linge

Plaats reactie
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

16-04-2012 19:45

heej,

ik woon in Tricht, naast Geldermalsen, en woon dus vlakbij het mooie riviertje de linge.:) ik vind het een prachtig water en heb er wel eens gevist. ik heb nog nooit karper gevangen daaro maar ben wel wakker geworden van het borrelen van de karper. ik had een week voorgevoerd met boilies.

ik wil het nu weer gaan proberen. heeft iemand nog enig ervaring met het vissen in de linge? ze zeggen dat ze erg weinig vechten in de linge, is dat waar?

alvast bedankt
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-04-2012 00:51

Ik heb nog nooit iemand zien vechten in de Linge in ieder geval, en ik woon er 100 meter vandaan!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Arjan Michels
Berichten: 118
Lid geworden op: 21-02-2010 14:17

17-04-2012 13:16

Wordt er op De Linge nog een beetje mooie karper gevangen Kees, ik hoorde over een beroepsvisser die veel weg vangt?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-04-2012 15:16

Klop vangt niet erg veel karpers met fuiken volgens mij, maar hij gaat er momenteel wel erg tekeer. Dit omdat hij zijn aalvisserij op de grote rivieren wel kan schudden, z'n 2 personeelsleden heeft moeten ontslaan en nu wat noodsprongen maakt om het bedrijf draaiende te houden.

Maar mooie karpers zitten er, je moet er alleen wat moeite voor doen soms...

O ja, en de meeste die ik daar gevangen heb, gaven een ferme dril, maar ik ben dan ook niet veel gewend. :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

17-04-2012 15:33

een vriend die ging een maandje geleden nachtvissen in de linge en die ving 's nachts een schubkarper van 21 pond en hij zei dat hij hem zo binnendraaide alsof het een brasem was.. ik stond er echt versteld van dat hij dat zei want ik verwacht dat niet bij de linge..

heeft iemand btw nog tips voor me, je hoeft niet helemaal voor te kauwen hoe ik het moet doen maar handige tips is altijd handig. ik ben nog jong dus moet nog veel leren,;)

mvg
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-04-2012 16:30

Het was misschien nog wat koud, dan zijn ze een stukje rustiger he! Je zult er achter komen dat de karpers daar vrijwel allemaal behoorlijk sterk zijn. Tips: Zoek een mooie stek waar niet te vaak, liefst helemaal niet, wordt gevist, voer een paar dagen een kilo boilies (of tijgernoten) per dag, lekker verspreid, en proberen maar! Goeie stek? Bij plompevelden, overhangende struiken, zijslootjes of kommen, gemaaltje enz.

Succes en vang een beer!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

17-04-2012 19:25

ik heb ook veel op de linge gevist in die regio rick vanaf midden mei ging ik er meestal heen ,en heb er altijd instand gevist in de tuin van mijn zwager .had er een gemiddelde van 3 vissen per nacht en ze knokten wat ze waard zijn .alleen die verschrikkelijke shit boten (diepladers) en plezier vaarten daar had ik wel een hekel aan verder altijd lekker relax gevist en mooie vissen gevangen .zeker de moeite waard rick :wink:
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-04-2012 19:50

Was de Linge daar zo stoffig dat er diepladers voorbij kwamen Harald?


http://nl.wikipedia.org/wiki/Dieplader

:lol:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

17-04-2012 19:56

was tie zeker van de dijk gereden haha
http://www.ttbbaits.com
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

17-04-2012 20:13

man wat een ellendige boten waren dat daar kees vooral als je naar het grote plompen veld naar de overkant heen moest vissen (want daar lagen die rakkers ) tussen 10 uur avonds en 8 uur ochtends kon je rustig vissen zonder de hele tijd om te moeten kijken of er nog zo n verdwaalde boot kwam langs varen . gelukkig kreeg ik 9 van de 10 keer ochtends om een uur of 7 altijd wel beet ,zodat ik het laatste uur dat ik viste rustig mijn hengels binnen kon draaien als weer de eerste boot aan kwam zeilen .1 keer gehad dat er om 11 uur avonds nog een boot aankwam varen .je kan wel raden wat er gebeurde :lol: enne kees in ernhem noemen ze dat diepladers die lange boten, apart volk he die ernhemers :wink: :lol:
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-04-2012 22:22

Heel apart! :D

Maar inderdaad, op zo'n smal riviertje heb je dat. Ik dacht dat die dingen hooguit tot Leerdam voeren, vanaf Gorinchem, of zat je op dat stuk?

Op de Waal/Merwede heb ik alleen last van zuiging en golfslag, ik vis maar niet naar de overkant...

Afbeelding
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-04-2012 00:38

Wat een luxe om van 10 tot 8 naar de overkant te kunnen vissen! In bijna alle gevallen kan ik dat helemaal vergeten :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

18-04-2012 18:36

bedankt voor de informatie. ik ga een mooi plekje opzoeken en wil een keer een nachtje gaan wagen. bij ons heb je alleen een rondvaartboot die je toplood mee zuigt. verder heel veel plezierjacht die er vaart. ik ga het denk ik maar ff met 20 & 25 mm bollen proberen en wat tijgernoten. miss wat chilihennep erbij..

voor een groot jacht hoef je je (zinkende) lijn toch niet binnen te halen???

mvg
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-04-2012 19:04

Nee, niet als je toplood gebruikt.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

19-04-2012 00:27

wat is slimmer voor de linge?? :
* flying backleads
* backleads
* fox captive backleads
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

19-04-2012 11:03

Ik ken de linge daar niet, maar kan wel wat over die toploodjes zeggen. Flying backleads zijn leuk om je laatste meters te helpen op de bodem te krijgen, maar met scheepvaart helpen ze niet/nauwelijks. Je kan ze wel gebruiken in combinatie met een ander toplood. Captives dan, ik gebruik ze op het kanaal eigenlijk nooit, wel op putten als ik de lijnen naar beneden wil hebben vanwege bootgebruik. Voordeel: snel en makkelijk voor de kant te droppen en zit bij de dril niet in de weg. Nadeel: touwtje wat er aan zit. Hierdoor kan je ze vaak niet ver genoeg uit de kant laten zakken. Daarnaast pakt dat touwtje stroming en dat kan zeker bij scheepvaart ( zuiging) een probleem opleveren. Als je een keer zo'n ding niet ziet losklikken maar vrolijk om de lijn ziet slaan word je ook al snel minder enthousiast. Voldoet vaak wel met alleen pleziervaart, als er vrachtschepen bij komen wordt het tijd voor de laatste optie.
Normale toploodjes, verkrijgbaar in verschillende vormen en gewichten. Met een beetje oefening kan je ze een eind uit de kant droppen. Helpt tegen een hoop ellende met scheepvaart, mits zwaar genoeg. Belangrijk is dat ze los kunnen komen als je vastzit. Niet te makkelijk, dan dump je te veel lood, maar het moet wel kunnen. Mika heeft mooie tot 80 gram, voor als het echt lomp moet. Ik gebruik echter zelden zwaarder dan 60. Gewicht afhankelijk van hoe hard de stroming is en vooral hoe ver en hoe diep je onder de scheepvaart door moet. Nadeel: blijft tijdens de dril aan je lijn hangen en schuift naar je lood toe.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

19-04-2012 18:52

in de linge vaart om de uur een rondvaartboot en die zuigt toch wel wat modder naar boven.. dan kan je zeker beter je lijn gewoon inhalen want zo'n rondvaartboot die zuigt denk ook wel lood van 80 gram mee ofniet?

mvg
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

19-04-2012 22:28

rick goede zal je een goede tip geven gewoon van 10 uur avonds tot 8 uur ochtends vissen zonder toplood . 8)
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

19-04-2012 22:54

ik ga denk met de boot een keer heel de linge afvissen.. dus dan zorg ik ervoor dat ik overdag voer op andere stekken of verplaats van stek. en dat ik 's avonds en 's nachts optimaal kan vissen.;)
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-04-2012 12:58

Heel de Linge afvissen??? Nou, sterkte dan met die 108 kilometer! :lol:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

20-04-2012 16:18

haha, nee 108 km was ik niet van plan. misschien 10,8 km..;)

ik zoek gewoon mooie plekken in de buurt en vis die in een week helemaal af..
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-04-2012 19:19

Dat lijkt me inderdaad een beter plan!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Plaats reactie