karpervissen nederland

Plaats reactie
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

06-06-2012 04:54

hallo allemaal,

ik had even een lastige vraag:P
ik ben namelijk net terug van een weekje karpervissen in frankrijk.
Hier heb ik lekker gevangen maar niet alles eruitgehaald wat ik eruit kon halen denk hierbij aan lossers en vastzwemmers. echter wel mijn pb verbroken van 11 naar 13 kg.
Nu ben ik volgende week nog 2 weken vrij.
Nu wilde ik deze weken nog volledig aan vissen gaan besteden.
Echter ben ik nog op zoek naar een mooi water( geen betaalwater) waar een paar mooie vissen zwemmen.
Ik zou graag mijn ned pr willen verbreken(10 kg).
Nu heb ik google al geraadpleegt maar kom ik alleen maar betaalwateren tegen.
Ik vroeg me af of iemand nog een leuk water liefst in de buurt/straal van 100km van roosendaal kent waar een aantal mooie 20 ers/30ers rond zwemmen.
Snap dat niemand dit zo in een berichtje weg zet.
Als iemand een goeie tip voor mij heeft zou die deze dan in een pb naar mij willen sturen?
Het water zelf maakt me niet zoveel uit, ik kan tot 170 meter afstand ongeveer vissen met mijn huidige molens, ben voorzien van een voerboot met dieptemeter.
Enigste wat ik wel prettig zou vinden is dat er niet al te veel wier of begroeiing in het water aanwezig is.
enig dressuur mag aanwezig zijn, wil de lat wat hoger gaan leggen voor mezelf namelijk!
Liefst een water waar nachtvissen is toegestaan haha!
alvast bedankt!
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

06-06-2012 08:36

Water met vissen groter dan 10kg in een straal van 100 km rond Roosendaal, nou: doe eens een gooi... Hollands Diep, Haringvliet, alle grote Hollandse rivieren (Merwede, Noord, Waal), kleinere rivieren (Schie, Linge), Reeuwijkse plassen, Nieuwkoop, Kaag, een paar honderd kilometer poldersloot (Hoeksche Waard, Alblasserwaard en eigenlijk alles in de driehoek tussen R'dam, Utrecht en Leiden). Verder uiteraard nog alle mogelijke afgravingen en recreatiegebieden tussen Vlissingen, Eindhoven en Utrecht. Maw. succes met zoeken!

Als ik nog twee weken de tijd had... zou het wel weten met dat prutweer hier in NL, lekker nog 10 of 12 dagen naar La Douce France.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-06-2012 10:58

Die grote wateren,is geen garantie op grote vissen,de vissen die je er het meest vangst zijn toch al snel vissen rond de 20 pond. Groot water zorgt niet voor een vette groei van de vis zoals op meertjes en putjes.

Wil je op een groot water aan de bak gaan,moet je er flink wat tijd en geduld in gooien,en door de ''kleinere'' vissen heen zien te vissen. Maar die kleine vissen komen ook niet zomaar op je stek op groot water.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

06-06-2012 15:44

Nu heb ik google al geraadpleegt maar kom ik alleen maar betaalwateren tegen.


Google heeft ook de functie "maps". Wanneer je die gebruikt is de kans groot dat je binnen een straal van 10 km 100 wateren/stekken vind waar wel een vis van 11kg zwemt.

Succes!
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

07-06-2012 01:05

ik ben me bewust van de grote wateren dat hier ook grote vissen rond zwemmen.
Echter zoals al werd aangegeven door leen zijn deze ook lastig te vangen.
Vis zelf nog niet zo lang, heb voor mijn vakantie eindelijk mijn 1e karper op de mark weten te vangen.
vis voornamelijk veel op polderwateren en putjes, en dan op de mark zo nu en dan.
Dus mijn voorkeur gaat ook uit naar een put of polderwater.
Geen groot kanaal omdat ik van mezelf bewust ben dat dit voor mij nog (te) moeilijk is.
Maar toch bedankt voor je reactie jan.
Misschien dat ik dan toch maar aan de mark ga vertoeven.
Verdere tips zijn altijd welkom uiteraard!

mvg,
Daniel van der vorm.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

07-06-2012 09:08

Dan zou ik eerst eens wat gaan oefenen, leer het water lezen, leer te drillen, leer de karper te behandelen op de mat, leer hem te hanteren voor de foto, kortom doe eerst wat ervaring op, ze worden vanzelf groter ;)
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

07-06-2012 15:27

Haha nou zo erg is het nou ook weer niet hoor jamy:P
Weet men visse wel te drillen ed, en te verzorgen ed hoor.
tis niet dat ik sinds een week ben begonnen met karpervissen:P
Plaats reactie