de regge rondom nijverdal blanken ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

23-07-2012 23:55

hallo mensen

ik vis graag rondom nijverdal in de regge
op karper. maar heb al 3 sesies erop zitten
en nog geen vis op de kant wat doe ik verkeerd.

dit is wat ik doe:
3 dagen voeren met gemengde particels (duiven/kipvoer)
en boilies natuurlijk wel geweekte kip/duivenvoer
vissen met standaard rig met boilie die ik ook voer

tot nu toe een bult kl*te brasems en zeelt weeten
te strikken terwijl geen spoor van karper wat doe ik verkeerd
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

24-07-2012 00:43

Als je het duiven en kippenvoer ook hebt gekookt, is er weinig mis mee denk ik, je vangt vis, weliswaar geen karper, maar ik ga er dus vanuit dat onder water alles in orde is.
Misschien een ander minder brasem gevoelig aas gebruiken, en dat met pva gerichter bijvoeren.
Dus of groter bollen, maar denk eerder tijgernoten.
Wie het weet mag het zeggen....
Weet je wat het is? Meer water als vis!
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

24-07-2012 08:36

Sowieso minder brasem-gevoelig aas gaan gebruiken!
Er word genoeg op de regge gevangen...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

24-07-2012 09:46

Laat inderdaad als proef die partikels eens achterwege en voer een dag of drie alleen met boilies aan. Kijken wat er dan gebeurd.

Kan natuurlijk goed zijn dat die brasems de hele voorraad particles wegeten en de karper dat voer nooit eens tegenkomt. Die zullen dan op de dag dat je gaat vissen ook niet op je voerplek verschijnen, de brasems daarentegen uiteraard wel...

Als je alleen boilies voert heb je bij voorbaat minder kans op brasem, niet dat je ze absoluut niet zult vangen, maar je maakt wel meer kans op karper...

Andere optie kan zijn om meer partikels in het water te gooien, maar dan ook veel meer, samen met je boilies... Dan is er kans dat de brasem niet alles opeet en heb je kans dat de karper zijn gang kan gaan...

Ik zou echter eerst voor de optie met alleen boiles gaan om te kijken of die karper ook je voerplek aandoet...

Suc6!
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

24-07-2012 10:24

Na twee keer vissen op een stek waar degelijk is voorgevoerd en geen karper is gevangen, is verkassen de beste remedie.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

24-07-2012 23:27

Wat marco bedoelt met meer..veel meer..(??)
Lichtelijk kapot voeren ofzo?
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

24-07-2012 23:57

dankje voor de tips zou is beginnen met een voerstek
met 50/50 kippenvoer en tijgernoten. en wat handen boilies
meschien dat dat wel helpt, heb nu met het warme
weer de boel hier verkendt een paar uur fietsen en genoeg
ontdekt. en nu van de week een nacht pakken dankje voor de tips
en foto,s komen er wel als het goed uitpakt.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

25-07-2012 00:06

Een jaar of 10 terug heb ik samen met Nijverdalse vismaat Eric een zomer op het stuk tussen Schuilenburg en Hancate gevist.
Eric reed door de week 2 of 3 keer naar de fietsbrug in het midden van dat stuk met een 20 liter emmer gefermenteerde mais en 5 kilo boilies.
Hij voerde dan een strook van zo'n 500 meter aan, om de paar stappen een schepje mais erin en op de terugweg om de paar meter een handje boilies.
De eerste nacht dat we daar visten hadden we 25 runs, met als bonus een 30 pond 2 tone schub.
Na het vissen voerden we onder het terugvaren naar Hancate nog eens 5 kilo boilies. We hebben dit toen volgehouden tot eind september, de zone waar we voerden schoof iedere keer een beetje op richting Hancate of Schuilenburg, en we visten nooit 2 keer achter elkaar op dezelfde stek. We hebben niet 1 keer geblankt en sessies met meer dan 20 runs waren eerder regel dan uitzondering.
Dus, zoek een vismaat die net als Eric er geen been in ziet om, 2 of 3 keer in de week, weer of geen weer, midden in de nacht als het moet, met een emmer vol met 20 kilo mais en een rugzak met 5 kilo boilies, een kilometer langs de Regge te stappen.
De benodigde 20 kilo boilies draaide ik trouwens, dus niet dat ik niks deed :).
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-07-2012 08:43

Maar Bert, zeer waarschijnlijk is de huidige karperstand daar niet meer te vergelijken met 10 jaar geleden...
Ferdi Moes
Berichten: 8
Lid geworden op: 13-05-2002 02:00
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

25-07-2012 09:54

Beste Aart, Bert,

Die karperstand is zeer waarschijnlijk niet meer vergelijkbaar met 10 jaar geleden en ik zou je ook niet aanraden om de geschetste strategie toe te passen. Mijn ervaring is dat de vis veel geconcentreerder ligt nu veel stukken van de Regge heringericht zijn. Er zijn dus ook stukken Regge waar op enig moment (bijna) geen karper te vinden is. Dit is op veel rivieren natuurlijk altijd al zo geweest, maar op de Regge was over het algemeen altijd wel een visje te vangen. Dit is naar mijn idee wel enigzins veranderd en moet je dus ook rekening mee houden.

Alleen voeren met bollen heeft mij altijd wel betere resultaten opgeleverd (lees: meer karper, minder bijvangst) dan een combi met particles. Als er een school met brasem/zeelt/etc. over je stek heen trekt (en die scholen kunnen extreem zijn), kun je rustig je handeltje bij elkaar pakken...

Wanneer ga je deze week zitten, ben wel benieuwd naar medevissers op de Regge !!

Hoor wel en in ieder geval veel succes ! Het is een mooie rivier (geworden).

Groet Ferdi
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

25-07-2012 12:04

Maar Aart, zelfs als de karperstand gehalveerd is werkt voeren op die manier, je zult alleen wat minder vangen.
Mijn verhaaltje was ook bedoeld als reactie op paul's
Wat marco bedoelt met meer..veel meer..(??)
Lichtelijk kapot voeren ofzo?


Ferdi, we hebben toen voor dat stuk gekozen omdat daar volgens Eric altijd veel vis zat, hij kon het weten want heeft z'n hele jeugd aan de Regge gewoond.
Het stuk tussen Schuilenburg en Hancate is volgens mij niet zo veel aan veranderd dus ik zou niet weten waarom het nu niet meer zou werken.
Van brasem hebben we nooit last gehad omdat we niet voerden als we visten, pva zakjes met boilie snippers of uitvaren voor de overkant en uitlopen met een handje snippers onder de eigen kant
Wat ook meespeelde is dat wij het rijk alleen hadden daar, het is sjouwen geblazen als je daar wil vissen, tenzij je met de boot gaat natuurlijk.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

25-07-2012 13:28

Puur mijn persoonlijke mening:
Er is op veel sttukken genoeg verandert. Waar ik voor 15 jaar geleden nog wel eens met de vaste stok nog wel eens een klein karpertje kon vangen, lukt dat nu niet meer.. oorzaak? Zeg het maar, heb in het verleden genoeg vis in kofferbakjes zien verdwijnen langs de regge. ( aj! Nu zeg ik het....ja, door polen en andere oostblokkers...)
Heb ook voercampagnes gezien op sttukken waar je U tegen zegt. Men denkt dat ze alleen daar bezig zijn.
Ff op een zijspoortje; zat laatst zo goed verstopt dat die lullo aan de overkant lachend minimaal 10 kg het kanaal injoekelde. Ik ving daar niks meer...
Bert,
Zulke campagnes zou ik tegenwoordig niet meer zo snel durven doen. Minder maar attractiever aas gebruiken!
Door de komst van het intternet is al meer kapot gegaan.....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

25-07-2012 18:50

10 kilo op 1 plek is heel wat anders dan 20 boilies om de 10 meter.
Als je op die manier voert maakt het geen ruk uit waar je precies gaat zitten.
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

26-07-2012 10:28

hej ferdi

heb nog geen vaste datum staan maar wel een plek gevonden die me aanstaat dus van de week is voeren eerst een weekend op het overijssels kanaal zitten daar was na 1 dag me voerplek leeg :o :D
en de boilies waren ook weg :o maar ben zelf ook wel benieuwt na wat
de andere hier doen

ma goed vroeger was de regge wel makkelijker als tegenwoordig ik weet de meeste redenen ook niet ma polen hebben er veel weggevist :cry: :evil: heb zelf namelijk vroeger veel in het late najaar
bij de waterzuivering instant er wat gevangen dat lukt ook niet egt meer tegenwoordig :( ma goed ben karpervisser beetje stug mag je dan wel zijn om het vol te houde

vriendelijke groet tim
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

26-07-2012 10:49

Hoe dan ook: succes tim!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

01-08-2012 11:37

van de week ga ik een 24 uur sessie houden op de regge
heb nu gevoerd met tijgers en bollen tot nu toe geen brasem erbij gezien
wel savonds laat mooie bellensporen gezien en 1 karper zien springe
boven mijn voerplek dus ben hoopvol gestemd

ik inspecteer mijn voerplek savonds door even met de hond eruit
te gaan en een poosje na het water te turen de sessie op het overijssels
kanaal leverde niks op kreeg een groep van 10 karpers op de stek ma
die ware drukker met nog een keer paaien door de hitte :(

dus was ook een blank
groete tim
Ferdi Moes
Berichten: 8
Lid geworden op: 13-05-2002 02:00
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

01-08-2012 11:54

Ha Tim,

Wanneer ga je zitten, misschien hop ik nog even langs.

Ga zelf donderdag op vrijdag een nachtje, hopelijk een andere stek als jij :lol:

Hoor wel.

Gr. Ferdi
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

02-08-2012 10:00

Ferdi Moes schreef:Ha Tim,

Wanneer ga je zitten, misschien hop ik nog even langs.

Ga zelf donderdag op vrijdag een nachtje, hopelijk een andere stek als jij :lol:

Hoor wel.

Gr. Ferdi



ik ga ook donderdag op vrijdag en meschien als het weer het toelaat
nog een nacht groete tim
jochem joegy westra
Berichten: 7
Lid geworden op: 28-05-2013 00:05

24-09-2013 00:36

ik ga het morgen vroeg proberen op de regge.

heb 3 dagen voor gevoerd op de regge met 15 mm boilies, ongeveer 3 kg in totaal . ik vis in een kom waar een aantal plomp bladeren groeien en een aantal opstakels liggen. ook hangen er op dat stuk veel bomen over het water. het feit is dat er op zoveel plekken op de regge de kanten zijn vernieuwd ,dat je op een beschutte plek meer en sneller vis kunt verwachten. de regge ter hoogte van de waterzuivering is comleet vernieuwd. en dus ook waardeloos voor vis naar mijn idee.ook een heel stuk voorbij hellendoorn achter de ola is vernieuwd en was van t zomer een trekpleister voor zwemmende jeugd.daar moet je ook niet zijn. daar tussen heb mooie stukken waar je kunt vissen.

ben wezen kano varen vanaf de wilgenweard en ben onderweg wel 30 dode brasems en zeelt tegen gekomen.toevallig was rijks waterstaat net bezig om om dit te checken. zei vertelde dat dit met het zuurstof gehalte te maken had. plantenrijk gebied uitzoeken zou je zeggen dan.dode karpers ben ik namelijk niet tegen gekomen .

ik denk dat je dit najaar goed kans maakt op de regge
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

24-09-2013 00:53

Hallo Jochem

Dit is al een oud topic van mij weet ondertussen al
Veel meer. ken ook de kom die jij bedoeld, maar heb
Het deel in nijverdal al opggegeve. dit is niet zo
Productief meer, denk wel aan die kom is vrij
Ondiep. en de bodem ligt vol rommel en blubber
Meschien kom ik nog wel ff kijken.

Heb al wel dit jaar genoeg mooie sessies gemaakt op
De regge met meer als 3 vissen op een nacht goed
Zoeken en veel lopen en spotten van vis loont

Mvg Tim n
Plaats reactie