Amer/Biesbosch

Plaats reactie
wessel de jong
Berichten: 13
Lid geworden op: 02-05-2012 23:12

02-05-2012 23:26

Hallo mede Karpervissers,

Ik werk nu al bijna twee jaar in de haven van de Amercentrale, ik heb in die tijd erg veel op snoek gevist op de Amer omdat ik het water eerst wat beter wilde leren kennen met de dieptemeter. Nu komt mijn nieuwe werkscheepje over enkele weken in de haven van Lage Zwaluwe te liggen, vanuit daar wil ik dan ook de jacht op onze zoetwaterbiggen gaan openen. Zijn er mensen die hun bevindingen/ervaringen willen delen over dit gedeelte van de Amer/Merwede/Biesbosch?
Zelf zit ik te denken aan het gat van de vissers of aan de kant van Lage Zwaluwe te blijven.
PM mag natuurlijk ook.
Op stomme antwoorden zal niet gereageerd worden.

B.v.d. Wessel
wessel de jong
Berichten: 13
Lid geworden op: 02-05-2012 23:12

09-05-2012 21:30

Inmiddels enkele sessies achter de rug, helaas nog zonder resultaat.
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

10-05-2012 20:24

Hey Wessel,

Ik ben al een tijdje opzoek naar de precieze regelgeving van dit gebied heb al verschillende verenigingen gecontacteert echter wordt ik daar niet wijzer van en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Nu heb ik 3 weken geleden contact opgenomen met Staatsbosbeheer een algemene contact persoon heeft mijn mail door gestuurd naar de boswachter van dit gebied maar heb tot nu toe nog steeds niks terug gehad. Het is mij namelijk niet duidelijk hoe het zit met het vissen vanaf de kant, waar mag dit wel waar mag dit niet waar mag je een tentje plaatsen waar niet. Want ik wil namelijk met een zodiac de biesbosch in trekken of eventueel rand van de Amer zeg maar en dan vanaf de kribben vissen. Maar heb geen idee waar je wel vanaf de kant mag vissen en waar niet. En dan ook vooral nachtvissen tent paraplu of oval maakt mij namelijk ook niet uit.

Als iemand mij hier het precies uit zou kunnen leggen zou het super zijn !
Catch safetly
release the safest
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-05-2012 22:34

Als, en dan bedoel ik ook ALS het onder Staatsbosbeheer valt, zal er geen tent mogen worden geplaatst is mijn ervaring, al is Staatsbosbeheer (en soortgelijke instanties) wel "opener" gaan omgaan met de regelgeving. Over regelgeving moet die centrale contactpersoon benaderbaar zijn lijkt mij, die zijn algemeen en nationaal, slechts enkele regels kunnen plaatselijk anders zijn (aangepast aan het gebied).
Let wel, dit is mijn ervaring, en is mij ook via diverse zeer betrouwbare bronnen ingefluisterd. Ga er wel voorzichtig mee om, het beleid kan zo gewijzigd worden nav vervelende gevallen.

Succes
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

11-05-2012 15:32

Wat mij vorig jaar is meegedeeld Frenk door een controleur van Staatsbosbeheer is dat je alleen op die (wal)plaatsen een tent mag plaatsen c.q. mag kamperen die duidelijk op de kaart (vaarkaart ANWB) als zodanig staan aangegeven met een zg. tent-symbool. Elke andere (wal) locatie is verboden en wordt beboet.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-05-2012 15:53

Jan,

Vaak is het dan ook nog zo dat je een boot erbij moet hebben ook. Nu zal dat in de Biesbosch wel snel het geval zijn, maar op die aanlegplaatsen heb je ook geen recht van spreken als daar meerdere schepen willen aanleggen om de nacht door te brengen.

Kun je mooi je zooitje verplaatsen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

11-05-2012 16:35

Heb ondertussen ook al een pbtje gehad wat een stuk verheldering geeft. Helaas is het erg lastig dus om je ding te kunnen doen als je geen boot met slaap plekken hebt.

Nu zou het verboden zijn om vanaf de kribben zeg maar aan de Amer aan de kant van de biesbosch te vissen.
Echter toen ik hier een aantal dagen was met familie die wel een boot heeft. Heb ik een aantal mannen op een krib zien vissen en die hebben er zeker 3 nachten gezeten en er is een hoop waterpolitie voorbij gevaren toen maar ze zijn niet weg gestuurd dat ik weet?
Afbeelding

Ik heb het over het stukje zegmaar aangegeven met een dik zwart rondje

Mvg
Catch safetly
release the safest
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

11-05-2012 22:31

Dan hebben die mannen heel erg veel geluk gehad Kevin want het is ten strengste verboden om aldaar aan/op de wal te bivakkeren / overnachten in een tentje.
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

11-05-2012 22:59

Oke dan is dit in ieder geval duidelijk! Ik dank jullie zeer voor de antwoorden. Ik ga samen met mijn vis maat maar eens een strijdplan bedenken om hier toch te vissen.

Mvg,

Kevin Schopenhouer
Catch safetly
release the safest
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-05-2012 13:09

Tip 1:
Niet zo uitgebreid op internet plaatsen van je plannen

Tip 2:
Gewoon gaan, beetje verdekt opstellen en jezelf niet in het zicht bevinden.

Dan kan er ineens veel meer..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

12-05-2012 16:24

Klopt, echter wanneer je gepakt wordt zijn die prentjes volgens mij niet mis

groet
Catch safetly
release the safest
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-05-2012 09:14

Als je het mij vraagt zou ik daar gewoon gaan vissen. Als het natuur reservaat is staat dat aangegeven met bordjes. Als die er niet staan kan je er gaan zitten. Zorg dat je papieren in orde zijn vis gewoon met twee hengeltjes. Houd alles klein en vis gewoon onder een paraplutje.
wessel de jong
Berichten: 13
Lid geworden op: 02-05-2012 23:12

20-09-2012 17:27

De Biesbosch is inderdaad een natuurgebied en daar is het verboden om te overnachten.
De laatste tijd zijn ze zeer streng aan het controleren en menigeen gaat er op de bon, ook de roofvissers zijn de sjaak die een 3e hengel in de boot hebben liggen met een kunstaasje eraan.

Inmiddels vele nachten verder en vele dingen geprobeerd maar nog steeds geen aanbeet van een karper kunnen krijgen (enkel wat boten en witvis), voornamelijk de grote ingang van de Biesbosch bevist tegenover Lage Zwaluwe.
Erg moeilijk om te bepalen op welke diepte ik ze kan verwachten, ik hoorde dat het gemiddelde nu rond de 53 uur per gevangen vis ligt, maar daar zit ik ruimschoots overheen inmiddels. Of er moet ineens een nachtje tussendoor lopen dat er ineens 15 karpers in de boot komen :lol:
Het is lastig de karperkoorts vast te houden, na elke sessie ben ik redelijk genezen, maar na een aantal dagen gaat het karpervirus toch weer knagen. Gewoon maar volhouden dus, maar het zou fijn zijn als er enkele mensen zijn die me wat meer op de goede weg kunnen helpen.

Bvd
Plaats reactie