HELP!!!!! Amsterdams rijnkanaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

03-10-2011 21:24

Hallo Iedereen,

Ik heb ben lid van de AWHB en wil het gaan proberen op het Amsterdams Rijnkanaal.
Ik heb nog helemaal geen ervaring met dit water en ik heb ook geen idee waar ik kan zitten.
Ik heb een 3e hengelvergunning en nachtvisvergunning.
Wat ik dus wil weten is:
- waar kan ik het beste gaan zitten
- welke montages kan ik het beste gebruiken
- Wat zijn goed stekken (voor de kant, Midden in het kanaal, overkant)

Wie o wie kan mij helpen?

Als je het niet op het board kwijt wil is een PB'tje ook altijd welkom
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-10-2011 11:08

Gebruik de zoekfunctie, er staan veel oude topics over dit water, ik zou niet weten waarom dat niet nog steeds grotendeels op zou gaan. Het boek karpervissen avontuur en passie van Evert Aalten bevat veel info over het AR.
Verder zal je het waarschijnlijk gewoon zelf moeten doen. Ik zou er niet op rekenen dat mensen hun stekken gaan prijsgeven, als je niet zelf met peilhengel/dieptemeter overweg kan in de zoektocht naar stekken zie ik niet in wat je op zo'n groot water te zoeken hebt. Qua montages zou ik niet te moeilijk doen, maar hou wel rekening met 200+ gram lood en sterk materiaal.
Ik weet niet hoor, ik zou hier op mijn 14de niet aan beginnen, doe eerst een paar seizoenen ervaring op op kleinere, makkelijker kanalen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

04-10-2011 12:43

veel peilen erg veel tijd investeren en hopen dat je het goed doet

vaak van een koude kermis thuiskomen is niet vreemd op het AR