Karperen op de gouw?

Plaats reactie
Koen Deubel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-08-2011 17:49
Locatie: Zaandam

21-08-2011 18:38

Hey, ik woon dicht bij een sloot (de gouw), deze is in verbinding met de jagersplas en is behoorlijk lang. Het water is troebel, ondiep (0,40 - 0,80 meter) en er is een klein beetje stroming door een gemaal dat meestal aan staat. De bodem is modderig, ik haal vaak veel blaadjes en takken boven water.
Ik vis nu met 2 afstandshengels met daarop een boilie van 20mm, scopex smaak, van Martin SB. Er word alleen op karper gevist door mij, en een paar vissers die zonder boilies vissen verderop. Ik vis hier nu zo'n 2 weken, niks gevangen.

Weten jullie misschien wat ik hier aan kan doen? Hoe kom ik er achter dat er wel karper zit? Ik vis met mijn opa, ik zeg dan tegen hem dat ikk een hoop belletjes zie van karper. Hij zegt dan dat het gasbellen zijn, kan dit? Moet ik ander aas gebruiken? Help AUB! :)
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

21-08-2011 19:23

De bodem is modderig en er liggen blaadjes op de bodem blijkbaar anders haal je ze niet naar boven.

Hoe zeker weet je dat je aas presentatie wel boven op ligt en niet verdwijnt onder de bladeren/takken en modder.

Je zou misschien eens een langere onderlijn kunnen proberen. Als je lood dan wegzakt ligt je aas nog bovenop.

Maar dit is een suggestie.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Koen Deubel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-08-2011 17:49
Locatie: Zaandam

21-08-2011 19:27

Raymond, ik heb gevist met een onderlijn van 45cm, maar ook met een onderlijn van 30cm.
Het is niet zo dat ik mijn onderlijn door de modder trek ofzo als ik mijn lijnen strak leg, ik doe dit door middel van mijn hangers.
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

22-08-2011 18:27

Probeer wat informatie te krijgen van de andere vissers, anders een paar handen kattenbrokken de sloot in gooien en kijken of er karpers gaan happen. Heb je hierna nog geen teken van karper gezien, kan je het nog met een dobbertje en wat mais proberen, als dit ook niet lukt zou ik persoonlijk een ander watertje gaan zoeken met wat meer diepte.
Over die "aasbellen" kan ik je zeggen dat na heel veel vissen en observeren je het verschil wel ziet tussen gasbellen en aasbellen.
succes!
Quo Vadis
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

22-08-2011 21:31

ik heb er een jaar of 8 terug ongeveer wel eens een nachtje gezeten,met een maat van me,we hadden toen gevoerd met duivenvoer en boilies(2 keer dacht ik)
ivm met zachte bodem visten we toen met redelijk lange soepele onderlijn(30 cm,lang voor mijn doen)en licht lood van een gram of 50.
we hadden toen in een kort nachtje 5 karpers,maar wel allemaal hele kleintjes,de grootste was een pond of 10.
verder was het er ook niet echt relaxed vissen,best druk langs het water.en is het bij dit ene nachtje gebleven,het was wel in de zomer trouwens.

groet.
frank schuijt
Berichten: 53
Lid geworden op: 14-10-2009 13:06
Locatie: zaandam

22-08-2011 21:46

Er wordt niet alleen door jou op karper gevist op de gouw.
Misschien is helikopter rig een optie maar geen onderlijn van 30 cm.

Voer je van te voren met boilie en hoeveel voer bij je rig?

Rond welke tijden vis je ?
Koen Deubel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-08-2011 17:49
Locatie: Zaandam

22-08-2011 22:05

Ik voer meestal 2/3 handjes boilies bij en 5 handjes mais, af en toe gooi ik er nog wat bij.

Ik vis meestal rond 1 uur tot etenstijd, soms na het eten nog tot 10 uur en dan is het wel weer genoeg.
frank schuijt
Berichten: 53
Lid geworden op: 14-10-2009 13:06
Locatie: zaandam

22-08-2011 22:13

De voornaamste reden dat jij niks vangt zijn waarschijnlijk je vistijden.

Je zou 't een keer om 05:00 in de morgen moeten proberen tot een uur of 9. De ochtend ervoor een paar handjes voeren zonder te vissen.
En s'avonds na zonsondergang.
Koen Deubel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-08-2011 17:49
Locatie: Zaandam

22-08-2011 22:28

Dichtbij is er ook een soort put in verbinding met de gouw, het is daar geloof ik bijna 2 meter diep, eromheen een enorme rietkraag, geen passerende boten. Maar wel nog steeds die prutbodem. Zou een helicopter rig hier werken? Of misschien een pop-up, of gewoon met de pen zodat het aas niet in de bodem zakt?

Frank, in welk deel van de gouw vis jij? en hoeveel/hoe groot vang je ze, welk aas?
frank schuijt
Berichten: 53
Lid geworden op: 14-10-2009 13:06
Locatie: zaandam

22-08-2011 23:51

Met een zachte bodem geef ik de voorkeur aan een helikopter rig met lood een ligt loodje.

Overdag zijn de karpers op andere plekken dan bredere vaarwateren van de gouw. Met een beetje zoeken en nadenken moeten ze te vinden zijn.

Ten hoogte van het ziekenhuis zat ik vroeger wel is. Op een redelijke ochtend kan je er goed vangen stuk of vijf met een gemiddeld gewicht van 10 pond. Maar er zitten ook grote exemplaren bij. Tot tegen de .... pond aan.

Je kan op de gouw met alles wat al een beetje op een boilie lijkt karper vangen.
Leonard Kooreman
Berichten: 10
Lid geworden op: 23-08-2011 12:11
Locatie: Koog aan de Zaan

23-08-2011 12:18

Hey, ik woon zelf aan de gouw en ben wel bekend met het water en omliggende wateren. Mijn advies! Voer gedurende een aantal dagen met losse particles ( mais / tijgernoten / hennep etc ) en vis hier mee :)

Beste uurtjes : 22:00 / 13:00 - 5:00 - 8:00 --> altijd raak

Je zal er veel kleine boeren karpertjes vangen maar ik heb er al een aantal keer een karper gevangen tussen de 20 / 25 pond .

Welk gedeelte van de gouw vis je ?
Koen Deubel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-08-2011 17:49
Locatie: Zaandam

23-08-2011 12:50

Leonard Kooreman schreef:Hey, ik woon zelf aan de gouw en ben wel bekend met het water en omliggende wateren. Mijn advies! Voer gedurende een aantal dagen met losse particles ( mais / tijgernoten / hennep etc ) en vis hier mee :)

Beste uurtjes : 22:00 / 13:00 - 5:00 - 8:00 --> altijd raak

Je zal er veel kleine boeren karpertjes vangen maar ik heb er al een aantal keer een karper gevangen tussen de 20 / 25 pond .

Welk gedeelte van de gouw vis je ?


Ben blij dat er dus toch karper valt te vangen op de gouw :D

Ik vis (ik weet niet of je het kent) bij de brug bij al die flats, we noemen ze de gele, groene, blauwe, en paarse flat.
Het is niet breed daar.

Vraagje, heb jij nog wat gemerkt van het spiegelproject in de gouw?
Leonard Kooreman
Berichten: 10
Lid geworden op: 23-08-2011 12:11
Locatie: Koog aan de Zaan

26-08-2011 10:50

Ik denk dat ik wel weet welke flats je bedoeld , ik woon zelf in de indigostraat bij het zwembad :)
Na het lezen van je post ben ik zelf ook weer aan de slag gegaan met resultaat , 2 x een korte vis sessie van 2 uur en elke keer was het raak tot nu toe :) De eerste was een kleine schubkarper en helaas met bijvangst 2 snotlappen en de tweede keer een mooie schub tegen de 20 pond aan dus ze zitten er nog wel!

Zelf heb ik tot nu toe weinig gevist in het smalle gedeelte waar jij het nu over hebt maar daar zit natuurlijk ook wel potentie in , ik zou daar echter een aantal voerplekjes maken en met een pen hengeltje de stekjes langs gaan. Zelf vis ik op een wat breder deel van de gouw .

Heb je al wat gevangen ?

Als het weer het toelaat zal ik vanavond een langere vis sessie houden , hopelijk met resultaat !
Brendo Uhl
Berichten: 56
Lid geworden op: 16-05-2011 21:25

27-08-2011 13:18

wat Leonard Kooreman zegt is inderdaad mooi, die smalle gedeeltes lekker met de pen hengel doen, maar, volgens mij tussen Hikari en het park in heb je een mooi plekje bij die eilandjes daar mooie afhangende takken, zou daar lekker een mooie voerstek maken, anders heb je aan de andere kant met kijk op de snelweg een paar mooie plekke/tussen slootjes Als ik op de gouw zou gaan zitten zou ik die kant op gaan, (dicht in de buurt van die snackbar en kleine haventje) ingang oostzanerpolder.
Majah denk dat er in dat hele gebied wel mooi karper te vangen is, mooie rondje is het zeker, jagersplas oostzanerpolder door heel zaandam heen langs de heel weer terug de jagersplas op. mzzls
Plaats reactie