NIeuw viswater: Alba plas bij Loenen

R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

10-04-2012 12:00

ben benieuwd wanneer de eerste vis gemeld gaat worden:)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-04-2012 12:06

Eerste vissen zijn er al lang gevangen ;-)
Eerste officiele melding ben ik ook benieuwd naar.

Ben eerder benieuwd hoelang het er rustig blijft,dan dat er een vis gevangen word.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-04-2012 14:38

Leen, ik heb de indruk dat het daar, met het huidige bestand aan karper, best mee zal vallen qua drukte...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-04-2012 14:40

Denk het ook Aard.
Tijd zal het leren. Neem aan dat daar voorlopig nog geen uitzettingen gepland staan?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-04-2012 19:51

Inderdaad Leen, uitzettingen kunnen pas gedaan worden als bekend is wat er in zit qua karper en dat er naar verhouding te weinig karper zou zitten. En qua karper is HVR het beste middel om daar achter te komen.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

11-04-2012 12:45

Zelf sta ik 2 keer deze zomer op een camping er vlakbij. De bedoeling is om daar ook een hengeltje te werpen, lijkt me wel leuk omdat het bestand onbekend is. Mocht er wat uitkomen meldt ik ze wel bij je Aart.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
niels van beek
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-02-2012 14:37

15-04-2012 15:20

niet druk :lol: met pasen lagen er 24 lijnen in.en op het eiland zaten een aantal kansloze pubers die het hele water wouden bevissen.terwijl je volgens mij niet eens op het eiland mag zitten.dus het begint al goed bij dit mooie water
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-04-2012 17:13

Tuurlijk, hoe verziek ik zo snel mogelijk mijn en andermans hobby. Teveel tokkies vissen op karper, hetgeen overigens iets totaal anders is dan karpervisser zijn...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Glenn Harleman
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-05-2010 20:25
Locatie: Fox Ranger 1 man

15-04-2012 20:54

niels van beek schreef:niet druk :lol: met pasen lagen er 24 lijnen in.en op het eiland zaten een aantal kansloze pubers die het hele water wouden bevissen.terwijl je volgens mij niet eens op het eiland mag zitten.dus het begint al goed bij dit mooie water


He Niels, hier 1 van de 2 kansloze pubers.

Allereerst bedankt voor de onterechte benaming die je ons in de schoenen schuift. Ik weet niet wie je bent, maar volgens mij hebben wij elkaar niet gesproken. Kom dan even langs wat drinken en ga niet alles over 1 kam scheren. Oke, wij zijn nog jong, maar zeker niet de karpervissers die het voor de ander verpesten(vandaag zaten er overigens wel 2 stuks). Wij maken ontzettend veel uren en zijn altijd bezig met het vissen. Geen bier en afval. We hebben zelfs afval wat op het eilandje lag(en niet van ons was) opgeruimd. Ook dat wij het totale water bevisten, is totaal onterecht benoemd. Wij visten een heel klein gedeelte van het water in de omgeving van het eiland. Zondag kwamen er nog wat vissers. Toen wij een praatje wilden maken, werd gezegd dat 'we even de hengels binnen moesten draaien' voor hun. De beste heren gooiden vervolgens de hengels ver de diepte in, nadeel van een zandafgraving. Iets wat wij als kansloze pubers niet deden, want wij zochten onze stekken nauwkeurig uit, kansloze mensen zoals ons peilen ook ja! Het voer wat wij hebben gevoerd, was elke ochtend weg. En nee, wij hebben niet kilo's voer erin geknikkerd!

Wij zaten met 2 man te vissen op het eiland en wel met 4 hengels totaal. Op de zondag heb ik zelf 12 lijnen maximaal geteld. Ik weet dus niet waar jij de 24 lijnen vandaan haalt.
Ook zou ik graag willen weten waar staat dat we niet op het eiland mogen zitten? Volgens omwonenden is dit een druk bezochte plek in de zomer voor recreanten en de omwonenden hadden daar geen problemen mee.

Het is niet als aanval bedoeld, maar ik kan slecht tegen mensen die een mening vormen terwijl deze niet op feiten is gebaseerd. Ik wil best met je verder praten via de pb.

Wij hebben onze eerste paar nachten ontzettend genoten van de natuur, mooie ringslangen gezien(foto's op aanvraag) en aparte vogels gehoord. Volgens mij hebben we een zeer interessant stuk van het water in kaart gebracht.

Overigens zijn de eerste Polen afgelopen week ook gesignaleerd!

Als we er allemaal zuinig op zijn, kunnen we hier veel plezier beleven.
Google is je vriend!

P.s. de zoekfunctie op dit board ook!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-04-2012 20:58

Ellende gaat nog komen
Zomer-recreante-karpervissers.

Begint nu al goed ieder geval onder elkaar,elkaar voor alles uitmaken.

Cheers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Glenn Harleman
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-05-2010 20:25
Locatie: Fox Ranger 1 man

15-04-2012 21:30

leen goudappel schreef:Ellende gaat nog komen
Zomer-recreante-karpervissers.

Begint nu al goed ieder geval onder elkaar,elkaar voor alles uitmaken.

Cheers


Idd, baal ervan dat mij zo'n term in de schoenen wordt geschoven. Kom gezellig een praatje maken en misschien kunnen we nog iets aan elkaar hebben!
Google is je vriend!

P.s. de zoekfunctie op dit board ook!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-04-2012 10:54

Graag wil ik het volgende even duidelijk maken: in het visrechtcontract van Sportvisserij Oost-Nederland (de visrechthebbende) staat niets vermeld over het wel of niet mogen gebruiken van een bootje en ook niet of er wel of niet vanaf het eilandje mag worden gevist...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-04-2012 11:08

niels van beek schreef:.dus het begint al goed bij dit mooie water


Glenn Harleman schreef: Wij visten een heel klein gedeelte van het water in de omgeving van het eiland. Zondag kwamen er nog wat vissers. Toen wij een praatje wilden maken, werd gezegd dat 'we even de hengels binnen moesten draaien' voor hun. De beste heren gooiden vervolgens de hengels ver de diepte in, nadeel van een zandafgraving. .


Misschien is Niels wel één van die 'wat vissers' 8)

Dat zou het wel afmaken in ieder geval.

Gewoon je ding blijven doen Glenn, als je zoals je zelf aangeeft gewoon een beetje rekening houdt met medevissers als het wat drukker wordt, dan is er nothing on the washandle..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-04-2012 12:20

Om de 'story' nog maar even af te maken, het totale terrein is ca. 40 ha en de plas zelf is 25 ha. En geen idee wat het karperbestand is. En nogmaals: eventuele (zeer bescheiden) uitzettingen komen niet aan de orde voordat door vangstmeldingen redelijk inzicht in het bestaande bestand is verkregen.
andy bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 09:02
Locatie: eerbeek

21-04-2012 00:18

Het allba gat in loenen bestaat al heel erg lang het is vroeger een steen fabriek geweest en later een zand zuigerij.
Dat er vissen tot 17 pond zwemmen is onzin ik denk dat we even geduld moeten hebben voor de eerste grotere vissen naar boven komen.
Ik woon gelukkig heel dicht bij dus kan een mooi thuis water worden.
ik hoop dat ze niet zoon achterlijk systeem gaan toe passen als op bussloo met die pasjes want dat zou zonden zijn
Ik sta al zeven jaar op de lijst en nu nog geen pas terwijl een bekende vorig jaar een pas kreeg terwijl die veel later op de lijst is gezet :-? Dus als het aan mij ligt mag dat systeem lekker de vuilnis bak in .
Nou zijn er allemaal mensen hier die nu gaan roepen ja maar dan is het geen over bevist water en blijft alles netjes nou lul koek waarom mag je er overdag wel zitten dan als er dan 50 man zit mag het wel en dan wordt het niet over bevist dus het kan aan mij liggen of is het gewoon een krom systeem.
Dus vooral niet toepassen op het allba gat.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-04-2012 11:04

Andy, de Alba plas is vrij te bevissen door iedereen met een Vispas (van welke HSV dan ook), alleen voor het nachtvissen moet je dus in het bezit zijn van een nachtvispasje van Sportvisserij Oost-Nederland...
Wat jij hier over Bussloo beweert klopt gewoon niet. De pasjes op Bussloo zijn niet door vissers uitgevonden maar een voorwaarde om daar te mogen nachtvissen door zowel de RGV als Sportvisserij Oost-Nederland, het was simpelweg of het een of het ander (en dat andere is dus verboden 's nachts te vissen!).
Gebruikersavatar
Bertus Holtman
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Apeldoorn

05-05-2012 14:52

Net even met de bellyboat over de plas gevaren. Ho, niet allemaal beginnen te janken over gesloten seizoen, we hebben alleen gevaren en wat punten vast gelegd op de GPS. Bij het inpakken kwam net toevallig een BOA aan rijden om te controleren, samen met een controleur van sportvisserij Nederland. De BOA vertelde dat het waarschijnlijk niet langer is toegestaan om met boten, bellyboaten of wat dan ook het water op te mogen. Ook mag er niet meer vanaf de eilanden gevist worden. Dit alles zou in een overleg, aankomende maandag 07-05, op papier gezet worden. Daarna zou er aan Sportvisserij Nederland gevraagd worden dit duidelijk op hun site te vermelden.

Wie weet of dit op waarheid berust?
En wat is er nu precies wel en niet toegestaan?
Zij die achter mijn rug om praten, staan op de juiste plaats om mijn kont te kussen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-05-2012 09:53

Bertus, ga er maar vanuit dat die BOA gelijk krijgt, betekent dus dat het gebruik van een bootje niet meer wordt toegestaan en er alleen nog gevist mag worden op het deel van het terrein wat voor het publiek toegankelijk is (dus niet meer op de eilanden...).
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

06-05-2012 15:21

ik woon er 5 min vandaan en loop er erg vaak met mijn hond

ik heb de afgelopen weken ook een antal keren gevist helaas nog geen resultaat

wat ik dan wel weer heel erg jammer vind is dat er gelijk weer een aantal PANNEKOEKEN zijn die daar met een zaag complete bomen gaan neerhalen om een visstek te maken

deze badgasten verpesten het straks weer voor de serieuze visser !
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

22-05-2012 15:29

Er wordt inmiddels een tijdje volop gevist op de Albaplas. In eerste instantie hebben we geprobeerd zo min mogelijk beperkingen op te leggen. Helaas blijkt dit in de praktijk niet goed te werken.

Regels aangescherpt op de Albaplas.

Daarom is nu de volgende regel van kracht:

HET IS VERBODEN ZICH IN OF OP HET WATER TE BEVINDEN.

Dat houdt in dat je niet met boten (incl. bellyboats) het water op mag en niet vanaf het eiland mag vissen.
Hier zal op gehandhaafd worden.

Nachtvissen en vissen met drie hengels is het hele jaar toegestaan, mits je in het bezit bent van de vereiste vergunningen.

BRON: SON
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-05-2012 18:04

Eh,

Een waadpak dus ook niet? Kan op sommige wateren wel handig zijn, ivm lange ondieptes. Als ze dat ook verbieden is het niet slim ;) Ken de plas niet maar andere plassen waar het bijna noodzaak is wel ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

20-02-2013 19:10

mensen al ervaring met de alba plas??
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-05-2013 12:41

leen goudappel schreef:Ellende gaat nog komen
Zomer-recreante-karpervissers.

Begint nu al goed ieder geval onder elkaar,elkaar voor alles uitmaken.

Cheers


En daar is de ellende dan:

http://www.sportvisserijoostnederland.n ... 4.facebook
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
marcel schraa
Berichten: 7
Lid geworden op: 08-08-2010 00:29

15-05-2013 12:58

dat zeer zeker geen goed nieuws , ik had net afgelopen weekend met mijn zwager besproken dat we het hier eens een tijdje zouden gaan zitten maar de laatste maanden viel mij al wel op dat het hier erg druk was .
maargoed ik blijf erbij dat het nog geen verloren zaak is , weet iemand die de eigenaar is van deze plas ,want ik ben zelf van mening wie niet waagt wie niet wint , ik wil rustig is een gesprek aan gaan met de eigenaar over dit mooie water.
zal niet de eerste keer zijn dat wij zoiets doen met een goede afloop dus ja .

grtzz
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-05-2013 14:32

Jah 1 en 1 is 2

Kon ik je op een briefje meegeven toen al.

Top gedaan mannen!!! Helemaal aan jullie zelf te danken. Kan ik er tenminste gewoon weer rond lopen zonder aangesproken te worden met ''kom ie doen dan''

Ltrzzz
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust