petitie honden aanlijnen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

25-07-2012 13:14

Beste karpervissers, red dit mooie viswater en teken de petitie http://www.hondenput.nl

Alvast bedankt
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Gebruikersavatar
karl van dam
Berichten: 142
Lid geworden op: 12-04-2008 14:59
Locatie: ede

25-07-2012 13:59

mooi water!!!
als ik daar zou wonen
zou ik daar zeker bello zeker laten zwemmen
succes verder
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

25-07-2012 20:11

Idem mijn teckel zou er ook wel een lekkere duik innemen hahaha!

Grapje maar effe zonder gekheid... ik ben zelf een hondeneigenaar, woon dan wel niet in jouw gemeente maar in mijn gemeente is er weinig plek om je hond lekker ongelijnd laten lopen.
Kijk vind t wel netjes als hondeneigenaren de drollen opruimd, heb zelf altijd een aantal zakjes mee om zijn uitwerpselen op te ruimen.... heb er zelf ook een hekel aan als ik in de stront stap maar vergis je niet vele karpervissers onder ons laten ook hun uitwerpselen liggen wat ik ook errug ranzig vind.
Mijn hond zal een zal een visser niet lastig vallen... das een kwestie van opvoeden.
Is toch grappig als er ineens een hond voor je tent staat? Ik vind t altijd wel grappig.
Succes met je petitie... ik teken t niet :-p
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-07-2012 20:53

Loopt niet storm bij de petitie. Maar dat een hondenbezitter maakt dat ik dat grappig moet vinden, daar teken ik ook niet voor. :lol:

Feitelijk is daar een aanlijnplicht, lees ik. Dus wat je nog meer zou moeten regelen is mij duister. Stelletje zware jongens of dure agenten?

Ik vrees dat je wat van elkaar moet accepteren en zelf een beetje de grens moet aangeven. Zijn tenslotte altijd dezelfde hondenbezitters en vissers. En stop een schepje in je vistas. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

25-07-2012 22:31

Kansloze expeditie!!

Ik ben ook voor een hondenvrij Nederland (dankzij alle ellende die ik heb mee gemaakt met die beesten), maar het is niet te wijten aan de honden zelf, de gemiddelde eigenaar is associaal en er valt niet mee te praten!!

Zo veel als mogelijk aanpassen is de enige optie, helaas....

En stop een schepje in je vistas.


Goed idee, dat gaat de volgende keer zeker mee. Even goed opletten wie welke drol neerlegt en vervolgens even analyseren welke auto erbij hoort. Zou toch zonde zijn als ze hem vergeten.... 8)

Ik vraag me altijd af waarom ik last en hinder moet ondervinden aan iets wat een ander schijnbaar leuk vind??

Alle baasjes die wel een hond weten op te voeden buiten beschouwing gelaten!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-07-2012 23:01

Nou krijg ik soms het idee dat mijn bestaan alleen al voor sommigen overlast geeft, maar kan toch moeilijk tot zelfmoord komen. :wink:

Stond eens aan de Sloterplas te peilen toen er een ouder echtpaar aankwam met voor hun uit rennend een hondje. Het beest rent op mijn zak boilies af en neemt een aanvang om die op te gaan eten. Handen vol, dus ik geef het beest een corrigerend tikje met mijn voet in de flank en hij (of zij) rent geschrokken weg. Komt er een scheldkanonnade uit de richting van het echtpaar. Dierenbeul. Ik neem dankbaar buigend de ovatie in ontvangst en laat ze maar uitrazen. Nu zie ik laatst toevallig de hondenfluisteraar. Blijkt zo een tikje met de voet de methode om een hond te corrigeren. Tja, hondenbezitters... :lol:

En zo ken ik er nog wel een paar. :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

25-07-2012 23:31

Het loopt inderdaad niet storm, tis ook vakantie he, maar het doel is dat de gemeente de mensen gaat informeren "lees opvoeden" hoe het ook kan.
Ik heb niets tegen honden, maar wil als ik zit te vissen er ook geen last van hebben.
Prima als ze even snuffelen of een aaitje komen halen, maar niet op de stek in het water om de bal te halen die de baas er lachend in gooit!
En ook niet mijn stokken van de steunen lopen als het even kan.
Dit is mijn vakantiebesteding, ik hoop gewoon rustig in onze gemeente te kunnen vissen.
En ik wil niet alleen maar klagen, er zijn ook meer dan genoeg "baasjes" die netjes de hond aanlijnen en met een knikje of groet rustig verderop hun hond uitlaten.

Grtz Terry
Weet je wat het is? Meer water als vis!
danny van gool
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-07-2012 21:47
Locatie: breda

25-07-2012 23:56

gaat dit over de put naast de put van caron langs de snelweg? was er vandaag langs gereden en daar liepen erg veel honden idd

mvg danny
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

26-07-2012 00:51

Die bij de watertoren moet je niet hebben, klein stukje Oosterhoutseweg na ongeveer 200 meter rechtsaf, dan kun na ongeveer 100 meter parkeren en daar is de put (ook wel millenniumput, put van Caron, of hondenput) in de volksmond.

Hier het plaatje https://maps.google.com/maps?oe=utf-8&client=ubuntu&channel=fs&q=maps+beelaertsweg+raamsdonksveer&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x47c69be5e39ab07d:0x530b6026bb5cfe78,Beelaertsweg,+Raamsdonksveer,+Nederland&ei=JHgQUNjiH6SM0wWmxYCwDA&ved=0CAoQ8gEwAA

Grtz Terry
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

26-07-2012 08:48

De put is geen hondenuitlaatplaats, maar bedoeld als broedplaats voor vogels,


En als visser verstoor je de vogels niet, blijft er nooit wat achter na je verblijf.
Een hondedrol vergaat na paar weken, kan je niet zeggen van een blikje mais, plastic zakjes en al dat soort troep.

Ben eigenaar van 2 honden, maar zal deze nooit laten zwemmen in de buurt van hengelaars. De kans dat ik daarna een dierenarts moet bezoeken is mij te groot.
Kansloze petitie.

groet
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

26-07-2012 09:20

Hier in de buurt houden bewoners een handtekeningen actie tegen overlast van "karpervissers"! Snoeiharde piepers en harde muziek midden in de nacht. :evil:
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

26-07-2012 11:14

Ardi en Theo, waarom moeten jullie nu met andere zaken die overlast veroorzaken komen? Is dat om het hondenprobleem te verdoezelen? Ik zeg: Beide problemen keihard aanpakken!

Herrie in de nacht heeft overigens niets met karpervissen te maken en twee weken naast een drol zitten vind ik er twee te lang!!

Handen vol, dus ik geef het beest een corrigerend tikje met mijn voet in de flank en hij (of zij) rent geschrokken weg.


Valt mee dat je niet hoeft voor te komen.... 8)
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

26-07-2012 12:08

Beste Marcel,

Dit is een beetje de tendens als je dit onderwerp aankaart.
Nu ben ik de boosdoener, terwijl dit soort zaken al wettelijk zijn geregeld, maar iedereen maar doet waar hij zin in heeft.
Het is jammer dat er gelijk 2 kampen ontstaan terwijl iedereen met een beetje goede wil plezier kan hebben op de manier hoe en waar hij wil in de buitenlucht.

En Adri, van mij zul je aan de waterkant niets vinden, hooguit een gevallen boilie of pellet, neem alles wat ik zie aan de waterkant mee in mijn vuilniszakje, ook de rommel die anderen laten liggen, ik wil daar niet tegenaan kijken als ik aan het water zit dus ruim ik het gelijk maar op.

Geluid tijdens nachtvissen waar andere mensen last van hebben kan dus ook niet, maar ik spreek hier voor mezelf en mijn vismaat.
Iedereen over een kam scheren is zo makkelijk.
Ook waar ik vis zijn veel mensen die het snappen, netjes de hond even aan de lijn, poepzakjes mee en lekker doorlopen als je een visser ziet.

Maar de ander 10%, tja die mogen wel eens wat opvoeding krijgen, of een hele vette boete.

De gemeente is de aangewezen persoon om dit te regelen, dus vandaar deze petitie, anders gebeurt er niks, alle klachten worden niet serieus genomen.

Grtz Terry
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-07-2012 14:34

Zoals Kees al vermeld,er is een aanlijn plicht. Meer kan je niet doen blijven de honden loslopen.

Enige wat helpt is dat er meer controle komt door burgerwachten of dergelijke,die kunnen de honden eigenaren een bekeuring geven als de hond los loopt.

Dat is het enige waar de gemeente nog iets mee kan gaan doen.
Of ze moeten een honden uitlaat strook maken waar honden los mogen,tussen hekjes in,zo'n perkje heb ik in Beneden Leeuwen ook al eens gezien,staan vuilnisbakken voor de stront en er hingen zelfs houdertjes met plastic zakjes.

Als dit allen niet werkt,tja dan werkt niks.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
rob willemse
Berichten: 125
Lid geworden op: 14-02-2003 01:00

27-07-2012 22:39

Ik heb getekend Terry.
Aan mij heb je een goede. Die beesten schijten maar, stinken vaak (lijkt mijzelf wel) en bovendien vind ik ze onhygienisch in huis, kortom ik heb een hekel aan honden...
Zet door kerel!
Gr
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

28-07-2012 10:22

Ten eerste kan de gemeente daar niet gaan bekeuren en een agent ook niet uit zich zelf.
De put is eigendom van de heer Caron en alleen als hij melding maakt dan er iemand komen kijken en je daarop aanspreken.

Ik laat mijn honden zoals eerder gezegd daar ook altijd uit. Honden hebben ook hun ruimte nodig en zolang de gemeente niks regeld voor de honden zal ik het ook blijven doen. Waar betalen we anders hondenbelasting voor?

Maar ook zoals eerder gemeld lijn ik mijn honden altijd ruim van te voren aan als ik een visser zie..

Kansloos dus.
Tevens snap ik niet dat vissers honden haten.. Je bent als visser toch een diere vriend? Of steek je ook bij elke brasem die je vangt ook een mes achet hun hoofd?

Haat de mensen niet de honden.. Die kunnen er niks aan doen.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

28-07-2012 10:46

Ben zeker geen hondenhater, heb er zelf namelijk ook 2.

Waar het om gaat is dat hondenbezitters de put zien als hun bezit, vissers hebben er niets te zoeken, als je er wel zit worden de honden niet teruggeroepen, ballen op je stek in het water gegooit zodat de hond er dus achteraan moet en deze je spullen omver kan lopen of nat uit het water tegen je aan springt of zich uitschud.
Uitwerpselen worden niet opgeruimd, wat ik van hondenliefhebbers al heel vreemd vind, deze brengen namelijk de meeste ziekten over van hond op hond, maar ook op mens.
Honden proberen als je niet oplet ook nog even tegen je spullen te pissen!

De hondenbezitters roepen zelfs "wij mogen dit van Caron" maar bij navraag bij HSV, gemeente en Caron blijkt: Dhr. Caron wil dit ook niet plaatst regelmatig bordjes maar voor hij thuis is zijn deze al vernield of weg!

Ik zal nooit een dier iets aandoen (wat niet noodzakelijk is) en een brasem is ook een vis, voor mij bijvangst, maar deze krijgt evenveel zorg als een karper, moet erbij zeggen dat ik brasem als het mogelijk is in het water onthaak :oops:

Wat ik alleen niet begrijp, iedereen kijkt en leest de petitie, meestal met het schaamrood op de kaken omdat ze zichzelf ook hieraan schuldig maken, ze tekenen niet en kijken mij er op aan.

Dus ik haat niemand, maar de hondenuitlaatclub haat mij nu!
Laatst gewijzigd door Terry van Erp op 28-07-2012 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

28-07-2012 10:49

Remon v Wanrooij schreef:Kansloos dus.


Kansloos is iets pas als je niets doet, of als er straks een hondenverbod komt, dan kan men namelijk wel bekeuren!
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

28-07-2012 20:13

Ondanks dat ik zelf een hond heb ben ik fel tegen het loslaten van je hond waar het niet mag. Maar waar ik me meer om irriteer zijn toch vaak "karpervissers". 9 van de 10 keer zorgen zij voor meer overlast en troep dan honden ooit zullen doen aan een water. Nou, schiet maar raak :lol: 8)
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

28-07-2012 22:48

Voel me niet aangesproken James, ook ik ben daar zeer op tegen, alles wat je vol meeneemt naar de waterkant is kleiner en/of lichter om mee terug te nemen na gebruik.
Snap er soms ook niets van, dat soort ongein verpest het voor iedereen.
Ruim je rommel gewoon op als je klaar bent met vissen.

Met vriendelijke groet,
Terry
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Plaats reactie