Rotte/Rottemeren

Plaats reactie
Arjan Michels
Berichten: 118
Lid geworden op: 21-02-2010 14:17

13-04-2012 15:14

Heb net ff met de zoekfunctie gezocht naar de juiste ingo over de Rotte maar het werd me niet helemaal duidelijk, de regels veranderen ook nog wel eens.

Ik verdeel de Rotte in drie delen zeg maar...

- het stuk van de Binnenrotte tot de Irenebrug/Hillegersberg
- Irenebrug tot A12/spoor
- de Rottemeren

Om in welk stuk dan ook te vissen heb je de vergunning Groot Rotterdam nodig toch (5 euro vergunning van Rotterdam is niet genoeg)?...

Mag je er nou ook nachtvissen, zo ja van wanneer tot wanneer en heb je er een aparte nachtvisvergunning voor nodig?

Ik begrijp trouwens dat de bodem bedekt is met een dikke laag slib, is dit in de gehele Rotte en ligt dit slib alleen in het midden of echt tot aan de kanten?

Mijn dank is groot,
Arjan
dave staal

13-04-2012 16:52

http://www.rotterdam.nl/GW/Document/Wat ... 202011.pdf

Nachtvissen alleen toegestaan in juni/juli/augustus.

Leden van groot rotterdam hoeven GEEN gemeenten vergunning aan te schaffen gemeenten wateren vallen binnen deze vergunning.

http://www.groot-rotterdam.nl/index.php ... Itemid=174

nachtvissen alleen toegestaan in juni/juli/augustus.

http://www.recreatiezuidholland.nl/docu ... emeren.pdf
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-04-2012 17:45

Er staat dit jaar alles over de rotte in je boekje...

daar staat dus dat je met de pas die je 40 euro kost vanaf ff uit me hoofd 1 maart tot 31 oktober mag vissen..

De andere is dat je alleen zoals net is aangegeven in juni t/m augustus..

Let er op je wordt echt gecontroleerd en soms wel 3x per dag, zelf ben ik er afgelopen weekend geweest en werd sochtends gecontroleerd en smiddags kwamen zelfs de zelfde mensen nog een keer!!

maar goed gewoon je boekje goed door leen daar staat alles in (aanvulling, geel)

succes

owja en de hele rotte ligt vol met slip, 1 tip kijk eens bij de lage en hoge berchse bos.
Oja joh!!!
dave staal

14-04-2012 18:26

De nachtVISkaart voor de GZH-wateren wordt ook in 2012 weer uitgegeven door Sportvisserij Zuidwest Nederland. Met deze nachtVISkaart is het ook dit jaar weer mogelijk om te vissen in een aantal wateren van GZH van 1 maart 2012 t/m 31 oktober 2012.

De toestemming is geldig op de volgende wateren:

• De wateren in het plangebied Rottemeren, bestaande uit:
-de Zevenhuizer Plas
-de vijvers in het Lage Bergse Bos en het Hoge Bergse Bos
-de vijvers van de Bleiswijkse Zoom
-de Boezemtocht aan de westkant van de Rotte
-de Hennipsloot
• de wateren in het recreatiegebied Vlietland
• de Dobbeplas
• de Krabbeplas
• de Boonerlucht
• de wateren in het recreatiegebied De Reeuwijkse Hout
• het Valkensburgse Meer te Valkenburg

Let op: De Rotte en de Rottemeren maken geen deel uit van de nachtVISkaart en nachtvistoestemming

Even goed lezen ,R de winter ,Als jij afgelopen weekend hebt gezeten heb je geluk gehad . :wink:

http://www.sportvisserijbelangen.nl/web ... age=detail
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-04-2012 17:18

dave staal schreef:
Even goed lezen ,R de winter ,Als jij afgelopen weekend hebt gezeten heb je geluk gehad . :wink:

http://www.sportvisserijbelangen.nl/web ... age=detail


even zelf goed lezen, want wie heeft het er over gehad dat ik er de nacht heb gezeten?? ik zat er gewoon sochtends tot savonds met een normale vispas en ben weer weg gegaan.. daarbij zou ik geluk moeten hebben maar voor wat dan?? daarbij is mijn nachtpas al in bestelling voor de rotte ;)

daarbij als je goed leest zie je wat jij heb geschreven het zelfde als wat ik aangeef dat het in het aanvullende wateren boekje staat??

maar het zal wel aan mij liggen ;)
Oja joh!!!
dave staal

15-04-2012 17:22

klopt R de Winter ,ging er van uit omdat je schreef:
R de Winter schreef:Er staat dit jaar alles over de rotte in je boekje...

daar staat dus dat je met de pas die je 40 euro kost vanaf ff uit me hoofd 1 maart tot 31 oktober mag vissen..


gaat over de nachtvispas, en daar hoort de Rotte niet bij.,vandaar.

ER IS GEEN NACHTVISPAS VOOR DE ROTTE. :wink:

Gr Dave

ff goed lezen :lol:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-04-2012 17:26

nee dat klopt de rotte hoort er niet bij, maar ik ging er vanuit dat mensen het dan even lezen en dan snappen ze het wel, maar schijnbaar niet.
zal het in het vervolg wel heel duidelijk opschrijven en formuleren zodat jij het ook snapt ;)

en daarbij noem ik alles wat daar zit de rotte want de meeste snappen dat wel want anders moet ik dus alle wateren opschrijven en het gebied is gewoon de rotte alleen het water de rotte valt er niet onder om het makkelijk te maken ;) maar mijn nachtpas is voor de wateren die jij heb aangegeven en niet voor de rotte :D

zo goed!!
Oja joh!!!
Arjan Michels
Berichten: 118
Lid geworden op: 21-02-2010 14:17

15-04-2012 20:17

Tnx!

Heb de laatste jaren alleen de 5 euro vergunning voor Rotterdam, wegens enkel pen/oppervlaktevissen, dus heb geen boekje om in te kijken.
Dus vanaf 1 juni maar een nachtje proberen...volgende week een dagsessie, wat voor systeem raad je aan?

Lage Bergsche bos is aparte dagvergunning, het Hoge ook/niet??
dave staal

15-04-2012 20:47

Moet je inderdaad een aparte vergunning voor hebben,weet niet of daar nog dagvergunningen voor te krijgen zijn, ??jaren geleden kon je ze kopen bij het restaurant Hoekse Hout of dat nog zo is durf ik niet te zeggen.

Let wel op dat als je een nachie(na 1 juni)/daggie gaat pakken dat je wel gaat zitten op het deel van de Rotte wat onder je gemeenten vergunning valt.

Voor een groot deel van de Rotte en Rottemeren heb je een apparte vergunning nodig (BV lid van Groot-Rotterdam)
Arjan Michels
Berichten: 118
Lid geworden op: 21-02-2010 14:17

15-04-2012 21:09

Is volgens mij nog steeds...

Ja idd maar wil komend jaar weer wat meer statisch gaan vissen dus wil gewoon de vergunning Groot Rotterdam gaan halen, dan mag je vissen van begin tot eind?
dave staal

15-04-2012 21:21

Ja mag je overal op de rotte/meren vissen.
Arjan Michels
Berichten: 118
Lid geworden op: 21-02-2010 14:17

16-04-2012 08:59

En de Zevenhuizerplas, mag je nog steeds helemaal niet nachtvissen? :P
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-04-2012 09:02

Arjan Michels schreef:En de Zevenhuizerplas, mag je nog steeds helemaal niet nachtvissen? :P


daar mag je alleen de nacht in als je een nachtpas heb, zie je gele of rode boekje
Oja joh!!!
Arjan Michels
Berichten: 118
Lid geworden op: 21-02-2010 14:17

17-04-2012 12:58

Mag je eigenlijk met tent met vast grondzeil nachtvissen op de Rotte of moet je zo'n ovalplu hebben

Tnx
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-04-2012 13:39

Kijk eens in je vergunning zou ik zeggen...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Arjan Michels
Berichten: 118
Lid geworden op: 21-02-2010 14:17

17-04-2012 13:51

Die vergunning heb ik dus nog niet zoals eerder beschreven!...
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-04-2012 15:12

Ah, ok sorry dan, maar het hangt er toch niet vanaf of je die wel of niet aanschaft zeker? 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Arjan Michels
Berichten: 118
Lid geworden op: 21-02-2010 14:17

17-04-2012 17:10

Nee ga m zeker halen, ga dit jaar vooral weer statisch vissen en dus ook weer veel buiten Rdam, heb m dus zeker nodig.
Ik doe vast wat research, hwb wel een tent maar geen oval nml...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-04-2012 18:26

Arjan Michels schreef:Die vergunning heb ik dus nog niet zoals eerder beschreven!...



het staat ook gewoon in de normale de boekjes van de normale pas ;)

maar om het makkelijk te maken op grond gebied van de GZH dus de rottemeren en de hele bende erbij mag je alleen met een oval tegen de regen zitten dus geen grondzeil en alles..

zo en zo mag je eigenlijk nergens vissen met grondzeil, want dat valt onder kamperen en je mag niet wild kamperen maar goed..

gewoon een parapluutje mee of een shelter en gaan zitten, zelf heb ik ook wellis me tent neer gezet en die helemaal open, want dicht mag dus ook niet en ik ben toen gecontroleerd en kreeg niks te horen omdat ik me stek en alles altijd netjes houdt en de alcohol goed verstop ;)

zo en zo mochten ze komen gewoon normaal doen en sochtends een bakkie aanbieden dat doet wonderen daar want de meeste controleurs daar zijn ook visser ;)

succes.
Oja joh!!!
Plaats reactie