Campingkarperen langs de A1?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-04-2012 19:13

Wat een drukte om het middaguur op de A1 op de hoogte van Amerfoort. Denkend dat men de Veluwe en de kust zou gaan bevolken bleek al snel dat er zijn die er heel anders overdenken. De hutseput watertjes waarvan er zijn die de maten van een voetbalveld nog niet halen waren al druk bevolkt met karpervissers. Ze zullen er ongetwijfeld nog zitten maar de vraag kwam bij me op welke uitdaging er is om langs een van de drukste wegen van ons land. Op dergelijke flutputjes ook nog door sommige met drie hengels te vissen. Zijn het de dikke vissen die wachten op je boilie, de gave karperbekken of een andere uitdaging?

Groet,
Peter
ives browne
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-10-2009 18:01
Locatie: Hilversum

07-04-2012 09:11

Ja ik zag het gisteren, is elk weekend hetzelfde.
Maar ik snap het wel je hebt er namelijk alles wat je zoekt voor n geslaagde sessie.

-maagdelijke karpers
-voor tijdens en na het drillen heerlijke uitlaatgassen
-n geweldig uitzicht waar de Hoge veluwe niet aan kan tippen.
-bergen afval
-overdag en s'avonds vreemde mannen aan je tent van nabij gelegen parkeerplaats die maar al te graag van je strakke sterretje n gapend gat willen maken

al met al n put voor de echte karpervissert die van de natuur houd en mannenliefde
Wijnand Lubbertsen
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-01-2012 08:27

07-04-2012 11:27

Vindt je cynische antwoord erg leuk Yves, heb er heerlijk om gelachen.
Vindt 't erg passend bij wat P.J. schrijft, vergeet vooral ook niet dat daar de Apache zwemt.
Yep de Apache, karper laatste vangst 87,6 kilo :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Joris Bonenkamp
Berichten: 11
Lid geworden op: 29-03-2010 17:08
Locatie: Weesp

07-04-2012 14:43

Het is daar werkelijk van de zotte, elk jaar weer met zn allen achter een paar invalide vissen aan! Ik vind t allemaal prima zolang ze maar daar blijven, zo blijft t lekker rustig op de overige wateren in de regio!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

07-04-2012 21:48

Grappig, het zijn juist die putjes waar ik zo'n 25 jaar geleden mijn karpervisserij begon en reken maar dat ik aan die putjes enorm veel plezier aan mijn visserij heb beleeft.
Zijn ze inmiddels kapot gevist? jammer, dan kunnen we ze toevoegen aan een lange lijst van waters die ooit ons karpervissers een mooie sessie gegund hebben.
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

09-04-2012 14:22

Ik vis rond deze tijd op deze putjes, altijd doordeweeks, de reden is omdat daar grote vissen op zitten, 16 pond +, :D
eind mei komen de peppie vissers en zit ik weer elders.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

09-04-2012 21:56

@Gijs,
Zijn ze echt zo "zwaar" op die gatjes??? Toen ik naar schiphol reed vrijdag zaten er wel wat ja.. een "paar"..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-04-2012 07:54

moet je die grappenmakers op jou water erbij? Laat lekker zitten man Zeur toch allemaal niet zo.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

10-04-2012 12:38

Klaas vd Herik schreef:moet je die grappenmakers op jou water erbij? Laat lekker zitten man Zeur toch allemaal niet zo.




Snap hem niet helemaal klaas.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

10-04-2012 17:06

gijs van de groep schreef:Snap hem niet helemaal klaas.


Wat hij bedoeld is waarom iedereen zich zo druk maakt over al die gasten die daar vissen en de vissen kapot raggen met hun ongecontroleerde gevis en er een puinhoop achter laten. Alsof je die liever op je leuke water hebt waar jezelf probeert zo goed mogelijk met de vis om te gaan...

De enkeling daar gelaten die weet wat hij doet en daar ook wel wil vissen, waar ik jou ook voor het gemak toereken Gijs als ik je reactie voor deze lees...

Hoewel ik het niet begrijp, gezien de snelweg die aan je voorbij raast tijdens het vissen. Maar dat is verder ieders eigen.
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

10-04-2012 21:08

Marco dat is duidelijk, wat dat betreft heeft klaas gelijk, maar zoals je zelf al zei, toevallig behoor ik wel tot de serieuze vissers,
ik vis daar door de weeks omdat ik dan alleen zit en mijn ding kan doen, als ik daar kom en er zit iemand dan rij ik door naar een ander water of ik ga naar huis, de rommel die er nu ligt valt mee, het is er redelijk schoon,alleen die flikkers laten troep achter(wc papier ,condooms.) en dat is vaak bij de parkeerplaats dus niet direct aan de waterkant, eind mei komen de
zuipende blowende schreeuwende flutvissers die er een tering bende van maken dat is een feit, jammer is het zeker maar
ik ben dan weg. wat de auto s betreft, daar wen je aan, op een moment hoor je ze nog wel maar hindert het niet meer.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-04-2012 00:00

Snelweg kort achter je langs heb je op zo veel mooi putten. Zal er wel iets mee te maken hebben dat er nogal wat gegraven zijn voor de aanleg daar van. Als je daar niet tegen kan wordt in dit land je keus aan viswater redelijk beperkt.
Wat betreft deze pispotten, ik zou niet weten wat je daar als karpervisser zou zoeken, maar dan doel ik meer op drukte en afmetingen van die watertjes dan op de snelweg er langs.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

11-04-2012 00:39

Deze "pispotten", Du Der, de Maas, het K-K of het Albert, daar waar ik vis heb ik plezier in het vissen :roll:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-04-2012 08:03

die camping vissers hebben hun plezier... laat ze. Weggaan doen ze niet meer. Die zijn er om te blijven. Beter daar te blijven...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

11-04-2012 12:40

Klaas, jij had filosoof moeten worden. :D
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

11-04-2012 21:36

Klaas, die gasten tref je overal, dat moet jij toch ook weten, ze komen als vliegen op een hoop stront af en doen volledig afbreuk aan onze liefhebberij, die waters waar het in dit geval over gaat hebben vele serieuze onder ons een hoop plezier bezorgd en net als hier is het meerdere waters vergaan, sterker nog, als dit doorzet dan gaat er nog veel meer kapot voor ons.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-04-2012 23:16

Zal ook verder gaan,

Fijn he de karper commercie,en een groeiende mensen populatie.
Enigste wat er nog kan gebeuren is een algeheel verbod karpervissen.

Mensen doen het zichzelf ook aan,om lekker op die putjes te gaan zitten,en waar blijven die goede dan met hun goede voorbeeld gedrag?

Blijven mooi stil aan de waterkant,hun eigen ding doen en wat naast zich gebeurd doet er vaak niet toe of er durft niks gezegd te worden.

Tja.....

Putjes zijn magneten(Makkelijk en vis is er makkelijker vangbaar),maar goed ook! anders was het overal een tyfuszooi.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

12-04-2012 01:50

Uh Leen, zomaar een vraag, uit belangstelling, wat is karper commercie?
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

12-04-2012 12:31

Leen,

je geeft aan dat in die putjes de vis makkelijk te vangen is maar zet dat maar lekker uit je hoofd.
die karpers eten met mes en vork en kennen de klappen van de zweep.
achter die putjes loopt een riviertje (eem) daar zijn ze makkelijker te vangen dan op de putten.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-04-2012 13:46

De vis zit altijd in de buurt op die kleine gaatjes. En dat is op riviertjes wel anders. En dat wil men niet, zoeken..

Makkelijker vangbaar is de grootste kul die er is, zeker als er niet al te veel vis op zit en er genoeg vreten in gaat.

Karpercommercie? Elke janboerentrien aan een set hengels helpen voor weinig, omdat ze een keer met de hengel van maatje of boyfriend een karpertje hebben mogen drillen.

Het gaat ze niet puur om het vissen, maar karpervissen. Kamperend wachten tot je beet hebt. Het echte vissen is er niet bij. Dat die hordes samenklonteren op wateren waar je nog niet dood gevonden wilt worden, laat ze gewoon lekker. Zolang het is 'toegestaan' is het een ieders recht te doen wat hij zelf wil.

Laat een ieder maar op die gaatjes vissen, dan ben ik straks wel weer de enige aan mijn kleine watertje op dit moment. Met vangstgarantie bij de weg.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

15-04-2012 13:29

Zo moeilijk zijn die putjes niet hoor.
Beetje inzicht en niet te veel naar je buurman kijken helpen je al redelijk op weg.

Maar nee, je moet allemaal bij elkaar gaan zitten, zomaar ergens heen gooien, het liefst op dezelfde hoogte als je buurman. Dan heb je nog het eiland....Eiland word van 3 kanten bevist...3x3 hengels, ja dan word het vanzelf moeilijk. Maar dat ligt niet aan de vis....

Ben er jaren lang elke dag langs gereden onderweg naar mijn werk. Paar winters geleden weleens gevist omdat er een mooie schub op zou zwemmen. Vangen was geen probleem, maar mooi was/is hij niet meer......

Nooit meer terug......
Plaats reactie