hsv de kleuter uden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
martijn coolen
Berichten: 118
Lid geworden op: 24-09-2009 20:05

25-10-2011 20:41

hallo mede boarders,

ik had een vraag heeft iemand ervaring op het water hsv de kleuter in uden.
- visvangsten
- steken
-dresuur
-last van wit vis


gr. martijn ( alvast bedankt)
niet gevist is altijd geblankt
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

28-10-2011 19:35

Een jaar of 9 geleden heel veel daar gevist, waren toen de tijd veel problemen met jeugdige vissers. Later zijn ze daar gaan werken met een passen systeemm werd het wel beter van. In de tijd was het er wel erg druk met vissers, een tent of 15 tot 20 ieder weekend was meer regel dan uitzondering.
Omdat ik er wat ver vanaf woon, moest ik aanschuiven waar nog plek was, dus voorvoeren was geen optie, dus moest ik creatief zijn en "anders vissen" dan andere om er een paar vissen te vangen, maar ik moet zeggen het is mij het wel waard geweest, zitten(zaten) wel hele mooie vissen op in die tijd. Maar of dat nog zo is durf ik jer
....................
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

28-10-2011 19:51

Sorry toetsenbord ging stuk, dus even verder op de laptop.
Of het nu hetzelfde is bij De Kleuter durk ik je dus niet te vertellen, maar toen was het dus lekker vissen daar, succes iig.


Gradus....
....................
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

28-10-2011 21:36

ik heb ooit gehoord van sterfte? paar jaar geleden even een rondje gemaakt en met een visser gesproken daar. er zit redelijk veel witvis en het kan wel in sommige tijden als het plat gevist word best pittig zijn(logisch) er zat ook veel witvis zei die en dat geloof ik wel want stond 30 min te kijken en hij vong meteen 2 lappen. hij zat wel met duivenvoer en mais te vissen dat deed het het beste na de winter zei die. owja hij dacht dat de topvis toen op een pondje of 35 moest zitten!! er zaten hele mooie schubs heeft die mij verteld!!

succes met het vissen daar
Gebruikersavatar
Ben van Boekel
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-03-2010 10:37

30-10-2011 19:11

Martijn,

Ik kan je wel wat vertellen over de Kleuter, vis er al jaren en ben er tevens controleur.

De kleuter is een water waar een mooi bestand aan karper zit.
Er is de afgelopen jaren goed geinvesteerd in fraaie spiegel en schubkarpers.
Deze vissen, vooral de spiegelkarpers groeien super! Een topper al op 16 kg terug gevangen.
Er zwemmen ook nog steeds karpers van het oude bestand, leuk om te vangen natuurlijk.

Het gemiddelde gewicht ligt naar mijn mening rond de 8 kg, echter zwemmen er voldoende hoge twintigers en een aantal dertigers.

Door het pasjes systeem is de drukte aan het water onder controle. Je zult altijd een goede plek hebben om te vissen, dat was voorgaande jaren inderdaad een ander verhaal.
Wil je nachtvissen, dan zul je een nachtvispas moeten aanvragen.

Op het water heerst een redelijke vorm van dressuur. Toch is dit sterk verminderd, vooral door de nieuwe uitzettingen. Het is de ideale plek om te proberen met verschillend aas of andere rigs.

Zodra je op de Kleuter gaat vissen met partikels, maak je kans op brasem en zeelt. Toch werkt dit in de regel goed, want waar brasem aast......

Wil je nog meer informatie dan kun je altijd pb'en of stuur even een mailtje.

Greetz,

Ben van Boekel
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

04-11-2011 15:20

Jongens bedankt voor de info!!
Zal ik maar even doen dan, anders doen niemand het 8)


Gradus....
....................
Rick Acker
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-09-2009 20:11

15-11-2011 11:36

Ook van mij; bedankt voor de info!

Ik woon zelf ook in Uden en vis dus ook wel eens op de kleuter, maar de laatste tijd heb ik er erg weinig vertoefd, zegmaar helemaal niet :P. Nu had ik ook nog een vraagje dus die stel ik ook maar eventjes in dit topic ;). Ik zou dit najaar / deze winter erg graag nog een paar nachtjes gaan pakken op de Kleuter, echter wil mijn vader me niet vergezellen. Ik ben op moment van schrijven bijna 17 jaar, en mag daarom dus nog niet alleen gaan nachtvissen op de Kleuter. Nu vroeg ik me dus af of er mensen hier op het board zijn waar ik eventueel een keer een nachtje bij mee zou kunnen ( of gewoon op een stek ernaast kan gaan zitten, zodat de controleurs bij eventuele controle me niet weg zouden sturen. Ik hoop echt de komende tijd nog een paar nachtjes te kunnen pakken!

Overigens staat er op dit moment nog een bord bij de Kleuter dat er nog blauwalgen aanwezig zouden zijn, echter lijkt mij dit nu na die nachtvorst niet meer het geval, maar je weet maar nooit..

Alvast hartelijk bedankt!

Rick van den Acker
M.v.g. Rick van den Acker
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

08-02-2012 00:04

Ik ben van plan om dit jaar hier eens een kijkje te nemen. Al wat meer bekend over het blauwalg probleem. Gezien de vorst nu hoop ik dat in het voorjaar de blauwalg weg is?! Want heb even gekeken maar vind het een mooie vijver zou er graag vissen maar dan zonder blauwalg ofc.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-02-2012 07:45

Zolang de oorzaak niet aangepakt wordt is de verwachting dat het probleem zich nog in lengte van jaren voor blijft doen. De gemeente Uden heeft hier een taak, in samenwerking met het Waterschap Aa & Maas kan een plan van aanpak opgesteld worden.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

10-02-2012 03:27

Dus de verwachting is dat het nog wel even gaat duren? Want als het aangepakt moet worden door de gemeente dan zal ik wel een ander water moeten zoeken?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-02-2012 06:47

Vissen op water waar blauwalg heerst hoeft op zich geen punt te zijn. Zorg dat je geen water van “De Kleuter” in je mond krijg en je bent er al. Het vissen van kleine kinderen op een dergelijk besmet water is daar in tegen om begrijpelijke rede sterk af te raden. Waterschap Aa & Maas geeft op dit punt adviezen aan belanghebbende als gemeente en HSV hoe er mee om te gaan.

Groet,
Peter
Plaats reactie