water voorbegginende karper visser

Plaats reactie
joep van der roest
Berichten: 33
Lid geworden op: 24-07-2012 18:20

24-07-2012 18:42

hee ik wil erg graag een keer met een vriend van mij even een weekendje karper vissen we zijn begginend ik heb net een set gekocht en hij ook dus we willen echt graag een keer vissen op een water waar het niet zo moeilijk is om een karpertje te vangen het hoeft ook niet zo groot maar gewoon een beetje klein maar veel het gaat er ons dus om dat we even wat vangen. ik heb even rond gekeken op internet en in me beurt met de fiets maar er is niks wat me echt aanspreekt want onze eisen:

max 2 uur met de auto rijden vanuit haarlem
moeten andere tenten staan( anders mag het niet) :oops:
het liefst een meertje(gesloten water)
mogen nacht vissen met een tentje
ook het liefst geen kosten verbonden aan het staan op de plek

als mensen ons zouden kunnen helpen zou het heel erg fijn zijn
joep van der roest
Berichten: 33
Lid geworden op: 24-07-2012 18:20

24-07-2012 19:34

sorry dat ik dit in aas heb gepost ik snap nog niet echt goed hoe dit werkt :lol:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

24-07-2012 19:56

Vissen in NL dekt de lading denk meer :wink:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

24-07-2012 20:50

Je woont in Haarlem?? Zat water dacht ik :wink:
Wat dacht je van de mooie wateren in spaarnwoude, de mooie nel, zijkanaalC of dat water tegenover t station (Zit ook veel vis) heb weleens gezeten tussen die twee bruggen net voorbij t station richting Nedtrain (oudeweg 6) das een klein plekkie tussen twee bruggen maar heb daar wel een hele mooie 24 ponds spiegel gevangen.
Hoop dat ik je opweg heb geholpen, nu mag jij de rest doen.
Succes!
joep van der roest
Berichten: 33
Lid geworden op: 24-07-2012 18:20

24-07-2012 21:05

bedanktvoor je reactie bart en klopt marco en ja er is genoeg water alleen ik weet niet waar ik wel en niet mag nachtvissen maar die plekken die u benoemt mag je daar gewoon nacht vissen?
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

24-07-2012 21:12

Je heb een heel mooi boekje gehad bij je vispas, daar staat alles in wat je maar moet weten. Voor verenigingswater kijk je gewoon op de site van jou HSV :wink:
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

24-07-2012 21:38

Gewoon doen, heb je twijvels... verstop je je onder een paraplu/ oval ipv een tent.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

24-07-2012 22:25

Bart beentjes schreef:Gewoon doen, heb je twijvels... verstop je je onder een paraplu/ oval ipv een tent.


twijvels zal ie niet hebben, twijfels daarentegen misschien wel...

Wolhandkrabjes ga je ook zeker tegenkomen daar in de Spaarne en Mooie Nel, maar er zitten ook mooie karpers. Lekker gaan vissen en aan de Mooie Nel mag je sowieso nachtvissen dus voerplekkie maken en knallen maar dacht ik zo...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
joep van der roest
Berichten: 33
Lid geworden op: 24-07-2012 18:20

24-07-2012 22:39

oke super bedankt heb op google earth gekeken en naar spaarnwoude toe gefietst en heb een prachtig plekje gevonden (jammer dat toen ik aan een wit visser vroeg of daar karper zat hij antwoorde met nee niet echt) maar ja toch ga ik het daar proberen nogmaals bedankt
joep
Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

24-07-2012 22:56

wat ik de afgelopen tijd heb geleerd is.. zoek eens een water op waar niet veel op karper gevist word... eigenlijk overal zit wel vis... de wateren waar je veel over hoort word vaak veel gevist en daar kennen de vissen de klappen van de zweep ook wel. zelf ben ik ook net begonnen op een nieuw water waar weinig mensen van weten dat je er leuk kan vangen. ik wist het ook niet maar naar een paar vissen gespot te hebben wist ik het zeker dit word mijn plek voor de komende tijd! en ik heb er al 3runs gehad in 2 sessies:) vorig jaar heb ik ook zon water aangepakt en oh ohw wat ben ik daar verwend!:)


je zegt dat je echt wat wil vangen... schud dat maar van je af want dan hou je het karpervissen niet lang vol. karpervissen is soms hard;)

en zoals hier verder al word gezegd kijk in de boekjes die je bij je vergunning hebt gekregen daar kan je precies zien waar je wel en niet mag vissen.

verder kan ik alleen maar zeggen keep it simple!

succes:)
joep van der roest
Berichten: 33
Lid geworden op: 24-07-2012 18:20

25-07-2012 12:08

oke ik zal verder zoeken naar wateren waar niet zo veel gevist word maar wat ik bedoel met ik wil gewoon wat vangen is dat ik heel erg graag me spullen wil uit testen snap je?
en dat het me dus niet uitmaakt of ik nou een karper van 4 kilo of een karper van 10 kilo vang.
bedankt voor de tip over het water!
joep
joep van der roest
Berichten: 33
Lid geworden op: 24-07-2012 18:20

25-07-2012 12:18

hee ik ga het proberen op de veerplas vanavond ik ga denk ik even voor voeren vanmiddag net achter de zwemmers lijn want iemand op dit forum zei dat dit de vaste route is van de karpers omdat het zand daar omgewoeld word jammer dat ik in me eentje moet maarja ik ga het maar proberen nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

27-07-2012 12:43

joep van der roest schreef:hee ik ga het proberen op de veerplas vanavond ik ga denk ik even voor voeren vanmiddag net achter de zwemmers lijn want iemand op dit forum zei dat dit de vaste route is van de karpers omdat het zand daar omgewoeld word jammer dat ik in me eentje moet maarja ik ga het maar proberen nogmaals bedankt voor jullie reacties!


dat zegt me zo niks. weet je ook wat het bestand daar is? ik zou iig niet teveel voeren! vaak als ik een nieuw water aanpak gaat er een weeklang elke dag zon 250gram bollen in. als je maar met regelmaat voert dat is het belanrijkste... als de stek eenmaal goed begint te lopen kan je altijd nog meer voeren! zwemgedeeltes kunnen zeker vis opleveren! het is niet alleen de bodem die omgewoelt word wat denk je van zuurstof in het water? en ik neem aan dat je iig 2hengels hebt?? zou 1 hengel bij dat zwemgedeelte neerleggen en met de andere de vis een beetje gaan zoeken. ik maak meestal 2voerplekjes en als ik na 8uur nog niks op 1 plek heb dan probeer ik het elders... zo leer je het water mooi een beetje kennen. succes!
joep van der roest
Berichten: 33
Lid geworden op: 24-07-2012 18:20

27-07-2012 14:37

ja ik heb 1 echte karper hengel en een hele stevige spin hengel als ik het karper vissen wat meer onder de knie ga krijgen dan pas ga ik nog een 2de karper hengel kopen.
het is niet gelukt die avond had in de middag even gevoerd maar niet bij de zwemmerslijn aangezien het heel erg druk was en ik ga geen boilies voeren als er mensen op die plek aan het zwemmen zijn.
dus heb ik het ergens anders geprobeerd maar jammer genoeg zonder succes wel heb ik een betere stek gevonden omdat er ergens in het meertje een landtong loopt en daar veel overhangende bomen zijn ga ik het daar ook eens proberen het jammere is wel dat ik geen peilhengel of iets heb waardoor ik de bodem verloop ook niet goed weet.
wel weet ik dat de bodem uit veen bestaat en dat er soms wat kuilen in de bodem van de plas zitten.
maargoed die plek waar die overhangende bomen met die landtong leek me wel een goede plek en ik kan daar makkelijk een tentje opzetten zonder dat iemand er last van heeft.
joep
Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

01-08-2012 16:29

het is mooi weer hop duikbril op en duiken maar!
Plaats reactie