HELP!!!!! Amsterdams rijnkanaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

03-10-2011 21:24

Hallo Iedereen,

Ik heb ben lid van de AWHB en wil het gaan proberen op het Amsterdams Rijnkanaal.
Ik heb nog helemaal geen ervaring met dit water en ik heb ook geen idee waar ik kan zitten.
Ik heb een 3e hengelvergunning en nachtvisvergunning.
Wat ik dus wil weten is:
- waar kan ik het beste gaan zitten
- welke montages kan ik het beste gebruiken
- Wat zijn goed stekken (voor de kant, Midden in het kanaal, overkant)

Wie o wie kan mij helpen?

Als je het niet op het board kwijt wil is een PB'tje ook altijd welkom
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-10-2011 11:08

Gebruik de zoekfunctie, er staan veel oude topics over dit water, ik zou niet weten waarom dat niet nog steeds grotendeels op zou gaan. Het boek karpervissen avontuur en passie van Evert Aalten bevat veel info over het AR.
Verder zal je het waarschijnlijk gewoon zelf moeten doen. Ik zou er niet op rekenen dat mensen hun stekken gaan prijsgeven, als je niet zelf met peilhengel/dieptemeter overweg kan in de zoektocht naar stekken zie ik niet in wat je op zo'n groot water te zoeken hebt. Qua montages zou ik niet te moeilijk doen, maar hou wel rekening met 200+ gram lood en sterk materiaal.
Ik weet niet hoor, ik zou hier op mijn 14de niet aan beginnen, doe eerst een paar seizoenen ervaring op op kleinere, makkelijker kanalen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

04-10-2011 12:43

veel peilen erg veel tijd investeren en hopen dat je het goed doet

vaak van een koude kermis thuiskomen is niet vreemd op het AR

geloof me dat er makkelijkere wateren en kanalen in de buurt zijn die ook erg leuke vis bevatten
Dave Roemeling
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-06-2004 22:26
Locatie: Houten

04-10-2011 15:41

Niet te moeilijk doen met de montage, als het maar sterk is i.v.m mosselen stenen enz.
Het bodemverloop is niet echt spectaculair gewoon een grote waterbak maar probeer oneffenheden in de bodem te vinden.
Naar de overkant vissen is echt zinloos, tenzij je boot wil vangen, je kunt gewoon onder je eigen kant vissen.
Je hebt vooral geluk nodig, soms gaat het even lekker maar blanken is er inderdaad heel gewoon. Denk ook vooral niet dat je er alleen maar dikke vis vangt want het gemiddelde gewicht is er niet erg hoog.
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

04-10-2011 16:30

Bedankt voor de info.
Ik kan goed overweg gaan met de peildobber en ik hou wel van een uitdaging vandaar dat ik het AR heb gekozen.
Het enige probleem waar ik mee zit is dat ik geen idee heb waar ik een beetje de ruimte heb om te zitten i.v.m. de weg.
weet iemand eigenlijk of de bodem grotendeels zacht of hard is?
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Kasper Fen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20-05-2011 20:14

04-10-2011 19:05

Je kon tog goed peilen, moet je dat ook kunnen voelen :roll: En wat heb je eraan om te weten dat de bodem grotendeels hard of zacht is. Als je bepaalde stekken gewoon goed voelt kan je tog een aardige conclusie trekken. Ik heb zelf nog geen ervaring op kanalen. Ben wel enkele keren wezen peilen. Maar lijkt me dat een "onregelmatig" plekje moet zoeken. Goed voeren, en uren maken.

Kas
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

04-10-2011 21:05

Kas ik vraag dit omdat ik gewoon wil weten of de bodem hard of zacht is. als ik dat weet neem ik gewoon me voerboot met fishfinder mee.
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

06-10-2011 05:03

Waar staat AWHB voor?
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

06-10-2011 06:53

Mourad Aviara schreef:Waar staat AWHB voor?

Algemene Weesper Hengelaars Bond. Zij pacht het visrecht op het Amsterdam-Rijnkanaal tussen de v.m. draaibrug te Loenen tot aan de spoorbrug in de Oosterspoorweg in Weesp.
Geloven is mooi, controleren is beter.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-10-2011 10:56

David van den Berg schreef:Kas ik vraag dit omdat ik gewoon wil weten of de bodem hard of zacht is. als ik dat weet neem ik gewoon me voerboot met fishfinder mee.


Misschien eens een rondje maken met de fiets of welk vervoermiddel dan ook. Een paar keer gooien met de peilstok per stek geeft je een prima globaal beeld. Neem wel een dikke gevlochten hoofdlijn want je kan het na 2 worpen al kwijt zijn.

Voerboot ga je niet nodig hebben, onderhands werpen is op de meeste plekken op het kanaal meer dan voldoende. Peilhengel en werpen lijkt me prima in orde. ( voor heel veel situaties in Nederland overigens, maar velen beheersen blijkbaar geen basis meer).

Voer wat verschillende stekken aan en vis die een paar uur af. Doorgassen naar de volgende. Actief vissen lijkt me toch hendiger dan statisch een paar nachten te gaan hangen. Hoef je jezelf ook niet druk te maken over plaats van een tent, niet eens nodig..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

06-10-2011 16:38

Bedankt voor de info Sven. Hier heb ik tenminste wat aan :lol:
Ik ga het gewoon proberen.
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Plaats reactie