Overijssel: Regge, Overijssels kanaal, Twente kanaal etc.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patr1ck Valk
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-05-2012 12:58

24-05-2012 13:22

Beste vissers,

mijn vragen:

Heeft iemand ervaring op de Regge & Overijssels kanaal? Heb hier verder wel veel gewit vist maar nooit echt veel karper vissers gezien. In de buurt van Nijverdal / Hellendoorn (thuis water). Ik weet dat ze er wel zitten op de Regge maar niet qua kwantiteit of groottes.

Verder lees ik altijd veel over het Twente kanaal. Zijn hier bepaalde stukken waar je echt moet zijn (althans over gehoord, passieve grootte karpers). Of bepaalde stukken die ik juist moet vermijden? En kun je hier een beetje goed instant vissen of moet je eerst een voer campagne opzetten?

Ik hoop dat iemand mij een paar pointers kan geven. Alvast bedankt.

Greetz Patrick.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-05-2012 14:24

Op zowel het Overijssels kanaal als het Twentekanaal lopen spiegelkarperprojecten. Vang je op een van die wateren een spiegel, meld deze dan met een foto van de linkerflank (kop in de rechterhand) terug. Voor het OK kan dat op contact@ksnregiozwolle.nl, voor het TK op skp@ksnregiooost.nl. Op het TK zijn ze eind vorig jaar uitgezet en gaat het nu dus nog om kleine spiegels, maar dat kan binnen een paar jaar veranderen.
Ik wil je voor het TK best een duwtje in de goede richting geven, stuur maar even een PB en/of kom een keer buurten langs de waterkant.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

01-06-2012 00:53

over de regge

kijk naar opvallende onderbrekingen in de regge
zoals een kom die aan de regge zit of plekken waar
veel plomp(lelie) bladeren groeien kijk ook vooral bij gebieden waar de regge splitst of voor een stuw/vistrap waar niet veel stroming staat
zwaaikomen worden dit genoemt als ik me niet vergis als je zo,n
plek heb voer is een week en vis er dan 2 nachtjes of 1 dan weet je
het gouw genoeg

(p.s. voor eventueel meer tips)
PB even dit is namelijk ook een thuiswater voor mij
Mvg. Tim N
Tim Snijders
Berichten: 65
Lid geworden op: 27-01-2010 18:07
Locatie: Reutum

04-06-2012 21:07

Gewoon proberen wat jou best lijkt :wink:
kom je er zelf achter
Teun Jansen
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-07-2012 12:52

29-07-2012 13:05

Gister van 3 in de middag tot 3 in de nacht op Twente Kanaal gezeten (ter hoogte van Delden).
Was de eerste keer op karper hier en viel behoorlijk tegen.. helemaal niks behalve 2 lichte tikken op de hengel.

We hadden er 5 hengels in liggen, 1 naar links en 1 rechts gegooid ongeveer 2 meter uit de kant. en 3 in de vaargeul.
Gevist met boilies aardbei, black octopus, krab en nog wat zoete versies. Ook nog een hengel met mais geprobeerd en mini boilies in de hoop dan maar een grote brasem ofzo te vinden maar helemaal niks.

Even door de onweersbui heen gevist maar dat mocht ook niet de kansen keren :(

Geen idee wat we verkeerd doen. Ik lees/hoor veel mensen over het geweldige Twente Kanaal maar het viel me heel erg tegen.

Ga het denk ik nog wel een keer weer proberen.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

29-07-2012 14:59

Maak minimaal 1 nacht per week op het kanaal. Valt mij af en toe ook wel eens tegen. Moet het makkelijk wezen dan? Das het allang niet meer...
Doorzetten, doorzetten en nog meer....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

29-07-2012 15:14

Tja Teun,

Ondanks de mooie verhalen over het kanaal, is het niet een kanaal dat je zomaar bedwingen kan in een halve dag vissen! Daar mag je best meer tijd voor uitruimen als je het echt wil leren kennen.

Gr Bas
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Teun Jansen
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-07-2012 12:52

29-07-2012 15:18

Ik hoef ook niet meteen de ene na de andere eruit te tillen.
Maar als ik bijvoorbeeld een dagje op het hulsbeek zit haal ik er toch op een slechte dag 2 uit en een goede dag 7 of meer. (wel gem. 65cm vis dus geen monsters)

Maar na 12 uur aan het kanaal had ik toch liever wel minstens een run willen zien :P

Ik ga het deze week zeker nog een keer proberen! :)
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

29-07-2012 15:28

En ik wel weer na zo'n 6 nachtjes weer eens een keertje... :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-07-2012 17:21

Ik denk dat de meesten op het TK met gemiddeld een visje per nacht erg blij zijn. Om er dan van uit te gaan dat je in 12 uur instant vissend wel een run gaat krijgen is wellicht wat optimistisch. Aan de andere kant, het is zeker niet onmogelijk. Wat ik je dan aan zou raden is elke 3 uur te verkassen. Zo vergroot je de kans dat je ergens vis tegenkomt en beter 3 uurtjes op een goede stek dan 3 nachten op de verkeerde. Voor de meesten blijkt dat echter te veel moeite, tja I rest my case.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Teun Jansen
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-07-2012 12:52

29-07-2012 21:05

Daaf Wolters schreef:Ik denk dat de meesten op het TK met gemiddeld een visje per nacht erg blij zijn. Om er dan van uit te gaan dat je in 12 uur instant vissend wel een run gaat krijgen is wellicht wat optimistisch. Aan de andere kant, het is zeker niet onmogelijk. Wat ik je dan aan zou raden is elke 3 uur te verkassen. Zo vergroot je de kans dat je ergens vis tegenkomt en beter 3 uurtjes op een goede stek dan 3 nachten op de verkeerde. Voor de meesten blijkt dat echter te veel moeite, tja I rest my case.

Ik zal het is proberen, gewoon rodpod met hengels erop achter in de auto en zo steeds verplaatsen dan maar :)
Wat ik me afvraag is of die draai kommen (verbredingen) beter of slechter zijn?
Kan me voorstellen dat omdat het daar ontdieper is de vis er met de hitte wat in de warme laag water gaat zitten.
Maar ik ben eigenlijk alleen maar bekend met stil water.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

31-07-2012 11:18

1 Hengel stijl onder eigen kant, 20-40cm uit de kant..
Ander hengel meestal randje of in de vaargeul..
Vis amper over de helft ivm boten..

Ik doe het veel te weinig, maar zoek naar kuiltjes en andere afwijkingen langs de kanten...
Maar ik ken ondertussen ook wel een paar stekken die regelmatig vis opleveren, dus uitpeilen hoeft dan niet perse, al zal het misschien wel beter zijn.. :)

Andere tip: niet teveel voeren, ik gooi er maximaal een handje bollen verspreid op..
Ik heb het vermoeden (en bijna zeker op de zijtak), dat vissen grote plekken met voer gelijk voor gevaar zien..
Ook als er een boot langs komt voer ik maar 10-15 bollen bij..

Meer dan een kilo gaat er bij mij niet in per 24 uur..
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

31-07-2012 13:04

Remko, veel voer op een klein stuk ontwijken ze wel. Maar als je een beetje verspreid voert over de gehele breedte van het kanaal valt het nog wel mee. Denk wel dat het eraan ligt wel stuk je bevist. Sommige delen van het kanaal zijn tegenwoordig erg druk...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Teun Jansen
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-07-2012 12:52

31-07-2012 18:30

Gister even langs kanaal gereden van Enschede tot aan Lochem (sommige stukjes kan je niet langs) maar zag over dat hele stuk 4 karper vissers en 2 mensen op snoek met een boot.

Zitten wel veel stekken die regelmatig gebruikt worden (hoge gras allemaal mooi ruim plat).
Zelf uiteindelijk bij de Berkel gekomen en daar was het ook helemaal 0,0....

Dus deze week of volgende week weer lang op kanaal zitten en hopen :)
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

01-08-2012 10:38

Die snoekvissers zag ik gister ook. Hadden weinig succes..net als ik...
Het was wel goed druk op de zijtak!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Plaats reactie