IJmeer/Markermeer.

Plaats reactie
Ricardo Atsma
Berichten: 29
Lid geworden op: 11-05-2012 20:06

13-05-2012 22:27

Hallo Allemaal.
Ik heb een vraag ik zat te denken om op de oostvaardersdijk te gaan vissen en dan bij de Pampushaven of de Dashorstdijk. Heeft iemand ervaring op dit water en misschien nog wat tips waar ik rekening mee moet houden?
En op de Dashorstdijk is het dan verstandiger om aan de kant van de haven te gaan vissen of gewoon op het openwater?
Als iemand ervaring heeft op dit water hoor ik dit graag.

Groetjes Ricardo.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-05-2012 05:35

Je moet rekening houden dat je niet gelijk de jackpot hebt. En dat je er lang kan blanken.
Verder observeren met je ogen en de bodem gesteldheid van je beoogde stek leren kennen dat is naar mijn idee nog het belangrijkste.

En praat eens met andere vissers in de buurt.

Zie je ze niet,dan is de rede daarvoor wel duidelijk genoeg. Seak and you will find and make some succes.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

14-05-2012 06:08

Hou er rekening mee dat je NIET mag nachtvissen op het IJsselmeer en markermeer, staat in de vergunningen ;-)
Zelf ben ik ook jaren op zoek naar karper op het markermeer maar alleen aan de andere kant bij Hoorn, maar ik de meeste succes heb gescoord is in de havens.
Je moet het markermeer zien als een groot zandwoestijn met weinig natuurlijk voedselaanbod, daardoor zijn de stekken lastig te vinden.
Daarentegen in de havens is zat natuurlijk voedsel, dus vis!
Voer een paar daagjes en je zal scoren ;-)
Succes!
Plaats reactie