat je daar mag nachtvissen buiten de 3 maanden?

Einde discussie voor jou misschien maar ik vind nog steeds dat je geen verkeerde informatie moet geven aan iemand puur vanwege dat jij mazzel gehad hebt. Ik ken personen die aan de schie gevist hebben buiten de 3 maanden om die WEL een bon gehad hebben.
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

13-09-2012 14:45

Vlot en bevaarbaar water is volgens mij het hele jaar door nachtvissen gedoogd/toegestaan.

Daar behoord ook de schie dus bij.

Hopen dat er volgend jaar meer duidelijkheid is, en dat er op alle wateren nachtgevist mag worden, scheelt een hoop drukte op andere wateren.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-09-2012 15:13

" Vlot en bevaarbaar " is geen criterium volgens de Visserijwet.

Op alle wateren nachtvissen in 2013 en verder zal een utopie blijven.

De per 01 01 2013 nieuwe landelijke lijst van viswateren met de gebruikte symbolen ( half maantje, 3, tentje ) zal in combinatie met de nieuwe landelijke nachtvispas en 3e hengelpas al een heel stuk duidelijker zijn.

Voor verenigingswateren zal je toch echt nog bij de bewuste HSV moeten blijven informeren.

m.vr.gr.
aad van velthoven
Berichten: 9
Lid geworden op: 07-08-2012 17:30

05-11-2012 19:38

Nachtvissen was al het hele jaar toegestaan op de waal, maas en rijn en op wateren die met deze rivieren RECHTSTREEKS in verbinding
staan en via deze wateren water afvoeren. Denk aan Haringvliet, Hollands Diep, enz. (aanvulling landelijke lijst).
Gebruik van tenten blijft altijd een gedoogpunt. Mijn maten vissen echter al het hele jaar aan het Haringvliet en
zijn al diverse malen gecontroleerd door boa`s e.d, maar nooit problemen gehad met de tenten.

T is een flinker bak met water maar het zou een optie kunnen zijn.

vr gr

Aad
Hij die bolies zaait, zal karpers oogsten!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-11-2012 05:29

Beste Aad, ik zie in het nieuwe boekje 2013-2014-2015 een heleboel nachtviswateren in de Randstad staan naast hetgeen jij hierboven opnoemt...
mike bier
Berichten: 8
Lid geworden op: 27-07-2006 10:40

06-11-2012 18:12

[quote="Rene de lange"]Beste allemaal,

Zijn er nog een beetje mogelijkheden om ergens legaal in de nacht te vissen in Zuid Holland (vanaf Den Haag)?
Ben niet in het bezit van de nachtpas deze koop ik het nieuwe seizoen zeker!
Ik kom dan al snel bij het Delfse hout uit maar wil wat anders?
Iemand nog een leuke tip?

Groeten en bedankt,


Rene[/quote/]

beste Rene

als je iets veder naar benden kijkt staat er het topic: water regio den haag
hier bij staat ook omschreven hoe je na 1 sept. nog kan nachtvissen in de regio van Den Haag
en mischien wel op je thuiswater

doe er je voordeel mee

groetjes mike
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

06-11-2012 19:42

leon van der schelling schreef:@ Paul,

Volgens de regels mag het niet maar het word gedoogd,ik vis er met regelmaat al sinds 1995 van Maart tm November en ik heb er nog nooit last gehad.
Ik ben van mening dat ze het niet eens weten dat je er niet mag nachtvissen aangezien ik al meerdere
keren bezoek heb gehad.
grt


Iedereen moet lekker doen en laten wat ze willen. De discussie is inmiddels al wel wat veranderd volgens mij ivm de gewijzigde wetgeving.

Maar dat was toen niet een punt van discussie. Als iets gedoogd word betekend dit dat het nog steeds niet mag. En laat mij dan maar zien waar staat dat daar gedoogd word/werd. Ik ken verhalen dat er aan de schie wel bekeurd (werd) voor nachtvissen buiten de 3 maanden om.

Maar nogmaals iedereen moet het lekker zelf weten maar geef gewoon geen foute informatie.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-11-2012 21:43

Vis is vis
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-11-2012 22:47

Weet je wat nou zo "mooi" is? Nachtvissen was op de grote rivieren altijd het hele jaar vrij, maar vanaf volgend jaar moet ik ineens een tientje gaan lappen omdat je nu ineens ook daar een nachtvispas moet hebben. Hoe krom kan het weer zijn. En ja, het gaat me om het principe.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-11-2012 09:46

paul vonk schreef:Einde discussie voor jou misschien maar ik vind nog steeds dat je geen verkeerde informatie moet geven aan iemand puur vanwege dat jij mazzel gehad hebt. Ik ken personen die aan de schie gevist hebben buiten de 3 maanden om die WEL een bon gehad hebben.


en ik vind dat je niet zo moet door drammen.
zeker als je zegt tegen leon dat iedereen moet doen en laten wat ze willen, maak er dan geen discussie over.

als je op de schie vist buiten het seizoen en ik vis er al 4 jaar en leon al vanaf 1995 en het wordt gedoogd dat kan je er toch vissen en dat is wat deze topic starter wil.
Hij vraagt inderdaad legaal en ja het is dan misschien illegaal zoals je aangeeft en het staat inderdaad niet in de list van wateren, maar het wordt gedoogd dus dan kan je er nogmaals gewoon visse.

maar goed.

zoals je ziet rene wordt het nog een uitdaging om ergens te vissen als je volgens de boeken wil vissen, maar zoals we al aangeven bij het zegwaardputje of de shie kan je vissen ook al is het niet legaal het wordt gedoogd dus doe je ding en vang je vis ;)

succes!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

07-11-2012 10:03

R de Winter schreef:
en ik vind dat je niet zo moet door drammen.
zeker als je zegt tegen leon dat iedereen moet doen en laten wat ze willen, maak er dan geen discussie over.


Jij kan zoveel vinden, heb ik niks mee te maken, helaas is daar een discussie forum voor. Je kan ook niet reageren meneer de Winter!!

Voor mij was het al lang gesloten deze discussie, al sinds half september. Ik ben dan ook niet degene die deze discussie weer leven inblaast.

Maar prima het werd/word gedoogd....niet piepen als er bonnetjes uit komen hoor. :P
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-11-2012 15:48

vreemd paul want ik had allang aangegeven dat de discussie gesloten was en je zei zelf van einde discussie voor mij maar jij vond van niet dus je spreekt je zelf tegen ;)
daarbij wordt er nog steeds op gereageerd hier op het topic.

maar goed wat jij wil pik je heb helemaal gelijk zo beter..

en zoals ik en leon al aangeven krijg je geen bonnetje...
maar ik zie je nog el keer langs de water kant.

Gr.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

07-11-2012 16:29

R de Winter schreef:maar ik zie je nog el keer langs de water kant.

Gr.



En hoe moet ik dit opvatten? Voor een babbeltje over deze discussie of bedoel je hier iets anders mee........???

Ik weet het emotie's zijn moeilijk op een forum daarom vraag ik nog maar even.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-11-2012 18:57

Ik verneem dat je heus wijs en oud genoeg ben om dat zelf wel in te vullen, maar vat het op zoals je zelf wil paul het is jou dag ;)

Maar ik ben wel de laatste die uit is op ruzie het is een karperforum geen boxring.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

10-11-2012 21:04

Gezellige boel hier ...

Maar ik geef paul gelijk :P
Plaats reactie