Moba vijver en omstreken

Plaats reactie
Jurgen Kevelaers
Berichten: 6
Lid geworden op: 01-08-2012 21:46

01-08-2012 22:09

Hoi allen,

Ik woon een 7 tal jaar in Ede, maar kom uit België, waar ik tot zo'n tien jaar geleden veel gevist heb op karper en roofvis. Sinds een paar weken ben ik er terug mee bezig, tot nu toe wat in de vijvers in Ede (Proosdij etc.) en wat op de nederrijn, met nog weinig succes (misschien kan ik het niet meer :-)). Ik ben aan het uitkijken naar andere vijvers in de buurt waar ik op karper kan vissen en las over de moba vijver in Barneveld. Het laatste bericht dat ik hier kon vinden was van 2011, dus kan iemand me wat vertellen of de huidige status. Is het daar nog goed vissen? Ik las ook wat over dumpen van afval etc., maar dat dat stopgezet is? Ik ben geen die-hard en hoef niet per se megakanjers te vangen, dus de grootte maakt me niet zo veel uit.

Andere tips voor mooie vijvers niet te super ver weg hoor ik uiteraard ook graag! Er zijn ook een aantal grote recreatieplassen in de buurt, maar ik vermoed dat daar veel zwemmers/watersporters in zitten?

PS (beetje off topic) Is er op de vijvers ook roofvis te vinden? Of wat leuke plekken op de maas of zo? Ik ben een paar keer geweest, maar had waar ik zat wat veel last van de (plezier)boten. Ben als Belg ook niet zo gewend om met dood aas te vissen :-|

Bedankt!
Jurgen
Plaats reactie