Recreatieplas Hoogkerk

Plaats reactie
Heine Danhoff
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-06-2012 11:51
Locatie: Zuidhorn

23-06-2012 23:19

Zoals jullie in mijn voorstel rondje kunnen/konden lezen ben ik pas weer begonnen met karpervissen ( na een stop van kleine vijf jaar).
Om mijn horizon wat te verbreden ben ik wat wateren aan het uitproberen in de omgeving Zuidhorn/groningen. Zo viel mijn oog vandaag (via google earth) op de recratieplas in hoogkerk.
Nu had ik er al wel eens van gehoord in het verleden maar zelf nog nooit gezeten. Tot vanmiddag.
Ik had wat info gekregen over hoe en waar te vissen. Maar langs de kant is het dan toch lastig te bepalen.
Ik had begrepen dat er een soort van "dijk" (verhoging) ligt in het water? Is er iemand hier die mij daar meer over kan vertellen? Of is er iemand anders die info heeft over dit water en dat misschien met mij zou willen delen?
Aangezien ik (nog) geen beschikking heb over een boot voerboot is het voor mij lastig te bepalen hoe de bodemverloop is. Naar mijn idee is het wel een harde zand bodem met toch een klein beetje begroeiing her en der.
Mocht er iemand zijn die mij een eindje op weg wil helpen op dit water dan hoor ik het graag.

BVD.

Heine
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-06-2012 17:53

Heine,

Een peilhengel helpt je op de door jou te bevissen werpafstanden een heel eind verder denk ik. Daar heb je geen (voer)boot voor nodig, en het verschaft je nog wat informatie over de bodemstructuren ook..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

07-07-2012 12:44

Snorkel pakken met mooi weer is ook prima te doen!

Ik woon trouwens vlak bij Zuidhorn, misschien kunnen we elkaar via de pm wat tips over wat geven! :wink:
Gebruikersavatar
Danny Kwant
Berichten: 27
Lid geworden op: 12-02-2013 15:27

20-05-2013 21:40

Hallo,

Misschien een beetje offtopic maar;

Vanavond ben ik wezen eten bij de yankee doodle in hoogkerk.
We hadden de auto geparkeerd bij een aangrenzende sloot van de recreatieplas Hoogkerk.
Natuurlijk moest ik even een blik werpen in dit water en zag tot mijn grote verbazing een dood meervalletje drijven tuusen de 30 en 40 cm.
Dit maakte mij wel nieuwschierig en ben na het eten nog even langs deze sloot gelopen en heb er in totaal een stuk of 8 dode meervalletjes zien liggen verdeeld over de sloot.

Is hier iemand die daar meer over weet?

Met vriendelijke groet,

Danny
Plaats reactie