Hoe te vissen Roeivijver te Brunssum

Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-03-2012 19:59

herman kelderman schreef:zitten jullie ook met 20 vissers per vierkante meter dan!!!! nee want bij jullie zijn meer wateren dan vissers.


Ik hoop dat ik dit niet als een excuus hoef te lezen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

27-03-2012 00:06

Ik ook niet Leen.Maar ben toch bang van wel.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

27-03-2012 08:15

k hoop dat ik dit niet als een excuus hoef te lezen.


nee is geen excuus maar wel een logish gevolg....
de vissen die hier dus rondzwemmen worden dus veeeeeeel vaker gevangen als een vis in jullie wateren .en als dan ook nog noordelingen hier komen vissen krijg je dus zulke reactie's.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

27-03-2012 17:53

Kan het me niet voorstellen.Dar noorderlingen veelvuldig jullie kant op komen.Ik ben toen 1 weekje bij familie op bezoek geweest dus zodoende.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
patrick van hemert
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-02-2011 21:25
Locatie: heerlen

28-03-2012 17:28

hee mensen


ik vis regelmatig op de droomvijver als ik paar uurtjes wil gaan ,
er zijn op de droomvijver enkele vissen met beschadigde bekken maar er zwemmen heus nog wel mooie vissen tussen , en de moeite waard om je tijd te voldoen
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

28-03-2012 19:50

patrick van hemert schreef:hee mensen


ik vis regelmatig op de droomvijver als ik paar uurtjes wil gaan ,
er zijn op de droomvijver enkele vissen met beschadigde bekken maar er zwemmen heus nog wel mooie vissen tussen , en de moeite waard om je tijd te voldoen



Enkele??Ik denk dat je bedoeld er zwemmen nog enkele mooie vissen rond maar de rest.Mijn neefje die heeft er in de afgelopen jaar gevist.Heeft er samen met zijn maatje een stuk of wat gevangen.Maar er zat geen mooie bek tussen.De staat van de vissen is op z'n minst schrikbarend te noemen.Ik ben er een 4 dagen geweest heb er zelf 2 gevangen een schub waarbij bek uitgescheurd was tot aan de borstvin en een spiegel die geen mondhoek meer overhad.Ook zaten er 4 tentjes achter me waarbij ook meerdere vissen gevangen zijn ook die vissen waren het aangluren niet waard.Je kan mij een hoop vertellen,Maar dit verhaal klopt echt niet!


Ik ben het niet met je eens
En wat versta jij onder enkele beschadigde bekken?

Gr Sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-03-2012 09:11

En daar wil je dan nog vissen? Omdat er een paar mooierds zitten? Zouden die niet voor niets nog 'mooi' zijn. 12 x zo'n stumperd vangen voor één mooie vis?

Ik weet het, klinkt vrij moralistisch maar het zet je hopelijk wel aan het denken.

Vissen op zicht (drijvend) zou de enige goede mogelijkheid zijn. En dan die zwemmende pindarotsjes laten zwemmen en alleen de mooierds er tussen uit pikken. Als je het geduld hebt tenminste.

Zijn daar dan ook van die figuren die met een dikke smile op de foto gaan, terwijl ze de goede kant naar voren houden? Of de staart naar voren zodat de bek minder zichtbaar is?

Het is eigenlijk best wel erg als je het zo bekijkt, niet?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

29-03-2012 12:34

Uhmmm volgens mij zijn jullie in het verkeerde topic bezig, het ging hier om de roeivijver in brunssum, de droomvijver te hoensbroek is een ander topic. De vraag was hoe je vissen kunt vangen op de roievijver in brunssum, nou volgens mij is deze vraag duidelijk beantwoord.
Jongens ga nou niet weer heen en weer topics maken over gescheurde bekken enz....... Je komt het overal tegen en wat Herman zegt is toch wel ook enige waarheid, er wordt zoveel gevist daar en door veel onkunde zal ik het noemen zijn de vissen toch wel aardig beschadigd.
Groetjes Ron
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

29-03-2012 19:58

Wat Herman zegt is inderdaad een beetje waarheid maar ook erg hypocriet.Waarom er blijven vissen als de vissen in zo een staat zijn??Vaak door onkunde dan moet de hsv haalop een controleur inzetten.Die kan kijken hoe mensen met de vis omgaan.Geef diegene een fiets zodat ie de hele vijver rond gaat fietsen.Op het moment dat deze persoon zich vaker schuldig maakt aan onkunde en het is diegene al vaker verteld dan komt ie op een blacklist te staan.Simpeler kan niet!Die komt echt de vijver niet meer op.Althans voor een 1 jaar Lijkt me het beste.Ook een beperkt aantal vissers per dag toelaten lijkt me niet overbodig.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

30-03-2012 15:06

hypocriet!!!!!!
hoor je mij zeggen dat ik op de droomvijver vis?
daar vis ik al 18 jaar niet meer door dit gedoe!!!!
het ging hier trouwens om het vissen op de roeivijver te brunssum dus lezen is ook een kunst!!!
Jasper Moonen
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-03-2012 10:52

30-03-2012 15:55

Ik vis al een jaar of 2 op de droomvijver, zo een beetje alle vissen die ik heb gezien hadden kapotte bekken. Laatst vingen we er een met een gat in ze hoofd, helemaal kapotte bek, een bot uitsteken en een kapotte rugvin, en dan hebben meerdere vissen op de droomvijver. Zo een beetje de enige karpers zonder verwondingen zijn er misschien pas een jaar of 2 en nog bijna nooit gevangen dus.



Gr jasper
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

30-03-2012 18:18

herman kelderman schreef:hypocriet!!!!!!
hoor je mij zeggen dat ik op de droomvijver vis?
daar vis ik al 18 jaar niet meer door dit gedoe!!!!
het ging hier trouwens om het vissen op de roeivijver te brunssum dus lezen is ook een kunst!!!



Voel je nou niet zo aangesproken man!Jezus mina.Ik kan toch ook niet uit mijn neus eten of je er wel of niet vist??Maar als ik je zo hoor spreken met al die noordelingen komen hier ook vissen en er zitten 20 man op 1 vierkante meter lijk je wel te weten wat er gaande is!Dus dat ik denk dat je er wel vist is niet geheel verwondelijk,En wat er met die vissen daar speelt is vele malen belangrijker dan het wel of niet bezig zijn op het goeie topic!

Ik Heb het beste met karpers voor.Ook op een limburgse stadsvijver.

Oh ja en je hoeft mij niet te wijzen of ik wel of niet op het goede topic wat schrijf dat doet de moderator wel.
Hier wil ik het bij laten.(Word tijd dat ze die vijver is 5 jaar dichtgooien om die vissen enigzins te laten herstellen 4 euro per dag om zulke verminkte karpers te vangen je kan er best schande van spreken :evil: )
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

30-03-2012 20:36

blijf dan lekker in houten en bemoei je ook niet met dingen die je niet weet hoe het in elkaar steekt.
en als je gewoon op het juiste blijft reageren hoef je ook geen opmerkingen te krijgen lijkt me .het gaat hier om
Hoe te vissen Roeivijver te Brunssum
(en dan nog eens voor de slecht lezende)
Hoe te vissen Roeivijver te Brunssum
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

30-03-2012 22:33

Wooow goed joh zal je zo voor de moeite een duimpje omhoog geven 8) Voor alsnog als ik de staat van die vissen daar slecht vind,Vind ik dat belangrijker dan wel of niet in een goed topic schrijven.Ben je nu op je teentjes getrapt??Als ik gewoon netjes zeg hoe het zit.En het is ook echt zo mag ik dat zeggen.En als je wil dat ik op dat topic ga schrijven over de droomvijver reageer daar dan!

Vooralsnog ik kan lezen.Maar je reageert echt alsof ik je de hele huid vol heb staan schelden.Doordat jij zei er staan 20 man op 1 meter te vissen dacht ik dat jij daar ook viste.Punt klaar!

Voortaan iets netter met elkaar omgaan graag.Ik mag dan wel niet in limburg wonen maar ik heb er wel een aantal keren gevist.

En ik weet wel degelijk hoe de boel daar in elkaar steekt!Want in engeland gebeurd exact hetzelfde ook 40 man op 1 kleine vijver,De bekken zien er daar ook niet uit maar in ieder geval beter dan in menig limburgse vijver.En waarom??Omdat de regels daar een stuk beter zijn watbetreft visveiligheid e.d.Ook is de eigenaar en zijn beheerders niet te beroerd om de boel in de gaten te houden.


Maar goed Herman Veel succes verder he!
Laatst gewijzigd door sander van thiel op 30-03-2012 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

30-03-2012 22:47

Ik ben 51 weken per jaar in houten te vinden en de andere week ben ik bij familie op bezoek.Als ik wist dat de staat van de vissen zo erg was op de droomvijver had ik er niet gaan vissen punt.


Ff wat tips voor de topic starter

-Probeer het is met wat duivenvoer gemixt met pellets en boilie kruimels.Probeer een boilie uit die niet in de regio in de schappen ligt.

-Gebruik iets wat minimaal een meter plat op de bodem licht,een toplood,Flying backlead of een tungsten rigtube is er handig.

-Hou je aas klein een 15mm boilie die flink heeft liggen soaken in een dip of liquid kan het verschil maken.

Succes!
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
justin berger45
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-03-2012 18:26

31-03-2012 12:38

zowieso om nieuwe beschadigde vis uit te zetten heeft de vereniging geen geld voor dus laat staan om de vijver flink uit te breiden en het zijn vaak die jonge knuppeltjes van 10 tot 12 die niet eens weten hoe ze zo'n vis binnen moeten halen er zijn ook uitzonderingen want soms zie je ook van die jongeren met 3lb hengels 35 honderste en whopa sleuren die handel
justin berger45
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-03-2012 18:26

31-03-2012 12:43

en trouwens sander dit jaar gaan we op een andere vijver vissen dan de droomvijver
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

31-03-2012 15:20

justin berger45 schreef:zowieso om nieuwe beschadigde vis uit te zetten heeft de vereniging geen geld voor dus laat staan om de vijver flink uit te breiden en het zijn vaak die jonge knuppeltjes van 10 tot 12 die niet eens weten hoe ze zo'n vis binnen moeten halen er zijn ook uitzonderingen want soms zie je ook van die jongeren met 3lb hengels 35 honderste en whopa sleuren die handel



Er waren ook jongens van 16,17 jaar en die hadden een onthaakmatje van 50x50cm en die lieten de vis telkens vallen.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-03-2012 17:21

Allemaal debielen die er nog steeds vissen,ookal denken ze het goed voor te hebben met de vis!

Je hebt het pas goed voor met de vis als je heel dat water links laten liggen! Zo niet dan ben je net zo schuldig aan het slopen van het bestand.

En het is al helemaal geen excuus om dan te zeggen ''Minder water hier in de buurt''

Is maar een bescheiden mening.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

31-03-2012 17:29

bij mij ligt het water al sinds mei vorig jaar links.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
justin berger45
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-03-2012 18:26

31-03-2012 22:46

http://www.hsv-weggebekker.com/

http://www.hsvbrunssum.nl/info/vijvers.htm

wat alternatieven kijk maar ens waar je graag wilt vissen dan geef ik dat aan mick door
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

01-04-2012 07:24

leen goudappel schreef:Allemaal debielen die er nog steeds vissen,ookal denken ze het goed voor te hebben met de vis!

Je hebt het pas goed voor met de vis als je heel dat water links laten liggen! Zo niet dan ben je net zo schuldig aan het slopen van het bestand.

En het is al helemaal geen excuus om dan te zeggen ''Minder water hier in de buurt''

Is maar een bescheiden mening.


Dan zou ik zeggen stop met vissen.
Het goed voor hebben met de vis, beetje raar zinnetje vind je niet.
Als we allemaal zo goed voor de vis zijn dan hadden we een andere hobby.
Je zou het wel anders kunnen zeggen, je doet zo voorzichtig mogelijk met je gevangen vis.
Groetjes Ron
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-04-2012 11:32

Rob,wat ik tikte geldt alleen voor dat soort watertjes,waar de vis meer verminkt word. Ik praat niet in algemene zin,zoals jij dat nu wel naar mij doet.

Antwoorden:

Het goed voor hebben met de vis, beetje raar zinnetje vind je niet.


Nee is helemaal niet raar Rob! Maar is dit zinnetje raar? We praten toch allemaal zo bijdehand dat het onze grote vriend is etc etc,en bla bla bla....Maar wel lekker op een water blijven vissen waar de vis meer pijn heeft dan geluk!


Je zou het wel anders kunnen zeggen, je doet zo voorzichtig mogelijk met je gevangen vis.


Onmogelijk daar,gewoon helemaal niet meer vissen. Als je er toch vist help je mee aan verdere verminking.

Als we allemaal zo goed voor de vis zijn dan hadden we een andere hobby.


Geen andere hobby! Dan zag het visbestand er veel beter uit,en viste iedereen verantwoord. Wat nu niet het geval is bij vele.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-04-2012 12:47

Bedoel Ron natuurlijk :)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-04-2012 14:21

Leen kan je niet anders dan gelijk geven 8) +1
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1