Veluwe Meer

Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-04-2012 12:04

richard kramer schreef:Vanmiddga ga ik weer zitten en dan zal ik de foto's van mijn 2 sessies erop zetten


Je maakt je zelf er niet echt geloofwaardiger door.
Foto's van de eerste sessie zou je al planten,is nog steeds niet gedaan,en zo moeilijk is een foto uploaden en plaatsen niet als ze al op de computer staan.

Spiegels zijn nogal belangrijk om te melden,en zeker spiegels die uit dat soort wateren komen.

Dus heb je spiegels gevangen? Ja of nee?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
dave staal

06-04-2012 15:28

slotje op deze poppenkast???????pffff.

Spiegels kan die melden op:
Aart Lokhorst schreef:contact@ksnregiozwolle.nl
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

06-04-2012 21:44

Nog steeds geen foto's van spiegels dus.
Ik heb in 2010 wel een aantal spiegels gevangen op het veluwemeer.
Zal even kijken of er goede foto's tussen zitten die ik kan opsturen.

Met de bek in de rechterhand was het toch??
richard kramer
Berichten: 7
Lid geworden op: 01-04-2012 17:54

07-04-2012 00:36

wat een stelletje zielige personen zitten er hier.
Ik wilde de foto's erop zetten maaar doe het toch maar niet.
Ik dacht dat dit voor serieuze karpervissers waren,daarom heb ik me hier ook aangemeld.
Nu heb ik er spijt van aangezien hier zeer ongeduldige mensen op dit forum zitten.
Zelf begrijp ik niet waarom jullie karpervissers zijn want dit is juist een hobby wat veel tijd in beslag neemt.
Echt kinderachtig,ik meld me bij deze af.
Nog geen week lid hier en ze beginnen gelijk te zeiken over foto's.
Ik heb een eigen zaak wat ik goed op de rails heb op dit moment en wil dit ook zo houden.
Ik stop ermee hier,mensen die je niet geloven wil ik niet eens mee gaan praten.
Misschien dat jullie het me niet gunnen ofzo??
Moderator deze topic mag je sluiten en je mag mij verwijderen als forumlid.
Ik ga hier niet meer aan meedoen.
Het liefst had ik gezien dat we elkaar zouden helpen en bij sommige mensen geven je ook wel advies etc,maar het gros is echt zeer asociaal en ongeduldig.
De groeten en ik hoop echt dat ik nooit een forumganger tegenkom(die mij niet geloofden) voor een praatje.

Was getekend:Richard Kramer
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-04-2012 04:03

Kost het je nu echt zoveel moeite om de vraag te beantwoorden met betrekking spiegels?

Het zou geloofwaardiger zijn als je niet met zo'n bericht op 1 April langs kwam hier. En vervolgens afstand houd met met betrekking vragen beantwoorden.

Maargoed je eigen in de maling nemen lukt je bij deze ook prima.

De groeten en ik hoop echt dat ik nooit een forumganger tegenkom(die mij niet geloofden) voor een praatje


Dreigement?


Succes met blanken verder daar op het Veluwe meer he.

Cheers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-04-2012 09:19

Ruben, inderdaad met de kop in de rechterhand.
Richard, ik heb je alleen maar naar foto's van spiegels gevraagd, niets meer en niets minder...
dave staal

07-04-2012 09:42

Aart Lokhorst schreef:tussen die 13 vissen ook een aantal spiegels zitten.

dick spijker schreef:Had je er ook spiegels bij

paul te wierik schreef:er hebben d´r al een paar gevraagd of ie ook spiegels hebt gevangen
Aart Lokhorst schreef:Richard, beantwoord de vragen omtrent spiegels nu eens...
dick spijker schreef:Maar nog spiegels gevangen?


Richard simpele vraag lijkt me simpel antwoord :ja of nee

Je hebt toch ook tijd om reactie te geven op mensen die je vangsten in twijvel trekken ,als je zo'n simpele vraag niet eens beantwoordt niet raar dat je niet gelooft wordt.

richard kramer schreef:wat een stelletje zielige personen zitten er hier


:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

07-04-2012 09:50

richard kramer schreef:wat een stelletje zielige personen zitten er hier.
Ik wilde de foto's erop zetten maaar doe het toch maar niet.
Ik dacht dat dit voor serieuze karpervissers waren,daarom heb ik me hier ook aangemeld.
Nu heb ik er spijt van aangezien hier zeer ongeduldige mensen op dit forum zitten.
Zelf begrijp ik niet waarom jullie karpervissers zijn want dit is juist een hobby wat veel tijd in beslag neemt.
Echt kinderachtig,ik meld me bij deze af.
Nog geen week lid hier en ze beginnen gelijk te zeiken over foto's.
Ik heb een eigen zaak wat ik goed op de rails heb op dit moment en wil dit ook zo houden.
Ik stop ermee hier,mensen die je niet geloven wil ik niet eens mee gaan praten.
Misschien dat jullie het me niet gunnen ofzo??
Moderator deze topic mag je sluiten en je mag mij verwijderen als forumlid.
Ik ga hier niet meer aan meedoen.
Het liefst had ik gezien dat we elkaar zouden helpen en bij sommige mensen geven je ook wel advies etc,maar het gros is echt zeer asociaal en ongeduldig.
De groeten en ik hoop echt dat ik nooit een forumganger tegenkom(die mij niet geloofden) voor een praatje.

Was getekend:Richard Kramer


Oke....maar heb je nou nog spiegels gevangen? :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

07-04-2012 10:38

Richard,

Je kan dit wel op de mensen hier op het forum afschuiven, maar volgens mij heb je het toch echt aan jezelf te danken dat een groot deel hier zo reageert.

Jij geeft aan dat het Veluwemeer een aanrader is voor iedereen, en even later zeg je zelfs dat je hoopt er meer mensen kunnen vissen. Als je even de moeite had genomen om op het forum rond te neuzen dan had je genoeg info gevonden van mensen die daar zeer regelmatig hun hengel uitleggen. Het is een water van 3250 hectare, is een beetje gek dan he dat je in je eerste twee / drie posts zet dat daar maar eens wat mensen moesten gaan vissen...

Daarnaast heb je het over hele mooie vangsten in meteen je eerste post, maar er komen maar geen foto's bij. Iets wat niet zo'n heel grote moeite is.

Volgens mij had je beter de foto's kunnen plaatsen (als je die daadwerkelijk hebt) om de mensen de mond te snoeren qua kritiek.

Ik vind het zelf niet vreemd dat er (mede door mijzelf) zo gereageerd wordt op je eerste post op de eerste april waar geen foto's bij komen te staan, terwijl daar al meerdere malen normaal om gevraagd is i.v.m. bijvoorbeeld het SpiegelKarperProject...

Zo moeilijk kan het niet zijn. En als je een beetje serieus karpervisser bent dan snap je dat van die foto's van de spiegelkarpers meteen lijkt mij...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
romeo mevius
Berichten: 195
Lid geworden op: 03-06-2011 14:20

14-04-2012 12:18

Vorig jaar heb ik hier wel goed gevangen,alleen vang je hier de meeste karpers s'nachts.
Misschien dat ik hier nog eens een nachtje ga zitten,maar voorlopig richt ik me op het ijsselmeer
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

14-04-2012 17:27

Vanochtend nog een aantal uurtjes gezeten. 2 piepjes verder niks.
Heb trouwens al 1 spiegel gemeld, is dit topic toch nog ergens goed voor geweest.
Zal straks nog 3 visjes melden :)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-04-2012 10:59

Heel fijn Ruben.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

15-04-2012 12:36

Hee Richard,
Waar zit je vaak te vissen, kom ik even langs voor een praatje :roll: Gezellie.

Ik lees net even het stukje door, lijkt me niet zo raar dat sommige mensen vraagtekens zetten.
Ik heb vorig jaar eens een spiegeltje gemeld die ergens anders is gevangen. Bij de juiste mensen gemeld maar tot op heden niets venomen. Beetje Jammer.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
romeo mevius
Berichten: 195
Lid geworden op: 03-06-2011 14:20

25-04-2012 12:38

Vanacht op het veluwemeer gezeten,1 schubkarper gevangen van 21,5 pond.
Wel veel beet daar,maar ze zetten niet door
romeo mevius
Berichten: 195
Lid geworden op: 03-06-2011 14:20

10-05-2012 08:55

Van het weekend ga ik 2 nachten zitten op dit mooie meer,zodra ik een spiegel heb mail ik de foto.
Gister heb ik bij de centrale in lelystad gezeten en had nog een spiegel gevangen van 18 pond.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

10-05-2012 16:42

Richard stuur gewoon foto's van die spiegels even naar meneer Aart Lokhorst en vissen posten op het forum moet je niet doen, er zitten hier ook nog al eens veel stekken pikkers die graag je stekkie over willen nemen, en je moet dus je vissen van het randmeer ook voor een tent of een auto maken anders, als je de volgende keer weer wilt vissen dan is je stekje bezet. Ik heb dit al vele malen mee gemaakt met mensen die op visite kwamen aan de wateren waar ik dan voor de hele gemeenschap zat te voeren want eigen stekken hebben wie niet in Nederland (net als respect)en zien vangen doet vangen ik post meestal foto’s van vissen die toch al vaak dood zijn. En met de foto-shoot dan zet ik ze zo op de foto dat ze de stek niet kunnen zien. Maar om je nu weg te laten jagen door mensen die het vissen hebben uitgevonden, moet je niet je eigen gek laten maken en gewoon blijven posten van je verhalen. En je hobby gewoon lekker verder uitoefenen en zeikerds heb je altijd. Ik heb op vele wateren ook niks meer gevangen naar veel kritiek van andere mede vissers omdat ik vaak zat te voeren voor een ander en ving dan gewoon niets als ze weer kwamen buurten.
Laat ze maar lullen een olifant heeft toch de grootste en ik geef je wel een goede raad als “of is een leugen nog zo snel de waarheid achter haalt hem wel.” Dus als het niet waar is ben je ook snel je geloofwaardigheid kwijt en ben je net als mij snel een leugenaar tot je de foto’s laat zien dan ben je meestal een wijsneus of opschepper, kijk maar naar het boek van Luc waar deze tekst van den Luc de Baets ook staat vermeld. Verder wens ik jou of jullie nog veel plezier aan de randmeren en vang ze.

Greets den soms randmeer vissende kees. :wink:
PS. Op mij zeuren ze ook al jaren. :lol:
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
dave staal

10-05-2012 22:39

@kees volgens mij ligt het een en ander toch wat anders,Richard begint een topic(op 1april) met te vertellen dat hij 13 karpers heeft gevangen waarvan de zwaarste 37pond woog.

niks mis mee ,maar op vragen van meerdere mensen of er spiegels bij zaten wordt geen antwoord gegeven.Waarom kan op een simpele vraag dan geen antwoord worden gegeven???

[quote="Aart Lokhorst"]Richard, ik heb je alleen maar naar foto's van spiegels gevraagd, niets meer en niets minder...[quote]

Ik denk dat allemaal weinig met stekken pezers of iets dergelijks te maken heeft?
maar inderdaad meer met geloofwaardigheid,
Hij had al die ZEIKERS :oops: heel makkelijk de mond kunnen snoeren.

Met respecterende groet Dave Staal.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

10-05-2012 23:56

Als je mijn bericht door leest staat er ook iets van ,stuur even de foto's van spiegels door ,en ik lees echt eerst wel even een post door ,voor ik ook reageer.
Greets den kees. :roll:

P.S (Maar zo als altijd en gewoonlijk zit ik er wederom weer naast omdat ik voor de underdog kies.
En het lezen van mijn bericht schijnt wederom nogal moeilijk te zijn ,voor mensen op niveau dan.
Domme mensen zijn hier op het forum al de mond gesnoerd door de taal-nazi's en betweters!!!
Greets ik snap er niks meer van den kees.) :wink:
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
dave staal

11-05-2012 00:20

Underdog :roll: wist niet dat het een wedstrijd was?

Mensen op niveau en taal-nazi's??
Als je het niet erg vindt ga ik hierop niet reageren.

Gaf gewoon mijn mening over het verloop van dit topic,
Niets anders.Was niet mijn bedoeling om je te frustreren.
Enne ook ik snap er niks meer van :wink:

Mzl.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-05-2012 01:33

Tweede poging, mijn bericht hier was zomaar verdwenen, niet meer terug te vinden

@moderator, hoe kan ik dat voorkomen?

Aldus. Mijn visie hier wat gebeurd kan zijn:
Richard gaf al aan: nieuw hier, kent de regels misschien nog niet denk ik, misschien de mensen ook niet en andersom ook niet? Vertelt zijn verhaal en het bevalt hem zo goed dat hij vindt dat het veluwemeer meer vissers verdient. Lijkt mij positief bedoeld. Niet bedacht dat sommigen dit juist wel goed vinden zo.

Aart vraagt hem iets, krijgt geen antwoord, misschien denkt : wie is dat (sorry Aart, kan gebeuren), en klapt dicht of leest de antwoorden en vragen op zijn topics niet 9of niet allemaal) totdat hij iets mindere leest net boven (een van) zijn en gaat flippen. Enkele zeer negatieve berichten. Ik had eerst ook even van Joh, stuur effe die fotoos naar Aart van die spiegels, maar gaandeweg de topic ging iedereen zich ermee bemoeien. En meestal niet positief. Voor een nieuw iemand in deze droge karperviswereld (achter de PC op het internet) wel overweldigend.

Dus ja, ik kan me zijn reactie voorstellen. Bedenk ook even dat hij meldde dat hij net terug was van een sessie van drie dagen. Van vrijdagmiddag t/m zondagmiddag. De topic begon om 16:57 op... Zondag 1 april. Vervelend die datum van de topic. Had hij moeten wachten tot het 2 april was om het geloofwaardiger te maken? En de Fotoos (niet de vraag van Aart, die was al mogelijk verklaard) Seeing is Believing? Why?
Ik heb ook wel vaker eens een (in mijn ogen) megavis gevangen. Blijkt mijn camera twee lege accu's te hebben of een defect, stille afgelegen plek (niemand in de buurt) of camera vergeten (kan dat? JA), telefoon vergeten ook nog... Pfff zo'n pech dag, alleen die vis was geen pech. Gelooft iemand me dan niet? Jammer dan. Als ik het dan maar weet. Des te memorabeler is dat moment.
Ik ken Amerika ook alleen van fotoos en films, ben er nooit geweest (wel in Canada als tussenlanding toen ik baby was) maar bestaat de USA dan niet? Pfff...

Wat ik bedoel, respecteer elkaar, trap elkaar niet de grond in en ik begrijp sommige berichten wel, die onbeantwoord bleven, maar kan ook wel eens de andere kant inzien wat die ervan zou kunnen vinden, die van Richard dus. Of ik kan me er iets bij voorstellen. Dat probeer ik hier duidelijk te maken.

@ Aart, misschien krijg jij je spiegel-fotoos alsnog?
@ iedereen: Welterusten voor nu, tight lines en veel vis op de kant en veilig weer terug in het water, de vis dus ;)
romeo mevius
Berichten: 195
Lid geworden op: 03-06-2011 14:20

12-05-2012 20:39

Heb er 5 gevangen,het kan echt spoken hier want ik heb er 4 verspeelld hier.
Nog 1 nacht te gaan,helaas geen spiegel gevangen,zo gauw ik er 1 heb mail ik gelijk de foto op de site
romeo mevius
Berichten: 195
Lid geworden op: 03-06-2011 14:20

13-05-2012 11:36

Vanacht maar 1 karper erbij gevangen maar daarna volgde er een dieptepunt voor me.
Na eerst controle gehad te hebben(ik had alles op orde) kreeg ik rond half 7 een dikke run.
Na een half uur gedrild te hebben schoot hij los en verspeelde ik deze grote karper.
De vis heb ik snel gezien maar ik weet zeker dat dit minstens een 40-er of meer moet zijn geweest.
Zoiets heb ik nog niet eerder meegemaakt in mijn viscarriere,maar goed ik baalde flink.
Het moment kan ik nog niet loslaten maar goed je kan niet alles hebben........
Over 2 weken ga ik er weer naartoe,maar ik verwacht niet dat deze karper er voor de 2e keer intrapt...............
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

13-05-2012 15:30

romeo mevius schreef:Na eerst controle gehad te hebben(ik had alles op orde)


Mag ik even lachen...

Controle door de boa? Want je had gewoon weggestuurd moeten worden, want je mag nu nog niet legaal nachtvissen ;) En reken maar dat de BOA's het ook weten
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
romeo mevius
Berichten: 195
Lid geworden op: 03-06-2011 14:20

13-05-2012 16:12

Ik heb alleen de politie bij me gehad en die zei dat hij er geen probleem van maakt.
Als je normaal een gesprek voert met deze personen zullen zij er geen drama van maken.
Trouwens niet alle BOA'S zullen je een prent geven,die knijpen meestal een oogje dicht.
Als jij gelijk agressief doet dan weet je dat je een prent krijgt,doe maar normaal dan doe je gek genoeg
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-05-2012 05:29

BOA's trappen je ten alle tijden weg. Die zijn er juist voor om de wet te controleren.

Politie daarintegen hoeft dat niet te doen,en van hun kan je vaak genoeg blijven zitten (niet toestaande vis gronden) als je de goede treft en je er een beetje normaal en rustig bij zit en hoe jij te opsteld tegenover de politie.

Ook buiten de nachtvis maanden om zijn er genoeg vergelijkingen te noemen waarbij de politie je laat zitten en alleen langs komt om even te checken. Ook dan opnieuw hoe je er zelf tegenover staat en hoe je een beetje zit te vissen.

Ook gebruiken ze jou als een 3e en 4e oog. ;-) zit ook weer wat in.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust