Zoetermeerse Plas, Noord Aa Zoetermeer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rens Kaaijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-05-2007 22:37
Locatie: Zoetermeer

21-06-2012 20:22

Hallo ik ben al wat jaren bezig met karpervissen.

Begonnen op de simpele wateren van Rokkeveen.
Daarna jaren gebivakeerd in het westerpark in zoetermeer.
Nu ben ik bezig op et Noord AA , ( zoetermeerse Plas ) maar echt vlotte wil het nog niet.

Nu heb ik wel het een en ander gevangen ( o.a Persoonlijk rec. ), maar merendeels was het ook brasem :evil:
Na dit jaar een verhuizing en een verbouwing te hebben gehad, ben ik weer begonnen met vissen.
Nu wil ik weer volop aan de bak op het Noord Aa, maar wil niet weer als Brasemtikker uit de bus komen.

Het zal vast meerdemalen besproken zijn, maar ik begin er toch maar weer over.

Is het goed om het gehele vis seizoen een voerplek aan te maken?
Of is het voorvoeren van 4 dagen meer dan genoeg, om een goeie vissessie te hebben.
En moet je echt verschillende plekken aandoen, of is blijven zitten op een plek ook goed te doen?

En als je een voerplek aanmaakt, vinden jullie 2 kilo per stek voldoende?

Ik hoef geen verhalen over duivenvoer, of andere kleine particels.
Dit is voor mij geen optie meer, aangezien ik van me geschiedenis heb geleerd, dat er alleen maar brasem op af komt.
Ik ben geen bakkenvanger, ik ben een karpervisser
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

23-06-2012 19:36

Tot eind september heeft het weinig zin om een voerstek op te bouwen kan ik je zeggen.
Dan is de kans erg klein dat je hem zelf kan bevissen. Rond deze tijd van het jaar zou ik me
overigens meer op de noordhovenseplas richten!

Gr, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

23-06-2012 20:38

op Noord A blijf je brasem pakken hoe je het ook aanpakt, het stikt er namelijk van.

en een voerplek hoeft niet voluit te gaan maar 4 dagen is meer dan voldoende en dan wel steeds wat kleiner strooien.

Waar je wel de meeste kans maakt is bij het tweede eilandje zeg maar de rest is niet veel soeps.

succes en wie weet zie ik je nog we keer ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rens Kaaijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-05-2007 22:37
Locatie: Zoetermeer

24-06-2012 12:46

Kom net terug van een nachie Noord Aa ( zoetermeerse plas.
Heb veel geluk gehad met het weer, aangezien het op zondag ochtend best veel zou regenen.
Had alleen wel een lekke voorband, dus kon weer eens lopend naar huis samen met een bepakte viskar :evil:


Ik was maandag begonnen met het maken van een voerplek.
Het voer bestond voornamelijk uit bollies, vermalen bollies, opengesneden bollies, en bij elke voeremmer voor een dag 1 blikje tonijn op waterbasis.

Ik heb ook bollies opengesneden voor een betere geur uitwalseming.
Tonijn meer gebruikt voor de aas-activatie. ( ooit gelezen in een Karperwereld blad )

Ik ben op het eerste eiland gaan zitten net voordat je de wijk uitrijd.
De gehele dag heb ik geen stootje gehad, tot aan de avond.
Rond negen uur kreeg ik de eerste aanbeet, de eerste van 7.

Nu zal ik wel alvast zeggen dat deze aanbeten wel om brasems gingen :evil:
Dus ook dit jaar ben ik weer als brasemtikker van het Noord Aa afgedruipd.
Wat een drama.
Maar ik ben wel blij dat ik wat gevangen heb, want er zat tenminste vis.
En waar brasem zit, daar zit vaak ook de karper.

Zal denk alleen wat aan me voertechniek moeten doen, of de grote van de bollie moeten veranderen.
Al zou ik zelf niet weten wat, aangezien ik al met een 20mm bollie zat, i.s.m. een pop-up.
Lijkt mij een te grote hap voor een brasem, maar daar bleek niets van waar.
Ook mijn long-shank haak werd moeiteloos gepakt.

Gewoon steevast door-vissen.
De karper komt vanzelf.
Maar als iemand nog een gouden tip heeft dan is die van harte welkom
Ik ben geen bakkenvanger, ik ben een karpervisser
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-06-2012 13:42

Ik heb wel een tip. Als je weet dat een water sterft van de brasem en je gaat meerdere dagen voorvoeren (je geeft de karpers dus de tijd om je plek te vinden) dan is het echt vragen om ellende als je gaat werken met halve boilies, gekruimelde boilies, grondvoer, kleine particles, pellets, hoge doses liquids, vis uit blik, etc. Je trekt op deze manier gewoon een berg platten naar je stek die de boel netjes schoonvreten en gaan liggen wachten op het volgende portie. Probeer eens alleen harde boilies of tijgernoten (niet laten slijmen) voor te voeren. Je voerstek wordt een stuk minder attractief, waardoor het langer duurt voor de brasem de boel opgeruimd heeft en karper meer kans heeft om er op te komen.

Wil je op korte termijn (instant) vis vangen, dan kan die extra attractie erg nuttig zijn om snel vis op je plek te krijgen, door je tijd en locatie goed te kiezen hoop je de kans dat dat karper is zo groot mogelijk te maken. Heb je langer de tijd om de vis aan je aas/plek te laten wennen en vertrouwen op te laten doen (meerdere dagen), geef ze die tijd dan en probeer niet de boel te forceren met extra attractie, dat werkt heel vaak averechts.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-06-2012 17:55

Rens,

Je hair een eind langer maken elimineert al heel veel.. Dus 4-5cm tussen aas en haak. Probeer het eens met een hengel, wie weet ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-06-2012 10:00

Daaf Wolters schreef: Probeer eens alleen harde boilies of tijgernoten (niet laten slijmen) voor te voeren. Je voerstek wordt een stuk minder attractief, waardoor het langer duurt voor de brasem de boel opgeruimd heeft en karper meer kans heeft om er op te komen.



opzich is dat ook een goeie tip en heb ik dit ook aleens geprobeerd, maar die stinkerds pakken ook steeds vaker tijgers zonder slijm en harde bollen, ik heb dus een idee dat veel mensen dit al doen en dat ze er aan zijn gaan wennen..

Denk dat het dan maar gewoon keiharde ballen worden van 24/25/28/30 mm ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-06-2012 10:20

Je hair verlengen en 15mm wateroplosbare vismeeltjes kunnen ook gewoon.. Wel af en toe binnen draaien om te kijken of ze het er niet aftrekken (geldt ook voor kopvoorn en laatst ondervonden: Meerval) maar vangen doe je ze niet.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-06-2012 10:20

Je hair verlengen en 15mm wateroplosbare vismeeltjes kunnen ook gewoon.. Wel af en toe binnen draaien om te kijken of ze het er niet aftrekken (geldt ook voor kopvoorn en laatst ondervonden: Meerval) maar vangen doe je ze niet.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rens Kaaijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-05-2007 22:37
Locatie: Zoetermeer

25-06-2012 17:37

Sven van Anrooy schreef:Rens,

Je hair een eind langer maken elimineert al heel veel.. Dus 4-5cm tussen aas en haak. Probeer het eens met een hengel, wie weet ;)



Is dit niet een beetje aan de lange kant.
Lijkt mij als de karper de bollie naar binnen zuigt, en hij voelt er een draadje aan hangen dat hij als nog de bollie uitspuugt.
Ook de inhaakingkans lijkt me kleiner, aangezien hij de haak niet gelijk mee naar binnen neemt!!!
Ik ben geen bakkenvanger, ik ben een karpervisser
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-06-2012 18:18

Rens,

2 hengels weet je nog?

Je hoeft me niet te geloven maar pas nadat je het geprobeerd hebt. En niet één keertje, maar gewoon een tijdje
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rens Kaaijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-05-2007 22:37
Locatie: Zoetermeer

30-06-2012 07:19

Sven van Anrooy schreef:Rens,

2 hengels weet je nog?

Je hoeft me niet te geloven maar pas nadat je het geprobeerd hebt. En niet één keertje, maar gewoon een tijdje



Ik zeg niet dat ik je niet geloof, alleen vind ik het een apparte manier.
En ik had er ook nog nooit over gehoord
Ik ben geen bakkenvanger, ik ben een karpervisser
Fans Hoogervorst
Berichten: 88
Lid geworden op: 26-10-2009 11:44

30-06-2012 10:31

Ik weet niet welke bol je gebruikt maar ik zou nu even over stappen op een andere bol dus zonder vismeel!
Dit wil ook nog wel eens het verschil maken met de brasems.
En een haakmaatje 6 scheelt ook al weer wat brasems.

gr.frans
Het is niet Fans maar Frans.
Gebruikersavatar
Rens Kaaijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-05-2007 22:37
Locatie: Zoetermeer

01-07-2012 08:31

Kwa voer gebruik ik gewoon Galic robin red. ( het gebruikelijke aas van de plas )

Daarnaast gebruik ik twee maten haken:

Longshank maat 6
Longshank maat 8
Ik ben geen bakkenvanger, ik ben een karpervisser
Plaats reactie