kanalen in en rondom valthermond

Plaats reactie
jasper komduur
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-09-2009 00:20
Locatie: Valthermond

26-11-2011 00:37

hallo,

zijn erhier toevallig vissersdie uitvalthermond komen of erbekend zijn?

gaat me om het kanaal vanaf de straat doorsnee die het veld in gaat...

en het kanaal die vanaf de school naar musselkanaal loopt..

zit hier wat leuke karper op?

was wel bekend met de kanalen vanaf valthermond naar exloo en 1e exloermond maar door sterfte kan ik het hier vergeten!

mochtje wat weten pbme dan even!!
Een harde wind,steeds een piepje....is dat vis of het riet tegen je lijn....dan ineens "pieeeeeeeeeep "...wat een heerlijk gevoel!!!!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

26-11-2011 10:54

Gewoon gaan vissen, dan merk je uiteindlijk, of direct, of er karper zit!
jasper komduur
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-09-2009 00:20
Locatie: Valthermond

28-11-2011 00:36

ik weet dater karper zwemt enook wel grotere..maar beetje extra innfo over populatie en welke soorten er zwemmen is ook altijd welkom.

en aangezien ik 70 meter van kanaal af kom te wonen is dit ideaal voor me!
Een harde wind,steeds een piepje....is dat vis of het riet tegen je lijn....dan ineens "pieeeeeeeeeep "...wat een heerlijk gevoel!!!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-11-2011 00:49

Je woont 70 meter van het water af en je weet dat er karper zwemt, zelfs grotere? Ik snap niet helemaal wat je nog meer moet weten, verwacht je dan dat mensen die er tijd, energie en geld in gestoken hebben om dat uit te vinden dat zomaar even gaan delen? Ik ben zelf nooit te beroerd om mensen een duwtje in de goede richting te geven, maar dat soort info geef ik niet zomaar weg en ik denk dat dat voor de meesten geld. Je hebt hoe dan ook meer kans als je mensen aan de waterkant aanspreekt, maar over het algemeen zal je, zeker op weinig beviste wateren, dit zelf uit moeten zoeken. En als je er zo dicht bij woont en je wil er aan de slag moet dat toch ook niet zo moeilijk zijn, je hebt nota bene al ervaring met kanaalvissen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
jasper komduur
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-09-2009 00:20
Locatie: Valthermond

02-12-2011 00:55

@ daaf ,

snap je reactie..ik weet zelf dat er weinig tot niet meer gevist wordt op deze kanalen in de buurt vandaar dat ik niet aan vissers aan de waterkant kan vragen,ik heb idd al heeeel wat ervaring op kanalen dit omdat ik altijd op kanalen en grotere sloten vis,

ik vraag ook totaal niet om info hoe wat en waar...alleen ben beniewd of er meer als schubkarper hier op kanaal zwemt want vang hier rondom alleen maar schub en graskarper...

aanpak en alles hoef ik allemaal niet teweten want dat vis ik het liefst zelf uit want das toch waar het vissen allemaal om draait.

woon hier nu net paar dagen en binnenkort maar eens beginnen met dieptes en stekken zoeken..
Een harde wind,steeds een piepje....is dat vis of het riet tegen je lijn....dan ineens "pieeeeeeeeeep "...wat een heerlijk gevoel!!!!
erwin kimmann
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 11:19

17-12-2011 14:15

Ga er maar van uit dat het meeste dat je vangt schub zal zijn. Omdat dat het meeste uitgezet is
Plaats reactie