NOORD AA ZOETERWOUDE

Plaats reactie
hans ruitenbeek
Berichten: 14
Lid geworden op: 21-05-2012 23:04

21-05-2012 23:10

beste karpervisser

ik ben een begine karpervisser tenminste ik loop nu 1 jaartje mee
en ik ga samen met een vriend vissenbij de noord aa zoeterwoude(geen zoetermeer!)
dat is klein plasje alleen weet ik er verder weining van mijn vriend weet er wel wat van
maar hebben jullie tips voor mij kwa stekkie,s op zulke meertjes en welk aas is (VAAK) effectief?
ik hoor het graag van jullie als je meer info wild over het water:
googlemaps
Noord AA zoeterwoude
daar kan je het watertje zien voor diegene die mij willen helpen
alvast bedankt

gr hans
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-05-2012 09:28

Tips:

In volgorde van aanpak

Google Earth, vaststellen van interessante oevers (dwz icm windrichtingen, bereikbaarheid)
Boot met dieptemetertje, globale dingen vaststellen
Peilhengeltje, bodemstructuren vaststellen
Werppijp en een paar zakken 20-25mm boilies, pak maar een zoete knikker, mag best wat hard zijn
Een paar interessante plekken bevoeren, en stelselmatig afvissen

Het water wat jij bedoelt is een stuk wat behoort tot de gehele boezem tussen Haarlem-Amsterdam-Nieuwkoop-Gouda-Voorburg en alle daartussen gelegen plassen als de Westeinder, Braassemer, Spaarne, Mooie Nel, Haarlemmerliede, Nieuwe Meer, Kagerplassen en nog wat van dat soort dingen.

Echt ingewikkeld is het vissen daar niet, mits je bereid bent wat op je plaat te gaan, wat tijd en moeite te investeren in je aanpak en vooral je ogen op te houden. Te lang doorharken op een stek terwijl de vissen een kilometer verder wel te vangen zijn is niet iets wat je lang vol moet willen houden.

Vind je de vis, dan ga je ze vaak vangen. Maar zeker in deze tijd, waarin de paai toch wel aan de gang is, blijken veel stukken water visloos en bevatten andere stukken water belachelijk veel vis.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
hans ruitenbeek
Berichten: 14
Lid geworden op: 21-05-2012 23:04

22-05-2012 16:33

beste

oke bedankt ik vis denk ik op verschillende plekken ja
maar ik heb alleen geen boot met dieptemetertje helaas
zijn er nog meer tips van mensen die daar geweest zijn of bekend met zulk soort watertjes
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-05-2012 18:03

De rubberboot is ook over te slaan, of eventueel te vervangen door zo'n voerding met dieptemeter. Anders wordt het ouderwets peilen.

Kantvissen kan luctratief zijn, het hoeft lang niet altijd ver uit de kant. Zeker als er wat meer water staat (metertje zo niet meer) in combinatie met dikke rietkragen die in de avondzon staan. Heb je dan ook nog een ZW windje en heb je een beetje geinvesteerd in stekopbouw, dan kan het haast niet meer fout lopen.

Tenzij er op dat moment helemaal geen karper huist, maar dat is overal zo.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

28-05-2012 12:58

Kantvissen heel goed mogelijk daar. Je kan er ook goed met je auto bijkomen. Stukje de dijk oplopen met je spullen en mooi plekkie tussen het riet zoeken. Kijk wel uit dat er witvissers met een bootje boven op je stek gaan liggen. Die worden verderop verhuurd en zijn in de weekenden in trek bij de witvissers. Ze komen in alle vroegte als jij ligt te pitten zo voor je deur liggen. Maak het niet te moeilijk daar er is goed vis te vangen.
Succes
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

28-05-2012 22:29

ik heb 7 jaar op dit water gevist...
ben ermee gestopt.
er moeten veel te veel uren gemaakt worden om een vis te vangen.

bekijk het zo, om te leren is het een leuk water voldoende interessante stekken om te bevissen.
het is een hele zachte bodem... lood zakt zeker een centimeter of 20 weg in de slik... dus je fluor carbon lijnen en combi links kan je allemaal weg laten.
Mocht je echt kans maken op vis dan moet je er echt veel voeren. Gewoon een grote voercampagne opzetten en dan strooien, veel strooien. De kans bestaat daar dat je aan het voeren bent voor iemand anders, het is namelijk een nogal druk water om te bevissen vooral in het weekend.

Zoals je al aangaf, je draait pas een jaar mee en je weet niet zo veel van dat water zou ik zeggen zoek eerst maar andere wateren op.

Water pluspunten:
Veel leuke stekken om te bevissen
je zit daar heel lekker
mooie omgeving
"als" er vis wordt gevangen zijn het mooie uitzet spiegels van 10 tot 25 en de oudere schubs

water minpunten:
heel druk vis water
heel veel boten
hele zachte bodem
veel uren maken voor relatief weinig vis


doe er mee wat je wilt...
mocht je vragen hebben, stel ze gerust via pb
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
John rietkerken
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-04-2010 20:32

06-06-2012 22:05

Hoi hans,

Wat je moet doen is bij boer geertje een bootje huren,dan vaar je naar de overkant van het meertje.
Dan ga je zitten waar het meertje een sloot wordt aan de rechterkant dan zit je een beetje op een bocht.
En als je dan links die sloot inkijkt dan zie je een boom over het water heen hangen daar een hengel.
en dan een meter of 50 naar rechts toe heb je een houten (paalen)kant daar zit een opening van een cm of 50 als je daar een meter van af vis komt het goed.
Die hele kant bevoeren lekker verspreid de bodem is daar goed hard.

Succes groeten John
Plaats reactie